Citat:
Ursprungligen postat av
silverring
Vad är det i din vardag som är alldagligt för många men som ljusar upp dagen för dig?
Jag gillar när grannens katt är ute på deras balkong, och när jag hittar nya skott på mina krukväxter. Jag gillar när mina gamla trötta dator startar upp Valheim utan problem och när man går till bussen utan att kolla tidtabellen och den kommer inom en minut efter man anlänt. Jag samlar på flärparna från läskburkar och gillar när en kollega ger mig sina.
Vad är era vardags-ljus?
Att jag plötsligt minns nån speciell händelse eller person från mitt tidigare liv innan jag fick min första stroke/inflammation i hjärnan.
Ser jag en jordgubbe kan jag förklara hur den ser ut, men om jag blundar och försöker tänka hur den ser ut är det bara tomt.
Men ibland får jag den där "flashbacken" som förra veckan när jag mitt i matlagningen (janssons frestelse) minns ett ansikte från förr och då stannar allt upp.
Jag kan inte sörja minnesförlusten då jag inte kommer ihåg vad som försvunnit, men känner en förundran när en bit av minnet är tillbaka och jag har ändå massor med minnen kvar runt alla "hål".