Vad är det i din vardag som är alldagligt för många men som ljusar upp dagen för dig?
Jag gillar när grannens katt är ute på deras balkong, och när jag hittar nya skott på mina krukväxter. Jag gillar när mina gamla trötta dator startar upp Valheim utan problem och när man går till bussen utan att kolla tidtabellen och den kommer inom en minut efter man anlänt. Jag samlar på flärparna från läskburkar och gillar när en kollega ger mig sina.
Min katt. Något som är väldigt trevligt är när jag ser på tv och hon kommer och lägger sig en halvmeter bredvid, lägger huvudet på sned och kisar samtidigt som hon börjar spinna, då känner man sig omtyckt.
Ny olja i fritösen, är lite dålig på att byta så det blir märkbar skillnad. Bake-off-croissanter i airfryern är himmelskt.
Promenaden genom skogen och alla åkrar ängar i området. När man hittar lite spännande växter som man kan torka och koka the på.
Tuppluren på eftermiddagen, träningen i det egna gymet på kvällen. Frukosten, Lunchen, middagen,
Att baka lite havrebollar- inte nyttigt men vad, ibland kapitulerar man.
Gräva i trädgården, retas på flashback, läsa, måla stenar i trädgården.... jag har nog 50 grejjer till...
När jag eller hustrun har laddat kaffebryggaren kvällen innan, så att man kan slå på den med en knapptryckning från sängen och så har man nybryggt kaffe så fort man kommit ur sängen.
Billig kaffebryggare och en billig wifi-ansluten stickkontakt, men det gör hela skillnaden tidigt på morgonen när man ska släpa sig upp för en ny arbetsdag.
Den lilla kärlekshandlingen när man fått den laddad för sig, och laddar den själv för den som kommer efter, är inte heller att förringa.
När jag eller hustrun har laddat kaffebryggaren kvällen innan, så att man kan slå på den med en knapptryckning från sängen och så har man nybryggt kaffe så fort man kommit ur sängen.
Billig kaffebryggare och en billig wifi-ansluten stickkontakt, men det gör hela skillnaden tidigt på morgonen när man ska släpa sig upp för en ny arbetsdag.
Den lilla kärlekshandlingen när man fått den laddad för sig, och laddar den själv för den som kommer efter, är inte heller att förringa.
+1 på den. När jag träffade min tjej så köpte jag en kaffebryggare med timer för just ändamålet att hon skulle kunna få kaffe på morgonen utan ansträngning när hon sov hos mig. Jag är en te-person egentligen så ägde inte ens en bryggare
Kom på en sak till! Promenaden till jobbet som går genom parken. Otroligt vacker park, och nu när allt grönskar och spirar överallt så blir det som ren balsam för själen...
Kom på en sak till! Promenaden till jobbet som går genom parken. Otroligt vacker park, och nu när allt grönskar och spirar överallt så blir det som ren balsam för själen...
Fina promenader gör mycket! Älskar när man får se soluppgången på väg till jobbet