2025-05-07, 08:10
Medlem
När man tankat bilen full och kan åka "vart man vill".
Tända grillen och njuta av vår / sommar.
Familjen / vänner
Citera
2025-05-07, 09:45
Medlem
Att vara frisk och må bra.
Att skratta.
Att njuta av något man verkligen tycker om.
Kallt vatten när man är riktigt törstig.
Att få sova gott.
Det vilda djurlivet omkring en, t ex kajornas återsamling framåt kvällen eller svanar som njuter av solen.
Citera
2025-05-07, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silverring
Vad är det i din vardag som är alldagligt för många men som ljusar upp dagen för dig?

Jag gillar när grannens katt är ute på deras balkong, och när jag hittar nya skott på mina krukväxter. Jag gillar när mina gamla trötta dator startar upp Valheim utan problem och när man går till bussen utan att kolla tidtabellen och den kommer inom en minut efter man anlänt. Jag samlar på flärparna från läskburkar och gillar när en kollega ger mig sina.

Vad är era vardags-ljus?

Gratis parkering på arbetsplatsen. Det är på riktigt nästan bättre än en orgasm eller en trissvinst. Mvh Pendlare
Citera
2025-05-07, 12:04
Medlem
Att ha en kapabel espressomaskin hemma är en galen lyx som höjer min livskvalitet enormt.
Citera
2025-05-07, 12:07
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klarrre
När man tankat bilen full och kan åka "vart man vill".
Tända grillen och njuta av vår / sommar.
Familjen / vänner

Håller med. Känslan när man tankat fullt och det står räckvidd: 1090 km
Frihet !
Citera
2025-05-07, 13:23
Medlem
Träna kl 04, komma hem och sätta sig i trädgården med en kopp kaffe, samtidigt som det är lite kyligt ute och solen håller på att gå upp. Tyst och lugnt.

Oslagbart.
Citera
2025-05-07, 16:26
Medlem
En cigg!
Citera
2025-05-07, 17:47
Medlem
Flashback, ger det lilla extra om dagen.
Sedan november förra året, så har Flashback fått en helt annan innebörd än tidigare.
Istället för sakliga debatter och intressant läsning, så använder jag numera Flashback nästan uteslutande som "serietidning". En stunds humorläsning i vardagen helt enkelt.

Dagliga inlägg från människor med svår TDS, MDS, vänsterns totala kollaps i realtid, inlägg efter inlägg med vänsteranhängare som målat in sig i ett hörn och som har slut på lögner och endast kan ägna sig åt att skrika och gapa floskler från medier som helt tappat greppet om narrativet.
Fantastisk läsning.
Ger alltid ett litet leende.
Citera
2025-05-07, 21:08
Medlem
Flashbackatmes avatar
När man läser att fler dött i Gaza👍
Citera
2025-05-08, 01:48
Medlem
Starta dagen med en nymalen espresso, promenera med hunden & äta lunch vid vattnet, dricka gott vin, laga god mat och samtidigt lyssna på musik med min man. Pyssla med mina växter...
Senast redigerad av Patchoulioud 2025-05-08 kl. 02:09.
Citera
2025-05-08, 03:02
Medlem
floraflaps avatar
Det lilla i min vardag som gör saker lite bättre är de stunder då jag verkligen tillåter mig själv att vara närvarande i nuet. Att ta några minuter för att bara sitta i tystnad, känna på andetagen eller titta på omgivningen utan att rusa vidare. Det ger mig en känsla av lugn och påminner mig om att inte alltid vara i fart och prestation.
Citera
2025-05-08, 03:49
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bayeux
Eftermiddagsfikat. Idag blir det en delad chokladmuffins med vispgrädde.
Klarar du dig på bara en muffins? Imponerande i så fall.

Annars håller jag med om att fikat är dagens viktigaste mål. Men inte bara en bulle. Imorgon blir det nog tre butterkakor och en toscatårta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in