2025-01-06, 17:58
Medlem
Knickerbockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beebopknopp
Det verkar lite som att x-commerce går ut på att lägga upp produkter på sin sajt. Som man säljer men har inte i lager. När de säljs försöker man då köpa in dem. Vilket leder till långa leveranstider och ibland uteblivna paket.

De binder inget kapital och kan hålla låga priser. Initialt får de in många kunder men när alla märker att de har så sjukt dålig service så slutar folk köpa.

Ja, precis så verkar det vara.
Citera
2025-01-06, 18:32
Medlem
Citat:
Det verkar lite som att x-commerce går ut på att lägga upp produkter på sin sajt. Som man säljer men har inte i lager. När de säljs försöker man då köpa in dem. Vilket leder till långa leveranstider och ibland uteblivna paket.

De binder inget kapital och kan hålla låga priser. Initialt får de in många kunder men när alla märker att de har så sjukt dålig service så slutar folk köpa.
Och fortfarande ingen som har koll på hur modellen faktiskt fungerar.

Det har Samuel och vi medlemmar gjort bra.

Fortsätt allokera tid på Samuel. Vi alla finner det ganska underhållande.
Citera
2025-01-06, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seastar1234
Och fortfarande ingen som har koll på hur modellen faktiskt fungerar.

Det har Samuel och vi medlemmar gjort bra.

Fortsätt allokera tid på Samuel. Vi alla finner det ganska underhållande.

Uppenbarligen är det något som endast fungerar under en viss tid, som för Kidsonestore.
Tills kunderna inser att hälften av leveranserna inte kommer fram och man får vänta 3 månader på återbetalning.
Är det så att man lyckas träffa en trend (som med Tengo) så fungerar modellen. Eftersom efterfrågan är fortsatt hög och trenden stark.
Med babybranschen och outdoor-branschen är det inte riktigt samma sak.

Återigen Seastar, jag unnar Samuel hans framgång med Tengo. Otroligt bra jobbat och superbt tajmad exit. Såklart jag hade velat ha alla hans pengar.

Nålen i ögat är hur han och hans buttlickers beter sig. Det roar mig och därför skriver jag här i tråden. Inte av avund eller hat. Utan för att det är kul.

Samuel gör aldrig något fel tydligen. När han får dåliga recensioner så jämför man med Elgiganten, eller Telia. Inte någon annan i branschen som ändå har bra betyg. Det går ju faktiskt att ha väldigt bra betyg på Trustpilot också.
När han blir kickad från Kidsonestore är det en massa historer om att hans kompanjon stal halva lagret och det är därför det gått så dåligt... luktar bs.

Jag tror inte denna kurs är något bättre än Philip Isberg eller TheVisionClub's kurser.
Har ni förresten sett TheVisionClub på TikTok? Ungefär lika underhållande som Samuel. Men de omsätter ändå 16 milj och gör vinst.
Citera
2025-01-06, 19:29
Medlem
Citat:
Uppenbarligen är det något som endast fungerar under en viss tid, som för Kidsonestore.
Tills kunderna inser att hälften av leveranserna inte kommer fram och man får vänta 3 månader på återbetalning.
Är det så att man lyckas träffa en trend (som med Tengo) så fungerar modellen. Eftersom efterfrågan är fortsatt hög och trenden stark.
Med babybranschen och outdoor-branschen är det inte riktigt samma sak.

Återigen Seastar, jag unnar Samuel hans framgång med Tengo. Otroligt bra jobbat och superbt tajmad exit. Såklart jag hade velat ha alla hans pengar.

Nålen i ögat är hur han och hans buttlickers beter sig. Det roar mig och därför skriver jag här i tråden. Inte av avund eller hat. Utan för att det är kul.

Samuel gör aldrig något fel tydligen. När han får dåliga recensioner så jämför man med Elgiganten, eller Telia. Inte någon annan i branschen som ändå har bra betyg. Det går ju faktiskt att ha väldigt bra betyg på Trustpilot också.
När han blir kickad från Kidsonestore är det en massa historer om att hans kompanjon stal halva lagret och det är därför det gått så dåligt... luktar bs.

