Citat:
Ursprungligen postat av
Beebopknopp
Uppenbarligen är det något som endast fungerar under en viss tid, som för Kidsonestore.
Tills kunderna inser att hälften av leveranserna inte kommer fram och man får vänta 3 månader på återbetalning.
Är det så att man lyckas träffa en trend (som med Tengo) så fungerar modellen. Eftersom efterfrågan är fortsatt hög och trenden stark.
Med babybranschen och outdoor-branschen är det inte riktigt samma sak.
Återigen Seastar, jag unnar Samuel hans framgång med Tengo. Otroligt bra jobbat och superbt tajmad exit. Såklart jag hade velat ha alla hans pengar.
Nålen i ögat är hur han och hans buttlickers beter sig. Det roar mig och därför skriver jag här i tråden. Inte av avund eller hat. Utan för att det är kul.
Samuel gör aldrig något fel tydligen. När han får dåliga recensioner så jämför man med Elgiganten, eller Telia. Inte någon annan i branschen som ändå har bra betyg. Det går ju faktiskt att ha väldigt bra betyg på Trustpilot också.
När han blir kickad från Kidsonestore är det en massa historer om att hans kompanjon stal halva lagret och det är därför det gått så dåligt... luktar bs.
Jag tror inte denna kurs är något bättre än Philip Isberg eller TheVisionClub's kurser.
Har ni förresten sett TheVisionClub på TikTok? Ungefär lika underhållande som Samuel. Men de omsätter ändå 16 milj och gör vinst.
Du har som sagt fel och spekulerar endast. Eleverna ökar bara hela tiden och månaden efter är bättre än förra. Det är en sinnessjuk tillväxt. Omdömena ligger på samma som många stora bolag som sagt

.
Problemet är inte ”buttlickandet” av Samuel utan faktumet att det sprida falska lögner här. Han blev inte kickad. Han informerade många av oss många månader innan han kom loss. Han var tvungen att sitta av tid t .o.m. Det är inte rimligt att han ska sitta på en VD post för ett bolag när han kan investera i tiotals av samma storlek.
Thevisionclub och Isberg är ju kända för att vara scammers. SVT har granskat och hängt ut förstnämnda. Den andra har inga framgångsrika bolag att visa upp.
Samuel har anställt ett tjugotal personer under sina år, jobbade som VD i mer än ett år för ett bolag som ägdes av ett miljardbolag, gjorde en exit och gjorde ett väldigt bra första år med Kids. Har bett dig jämföra hans resultat med Jollyroom, Babyworld, Bonti, Babyshop, men du vägrar inse att Samuel har gjort det bra även denna gången.
Incidenten med delägaren är också känd i gruppen. Finns filmer, åklagarbeslut och utredningar som delats. Det är hisnande belopp och en stor tragedi för Samuel. Dem hade vid samma period ett bud på bolaget på ganska många miljoner och var framme vid signering. Även detta har han dokumenterat för oss.
Ingen annan som utbildar inom e-handel har faktiskt tjänat stora pengar på det själv, har byggt organisation, gjort stora affärer. Bara Samuel.
Vi har många i gruppen som varit med i alla andra kurser och det här har varit ’it’ för dem. Här kommer dem igång.
Finns ingen anledning för dig att slänga skit på Samuel. Du skulle aldrig gjort det icke-anonymt. Du vet att du har fel.
Vi medlemmar är också kritiska. Men vi är inga foliehattar, som du. Det han gör ständigt för att säkerställa så att så många medlemmar som möjligt når sina mål, det är därför han är så, så omtyckt av oss.