Citat:
Ursprungligen postat av
PeterBjorkman
Hade det inte varit möjligt att försörja sig på hobbyn då?
Så hade du jobbat med det du älskar - och sedan haft fritiden kvar till rekreation.
För hur man än vrider och vänder på det så behöver de flesta en hel del vila och avslappning för att fungera bra och kunna tänka klart.
Men jag förstår samtidigt tjusningen av att skapa saker i garaget. Det är ju en form av kreativitet. Men den borde ju egentligen få komma till utrymme i yrkeslivet.
En av mina hobbys skulle jag absolut kunna tjäna pengar på.
Men då hade jag behövt en trevligare lokal för den hobbyn än en verkstad (vill inte säga vad för hobby med risk för att outa mig).
Bilar är ett svart hål för pengar. Visst kan jag tjäna pengar på att laga folks bilar men jag vill inte vara en bilmekaniker.
Mitt yrke består av att jag är ingenjör med relativt hög lön, har väl nått i taket för min roll så att säga. Men finns såklart alltid dom som tjänar mer.
Jag är konsult så sitter ibland mellan uppdrag som jag spenderar tiden i garaget på, det är min arbetsgivares uppgift att finna uppdrag till mig.
Det finns många sätt jag hade kunnat tjäna bra pengar på och ett av dom är att starta eget och vara konsult i egen regi istället för anställd.
Men som du kanske läst på mig så hinner jag inte med även det också.