Jag tror inte denna kurs är något bättre än Philip Isberg eller TheVisionClub's kurser.
Har ni förresten sett TheVisionClub på TikTok? Ungefär lika underhållande som Samuel. Men de omsätter ändå 16 milj och gör vinst.
Du har som sagt fel och spekulerar endast. Eleverna ökar bara hela tiden och månaden efter är bättre än förra. Det är en sinnessjuk tillväxt. Omdömena ligger på samma som många stora bolag som sagt .

Problemet är inte ”buttlickandet” av Samuel utan faktumet att det sprida falska lögner här. Han blev inte kickad. Han informerade många av oss många månader innan han kom loss. Han var tvungen att sitta av tid t .o.m. Det är inte rimligt att han ska sitta på en VD post för ett bolag när han kan investera i tiotals av samma storlek.

Thevisionclub och Isberg är ju kända för att vara scammers. SVT har granskat och hängt ut förstnämnda. Den andra har inga framgångsrika bolag att visa upp.

Samuel har anställt ett tjugotal personer under sina år, jobbade som VD i mer än ett år för ett bolag som ägdes av ett miljardbolag, gjorde en exit och gjorde ett väldigt bra första år med Kids. Har bett dig jämföra hans resultat med Jollyroom, Babyworld, Bonti, Babyshop, men du vägrar inse att Samuel har gjort det bra även denna gången.

Incidenten med delägaren är också känd i gruppen. Finns filmer, åklagarbeslut och utredningar som delats. Det är hisnande belopp och en stor tragedi för Samuel. Dem hade vid samma period ett bud på bolaget på ganska många miljoner och var framme vid signering. Även detta har han dokumenterat för oss.

Ingen annan som utbildar inom e-handel har faktiskt tjänat stora pengar på det själv, har byggt organisation, gjort stora affärer. Bara Samuel.

Vi har många i gruppen som varit med i alla andra kurser och det här har varit ’it’ för dem. Här kommer dem igång.

Finns ingen anledning för dig att slänga skit på Samuel. Du skulle aldrig gjort det icke-anonymt. Du vet att du har fel.

Vi medlemmar är också kritiska. Men vi är inga foliehattar, som du. Det han gör ständigt för att säkerställa så att så många medlemmar som möjligt når sina mål, det är därför han är så, så omtyckt av oss.
Citera
2025-01-06, 19:46
Medlem
Knickerbockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seastar1234
Du har som sagt fel och spekulerar endast. Eleverna ökar bara hela tiden och månaden efter är bättre än förra. Det är en sinnessjuk tillväxt. Omdömena ligger på samma som många stora bolag som sagt .

Problemet är inte ”buttlickandet” av Samuel utan faktumet att det sprida falska lögner här. Han blev inte kickad. Han informerade många av oss många månader innan han kom loss. Han var tvungen att sitta av tid t .o.m. Det är inte rimligt att han ska sitta på en VD post för ett bolag när han kan investera i tiotals av samma storlek.

Thevisionclub och Isberg är ju kända för att vara scammers. SVT har granskat och hängt ut förstnämnda. Den andra har inga framgångsrika bolag att visa upp.

Samuel har anställt ett tjugotal personer under sina år, jobbade som VD i mer än ett år för ett bolag som ägdes av ett miljardbolag, gjorde en exit och gjorde ett väldigt bra första år med Kids. Har bett dig jämföra hans resultat med Jollyroom, Babyworld, Bonti, Babyshop, men du vägrar inse att Samuel har gjort det bra även denna gången.

Incidenten med delägaren är också känd i gruppen. Finns filmer, åklagarbeslut och utredningar som delats. Det är hisnande belopp och en stor tragedi för Samuel. Dem hade vid samma period ett bud på bolaget på ganska många miljoner och var framme vid signering. Även detta har han dokumenterat för oss.

