Citat:
Ursprungligen postat av
Knickerbockers
Med en snabb googling så ser man att följande bolag utgår från samma adress.
- Kids One Store (står även i Höör men på hemsidan så står det butiksadress K*lkvägen 3)
- Naturexperten
- Zoofabriken
- Quadvision = Kockens redskap
Alla utformade på samma vis med olika färgteman. Alla med värdelösa omdömen blandat med arga riktiga personer som förklarar att de inte fått sina produkter i tid med uppenbart falska personer som upprepade tillfällen skrivit precis samma omdöme. Roligt också att de använder falska namn från företaget när de svarar på omdömena.
Det är ju omöjligt alla dessa företagen ska ha lager med alla produkter på hemsidan i denna lilla lokal i Båstad som han ofta visar upp. Så man får väl anta som det har skrivits här innan att när saker köps på deras hemsidor så måste de själva köpa in det först och det är väl därför det kan ta sådan tid att få grejerna. Känns inte som en helt schysst metod om så är fallet. Många som inte fick sina julklappar i tid.
Det är ju inte jättekonstigt om man kan OMSÄTTA en ganska hög summa pengar tidigt med tanke på att man säljer en massa produkter man inte har. Men vinsten i detta borde vara minimal om inte minus. Det får tiden utvisa.
Tycker synd om alla kids som tror på detta och hoppas att de får investerade pengar tillbaka.
Så mycket ilska här. Tråkigt.
Här har vi Kitchentime, en stor aktör på nätet med omdömen exakt i linje med dessa bolag.
https://se.trustpilot.com/review/kitchentime.com
Det finns hundratals andra bolag med liknande problem. Jag tror att missnöjda kunder är de första att skriva ett omdöme om man inte får incitament eller någon slags belöning för att skriva ett positivt omdöme. Kanske är något sådant system dessa företag borde använda? Jag tänker Zalando, Elgiganten har tusentals negativa recensioner om uteblivna eller försenade leveranser.
Efter en snabb sökning hittade jag Kockensredskap här:
https://www.ehandel.se/8-miljoner-pa...vi-skapar-fans
Jämför man vinstmarginalen som nämns i artikeln är den bättre procentuellt än Cervera, Bagaren och Kocken, Kitchentime, för att nämna tre liknande bolag... Väldigt häftigt. Credd till dem! Jag hade inte tyckt synd om dem. Haha.
Det är nog dags att du förbiser ditt tydliga personliga agg mot Samuel och ser på det med nyktra ögon. Det ska bli spännande att följa dessa bolag framåt!