2025-05-08, 06:17
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackatme
När man läser att fler dött i Gaza👍

+1 på den. Synd bara att gazaiterna fejkar dödsiffrorna så mycket, men helt säkert går det åt en massa terrorister...
Citera
2025-05-08, 07:36
Medlem
Katterna som kryper upp i sängen när det är dags att sussa.
Att ta en kopp kaffe och fotografera fåglar i trädgården.
Att plugga på veckans V75-omgång i lugn och ro.
När Bitcoinkursen tuffar på uppåt.
När natten infaller och alla ligger och sover och man har ett skönt dataspel att sätta tänderna i.
Att dricka något när man är riktigt törstig.
Att ta en bers och laga mat.
Att ta en bers med goda vänner på en uteservering.
Att köra bil. För mig är det meditation.
Att höra en riktigt bra låt för första gången.
Att lyckas med att redigera en riktigt bra bild som andra uppskattar.
Att lyfta med ett flygplan med en passande favoritlåt i hörlurarna.
Senast redigerad av Autobahn76 2025-05-08 kl. 07:38.
Citera
2025-05-08, 08:17
Medlem
TheNightTrippers avatar
Heroin
Citera
2025-05-08, 11:33
Medlem
bobafetts avatar
Min robotdammsugare. Bästa som har hänt sedan skivat bröd...
Behöver kanske inte nämna att jag är arbetsnarkoman och nyligen separerad... :-)
Citera
2025-05-08, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Klarar du dig på bara en muffins? Imponerande i så fall.
Nej, jag måste ha vispgrädde till också.
Citat:
Annars håller jag med om att fikat är dagens viktigaste mål.
Ja, det är det. Det är det som gör livet värt att leva. Utöver sex.
Citat:
Men inte bara en bulle. Imorgon blir det nog tre butterkakor och en toscatårta.
Det låter en smula (see what I did there?) glupskt.
Citera
2025-05-08, 15:14
Medlem
LionelPepsis avatar
Att ha ett riktigt gött snack med en av mina närmare vänner, behöver inte ens vara i person. Men att bara dela med sig om allt möjligt.
Citera
2025-05-09, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silverring
Vad är det i din vardag som är alldagligt för många men som ljusar upp dagen för dig?

Jag gillar när grannens katt är ute på deras balkong, och när jag hittar nya skott på mina krukväxter. Jag gillar när mina gamla trötta dator startar upp Valheim utan problem och när man går till bussen utan att kolla tidtabellen och den kommer inom en minut efter man anlänt. Jag samlar på flärparna från läskburkar och gillar när en kollega ger mig sina.

Vad är era vardags-ljus?

När ena polaren ringer på en lördag runt 15:30 och frågar om jag vill vara med på antingen en stryktipset eller V75, vi brukar ha bra surr i 30-60 minuter och har ganska lika tankar kring kupongerna som ska läggas, att sen få ha någon match igång och följa tipset är så bra mitt liv blir och jag har fan inget att klaga på just då.

Utöver det så är morgonciggen jävligt fin också.
Citera
2025-05-10, 10:02
Medlem
RollonHomies avatar
Det är väl när jag kan gå ut i naturen (är Therian) och få vara mig själv efter en hårt veckas slit. Det finns inget bättre än att slå upp tältet, sadla om till kamel och bara... vara.
Citera
2025-05-11, 23:05
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Vad är era vardags-ljus?
Den är enkel för mig. Att sitta i den vedeldade bastun på torpet, se hur temperaturen kliver uppåt och samtidigt hälla på lite vatten på stenarna. En helt magisk upplevelse, med lite utsikt också. Helt lovley att basta och det är så perkeles varmt att man måste ta en liten paus o gå ut och svalka sig på verandan. Älskart.
Citera
2025-05-13, 22:37
Medlem
Citat:
Vad är det i din vardag som är alldagligt för många men som ljusar upp dagen för dig?

Jag gillar när grannens katt är ute på deras balkong, och när jag hittar nya skott på mina krukväxter. Jag gillar när mina gamla trötta dator startar upp Valheim utan problem och när man går till bussen utan att kolla tidtabellen och den kommer inom en minut efter man anlänt. Jag samlar på flärparna från läskburkar och gillar när en kollega ger mig sina.

Vad är era vardags-ljus?

Att jag plötsligt minns nån speciell händelse eller person från mitt tidigare liv innan jag fick min första stroke/inflammation i hjärnan.

Ser jag en jordgubbe kan jag förklara hur den ser ut, men om jag blundar och försöker tänka hur den ser ut är det bara tomt.

Men ibland får jag den där "flashbacken" som förra veckan när jag mitt i matlagningen (janssons frestelse) minns ett ansikte från förr och då stannar allt upp.

Jag kan inte sörja minnesförlusten då jag inte kommer ihåg vad som försvunnit, men känner en förundran när en bit av minnet är tillbaka och jag har ändå massor med minnen kvar runt alla "hål".
Citera
2025-05-14, 03:10
Medlem
Knivur-273s avatar
Jag sitter på balkongen, eller innanför om det är sämre väder, lyssnar på Larry Niven eller Vernor Vinges Science-fiction böcker, tar en bärs och har det bra.

Annars kan jag sitta i skogen vid någon grillplats med bänkar och göra samma sak.
Citera
2025-05-14, 03:28
Medlem
Allt som händer i naturen när det är vår är ju bara för underbart❤️
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här