Ingen annan som utbildar inom e-handel har faktiskt tjänat stora pengar på det själv, har byggt organisation, gjort stora affärer. Bara Samuel.

Vi har många i gruppen som varit med i alla andra kurser och det här har varit ’it’ för dem. Här kommer dem igång.

Finns ingen anledning för dig att slänga skit på Samuel. Du skulle aldrig gjort det icke-anonymt. Du vet att du har fel.

Vi medlemmar är också kritiska. Men vi är inga foliehattar, som du. Det han gör ständigt för att säkerställa så att så många medlemmar som möjligt når sina mål, det är därför han är så, så omtyckt av oss.

Vänta nu här.

"Incidenten med delägaren är också känd i gruppen. Finns filmer, åklagarbeslut och utredningar som delats. Det är hisnande belopp och en stor tragedi för Samuel. Dem hade vid samma period ett bud på bolaget på ganska många miljoner och var framme vid signering. Även detta har han dokumenterat för oss."

Vad är detta för incident? Vem är delägaren i fråga? Berätta gärna mer.
Citera
2025-01-06, 20:04
Medlem
Knickerbockerss avatar
Intressant att läsa anmärkning i bokslutet på hans konsultbolag WLE AB - "Bolaget har under räkneskapsåret inte i rätt tid och med rätt belopp vare sig redovisat eller betalt avdragen skatt, sociala avgifter samt mervärdesskatt".
Citera
2025-01-06, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knickerbockers
Intressant att läsa anmärkning i bokslutet på hans konsultbolag WLE AB - "Bolaget har under räkneskapsåret inte i rätt tid och med rätt belopp vare sig redovisat eller betalt avdragen skatt, sociala avgifter samt mervärdesskatt".
Märks att du inte har så mycket erfarenhet av bolag. 7/10 bolag i Sverige tror jag statistiken säger, har någon gång under 5 år varit sen med skatten någon enstaka dag eller behövt göra en rättelse. Det blir inga ”problem” så länge man inte undviker att betala skatten i månader eller år. Alla kan vara sena någon dag, vilket vi ser på statistiken och rättelser är mer vanliga än inte.

Det är ett holdingbolag som mer eller mindre förvaltat aktier om man kollar utsagan så det är nog inget lurt där vännen 😝

Inget annat av hans bolag har någon ”anmärkning” om man ens kan kalla det så. Han är väldigt ordentlig och regelrätt som person.

Roligt att du fortsätter försöka hitta fel hos Samuel. Är det roligt att hänga på Flashback och spekulera kring en annan kille? Stackars dig.
Senast redigerad av Seastar1234 2025-01-06 kl. 20:29.
Citera
2025-01-06, 20:39
Medlem
Stor varning för Naturexperten.se (Samuel Wennberg slår till igen)

Hej,

Jag vill försöka hjälpa andra att undvika bli lurade och frustrerade som jag blivit. Kortfattat beställde jag varor från detta företag i mitten på december där de utlovade snabb leverans inom 2-3 dagar. Fortfarande har vi inget paket och Naturexperten svarar inte längre. Började gräva i företaget på Allabolag och upptäcker att en del av ledningen även suttit i ett annat företag som betett sig lika illa åt vid namn Kids One Store.

Denne person heter Samuel Wennberg. Han verkar ha avgått från Kids One Store för att dölja sina spår och påbörja ett nytt företag med samma taktik att lova varor för att sedan ej leverera i tid eller inte alls.
Samuel Wennberg ser ut att leva gott på sin status som någon form av E-handels guru men hur detta är möjligt förstår jag ej när företagen han startat är urdåliga. Att flasha med sina lyxbilar gör inte saken bättre för oss som blivit lurade.

Förövrigt ser Naturexperten ut att dela lokaler med ett annat företag som heter Tylösound som jobbar i en helt annan bransch förvirrande nog. Vad jag ser via Facebook är ägaren av Tylösound (Paul Aladin) pappa till en av delägarna i Naturexperten (Bill Aladin). Nepo babies hela bunten.

