Citat:
Ursprungligen postat av
Pojken1999
Jag ska på semester till Karlskrona några dagar i sommar. Men jag vet inte riktigt var i Karlskrona jag ska resa till. Det finns så många fantastiska platser där. Ska jag välja Karlskrona centrum (Trossö), Hasslö, Aspö, Sturkö, Tjurkö eller Senoren? Vilka av dessa områden i Karlskrona resar de flesta på semester till?
Jag har bott i Karlskrona och kan stan en del. Här har du följande hotspots:
Trossö
Börja här! Det är på Trossö som själva Karlskrona centrum ligger. En fantastiskt fin liten stad. Att bo där är dock en annan historia, men Karlskrona är fint.
Marinmuséet
När du ändå är i krokarna, så kan du passa på att gå ut på Stumholmen och besöka Marinmuseet där. Trots att Karlskrona är en liten stad, så går det här Marinmuseet inte av för hackor.
Bryggarberget
Du vill ha fantastiska platser. Gå upp å Bryggarberget där du har en vy över hela stan. Superfin utkiksplats.
Gräsvik
Blekinge Tekniska Högskola ligger på Gräsvik och om du går bakom Högskolan så finns där en promenadstig längs vattnet som många inte känner till. Denna promenadstig ger dig helt fantastiska vyer.
Aspö
Jag har själv inte varit där trots att jag bott i Karlskrona, men du har en färja till Aspö som sägs vara rätt vackert.