• 3
  • 4
2025-05-06, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Men straffet för girigheten är att de aldrig blir nöjda, tillfreds och tacksamma för vad de har. Det räcker aldrig utan de får bara massa nya problem som en följd.

De har så mycket grejer som bara står och samlar damm, som de inte hinner använda, underhålla och som de måste försäkra sig om att ändå inte förlora. Det är ett ständigt strävanden efter vind. Meningslöst.

Vilka är dessa människor?

Det är ju inga jag umgås med... arbetare?
Citera
2025-05-06, 19:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Kul med intresse för mig rätt dekadenta livsstil!

Blir en del sociala medier faktiskt, mest på jobbet. Allt jag kollar på där är mina intressen. Mycket tid läggs på att planera mina byggen / renoveringar.

Jag har inte god hälsa.
Små fet, dricker mycket alkohol och noll intresse av att motionera.
Borde jobba på det men jag prioriterar tiden på annat.

Relation till barn och fru är bra.
Nattar ungen varannan kväll, går inte ut u garaget förrän frugan börjar natta (på hennes kvällar), ibland får jag dispans och smiter ut tidigare.
Men varje kväll spenderas i garaget, allt som oftast.
Helger brukar jag hitta på saker med dom förmiddag/eftermiddag sedan garaget.
Ibland (rätt ofta) får jag en hel dag eller till och med hel helg i garaget.
Kan lätt bli 40h/veckan i garaget.

Hinner inte ens på långa vägar med att ta hand om allt jag har. Känns som att mycket förfaller för tiden räcker inte till.

Var din farsa mycket i garaget?

Är det han du jobbar på att bli godkänd av?

Bara en fråga?

Håller med om att det är roligare att vara i garaget än att motionera. Men tyvärr är det ju motionera man behöver fokusera på om man börjar få dålig hälsa.

Man skulle kunna betrakta alla hobbies och intressen som ett sätt att slingra sig undan det man verkligen borde fokusera på.
Citera
2025-05-07, 09:19
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Var din farsa mycket i garaget?

Är det han du jobbar på att bli godkänd av?

Bara en fråga?

Håller med om att det är roligare att vara i garaget än att motionera. Men tyvärr är det ju motionera man behöver fokusera på om man börjar få dålig hälsa.

Man skulle kunna betrakta alla hobbies och intressen som ett sätt att slingra sig undan det man verkligen borde fokusera på.

Japp min far var mycket i garaget.
Nej jag jobbar inte på att bli godkänd av honom, vi har hobbyn tillsammans. Vi äger mycket saker tillsammans.

Motionera är skittråkigt. Min hälsa är inte kass som den är just nu förutom att jag är småfet och har usel kondition.
Men jag går inte runt med en massa besvär. Folk i min ålder som motionerar har hela tiden ont i leder och skit, det har inte jag. De går stup i kvarten till läkaren för diverse besvär, det gör inte jag.
Så jag ifrågasätter egentligen vem som har bäst hälsa. För jag ser ut att vinna på den fronten.
Citera
2025-05-07, 16:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Japp min far var mycket i garaget.
Nej jag jobbar inte på att bli godkänd av honom, vi har hobbyn tillsammans. Vi äger mycket saker tillsammans.

Motionera är skittråkigt. Min hälsa är inte kass som den är just nu förutom att jag är småfet och har usel kondition.
Men jag går inte runt med en massa besvär. Folk i min ålder som motionerar har hela tiden ont i leder och skit, det har inte jag. De går stup i kvarten till läkaren för diverse besvär, det gör inte jag.
Så jag ifrågasätter egentligen vem som har bäst hälsa. För jag ser ut att vinna på den fronten.

Hade det inte varit möjligt att försörja sig på hobbyn då?

Så hade du jobbat med det du älskar - och sedan haft fritiden kvar till rekreation.

För hur man än vrider och vänder på det så behöver de flesta en hel del vila och avslappning för att fungera bra och kunna tänka klart.

Men jag förstår samtidigt tjusningen av att skapa saker i garaget. Det är ju en form av kreativitet. Men den borde ju egentligen få komma till utrymme i yrkeslivet.
Citera
2025-05-08, 08:32
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBjorkman
Hade det inte varit möjligt att försörja sig på hobbyn då?

Så hade du jobbat med det du älskar - och sedan haft fritiden kvar till rekreation.

För hur man än vrider och vänder på det så behöver de flesta en hel del vila och avslappning för att fungera bra och kunna tänka klart.

Men jag förstår samtidigt tjusningen av att skapa saker i garaget. Det är ju en form av kreativitet. Men den borde ju egentligen få komma till utrymme i yrkeslivet.

En av mina hobbys skulle jag absolut kunna tjäna pengar på.
Men då hade jag behövt en trevligare lokal för den hobbyn än en verkstad (vill inte säga vad för hobby med risk för att outa mig).
Bilar är ett svart hål för pengar. Visst kan jag tjäna pengar på att laga folks bilar men jag vill inte vara en bilmekaniker.

Mitt yrke består av att jag är ingenjör med relativt hög lön, har väl nått i taket för min roll så att säga. Men finns såklart alltid dom som tjänar mer.
Jag är konsult så sitter ibland mellan uppdrag som jag spenderar tiden i garaget på, det är min arbetsgivares uppgift att finna uppdrag till mig.

Det finns många sätt jag hade kunnat tjäna bra pengar på och ett av dom är att starta eget och vara konsult i egen regi istället för anställd.
Men som du kanske läst på mig så hinner jag inte med även det också.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in