Både Naturexperten och Kids One Store har skrämmande lika negativ feedback gällande dålig service och ej skickade varor.

Naturexperten: https://se.trustpilot.com/review/naturexperten.se

Kids One Store: https://se.trustpilot.com/review/kidsonestore.se

Hoppas fler orkar titta på detta och gräva djupare, finns nog mer att hitta av intresse här.
Citera
2025-01-06, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knickerbockers
Är det inte mer intressant att du som valt att köpa utbildning i hur man ska driva ett företag framgångsrikt sitter på sådan enorm kunskap redan? Att du har den statistiken på 7/10 bolag är riktigt imponerande. Skulle du inte kunna lösa detta med företagande utan hjälp?

Också intressant att du vet att inga andra av hans bolag har anmärkningar - då går du ju lite emot statistiken du la fram och varför lägger du fram det som att det är nägot positivt att hans andra bolag inte har anmärkningar när det inte var negativt när hans bolag hade anmärkning.

..kan ju nästan tro att du är Samuel själv med tanke på all information du spottar ur dig utan att säga något alls..
Kan ju vara så att vi sitter i gruppen, diskuterar och underhåller oss till det du skriver. Det måste kännas tufft att veta så lite, men att spekulera så vilt, bakom din anonyma avatar.

Jag kan/kunde ingenting om e-handel och vet inte heller om det kommer gå vägen för mig. Men jag ser tydligt att det går vägen för väldigt många andra och jag tycker att Samuel lagt fram allt väldigt bra och professionellt.

Sedan så är det ju inte som det kanske ibland ger sken av - en turbiljett till omedelbar framgång. Man måste se det för vad det är. Det är en utbildning och ett recept. Det är ingen Quickfix. Att lägga ner arbetet är inte för alla. Men man måste jobba för allt, oavsett vad det är. Det här är inget undantag ju. Det är t.o.m enstaka som slutat och kommit fram till att det inte är för dem. E-handel överlag.

Och som jag skrivit så många gånger under trådens gång, Samuels marknadsföring är inte alltid bra. Det har många medlemmar poängterat att dem tycker. Han kan uppfattas dryg och för pushig ibland. Jag håller med om det och förstår att det är provocerande. Vi blir också provocerade av det ibland, vi vet att det är lite mer invecklat än vad det ger sken av ibland.

Det förändrar inte faktumet att han kan väldigt mycket om e-handel och har mycket att lära och att det går bra för väldigt många.
Citera
2025-01-06, 22:42
Medlem
Citat:
Haha.
Ja det vore ju sjukt om någon från gruppen som betalar för hans kurs också sitter här och försvarar ALLT han gör.
Men man vet aldrig, man ska aldrig underskatta fanboys.

Samuel lyckades med Tengo för att:
1. Hans pappa hade redan en tennisbutik som hade kontakt med säljare till olika racket-sport-produkter.
2. Han är galen nog att satsa allt och bara köra på. Han jobbade onekligen mycket
3. Padel trendade så in i bomben. Alla som sålde padelracketar gick det ju bra för!

Wesports som köpte upp bolaget gjorde en sjukt dålig affär och de var otroligt missnöjda efteråt. Bolaget hade misskötts.
Det gick bra för kanske 1 annan padelbutik, inte för någon annan. Det är därför ingen annan köptes upp förutom som konkursbo. Du har en tendens genom tråden som jag precis läst igenom, att förvränga och måla upp dina spekulationer som fakta.

Du har skapat ett Flashback-konto endast för att sprida falsk propaganda om Samuel. Du låter som en väldigt upptagen och duktig individ.

Huruvida Wesports är nöjda med sin affär eller inte är rena spekulationer, men eftersom Padel sjönk som en sten och institut med miljarder investerade i tex padelanläggningar gick i konkurs på knappt ett halvår efter att boomen vänt, så är det nog fler som är ännu mer missnöjda.

Nej, nu är jag färdig här.
Citera
2025-01-06, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saraloppan30
Det gick bra för kanske 1 annan padelbutik, inte för någon annan. Det är därför ingen annan köptes upp förutom som konkursbo. Du har en tendens genom tråden som jag precis läst igenom, att förvränga och måla upp dina spekulationer som fakta.

Du har skapat ett Flashback-konto endast för att sprida falsk propaganda om Samuel. Du låter som en väldigt upptagen och duktig individ.

Huruvida Wesports är nöjda med sin affär eller inte är rena spekulationer, men eftersom Padel sjönk som en sten och institut med miljarder investerade i tex padelanläggningar gick i konkurs på knappt ett halvår efter att boomen vänt, så är det nog fler som är ännu mer missnöjda.

Nej, nu är jag färdig här.

Det fanns inte så många renodlade racketbutiker online under padelboomen. Det du säger stämmer inte, andra köptes upp innan konkurs. Sluta ljug.

Jag sprider ingen falsk propaganda. Jag spekulerar och delar med mig av det jag vet och vad jag hört.
Wesports var ej nöjda. Bolaget hade skötts oerhört dåligt. Men fortfarande dåligt av Wesports att inte se det innan de betalade så mycket för det.

OneKidsStore gick ej bra i början av året. Samuel har försökt länge att komma ur skiten som varit nära kontrollbalansräkning. Vi lär väl se det i 2024 årsredovisning.

Jag skriver om TVC och säkert fler scam-kurser för att varna andra. Undvik TVC, Isberg och Wennberg. Gå en riktigt yrkesvägledande kurs. Där har ni folk från branschen med mer erfarenhet av dessa ynligngar.

Gå tillbaka till Samuel nu du Saraloppan.
Citera
2025-01-06, 22:56
Medlem
Citat:
Det fanns inte så många renodlade racketbutiker online under padelboomen. Det du säger stämmer inte, andra köptes upp innan konkurs. Sluta ljug.

Jag sprider ingen falsk propaganda. Jag spekulerar och delar med mig av det jag vet och vad jag hört.
Wesports var ej nöjda. Bolaget hade skötts oerhört dåligt. Men fortfarande dåligt av Wesports att inte se det innan de betalade så mycket för det.

OneKidsStore gick ej bra i början av året. Samuel har försökt länge att komma ur skiten som varit nära kontrollbalansräkning. Vi lär väl se det i 2024 årsredovisning.

Jag skriver om TVC och säkert fler scam-kurser för att varna andra. Undvik TVC, Isberg och Wennberg. Gå en riktigt yrkesvägledande kurs. Där har ni folk från branschen med mer erfarenhet av dessa ynligngar.

Gå tillbaka till Samuel nu du Saraloppan.

Det är väldigt komiskt hur du tror att Wesports, som är f.d Bygghemma killarna, som köpt upp hundratalsbolag, skulle missa att någonting varit misskött. Nästan skrattretande. Nog om det, jag gillar inte att spekulera till skillnad från du.

Men till fakta - jag går mycket hellre till en 25-åring som lyckats med det han lyckats med inom e-handel och utbildar mig där, än att utbilda mig på ett universitet av en lärare som aldrig aktivt bedrivit en e-handel. Jag känner inte till dem andra du nämner ovan, är mycket möjligt att det finns en del lurendrejare, men det känns som att du generellt har en väldigt taskig syn på utbildningar, förutom de traditionella utbildningarna då. Jag tycker att det är häftigt att man kan utbilda sig på nätet inom ämnen man är intresserad utav, av individer som har den mängd erfarenhet som Samuel har. Han har ändå gjort betydande pengar på det och aktivt drivit e-handelsbolag i fem år. Och sist jag kollade, så levde han ganska bra, och det gjorde han långt innan han var aktiv på sociala medier.

Det är tydligt att dina problem med Samuel sträcker sig långt över hans utbildning. Men kör hårt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in