Citat:
Ursprungligen postat av
Redoxreaktion
Jag blir lite tröstad när jag läser hans inlägg, för jag har inte ohyra i min bostad utan bara väldigt mycket damm och på vissa ställen saker som behöver kastas eller bara ställas i ordning. Kläder och sängkläder är rena. Kyl, frys, spis och avlopp fungerar.
Finns alltid folk som är värre. Jag har mycket katt- och hundhår och en soffa som suger till sig det. Har haft ett överkast på men har tappat bort det. Det jag har är ändå lättstädat om man jämför, det är mest att plocka undan och ta bort skräp och få bort allt hår. Såg några slags insekter i skafferiet men det var väldigt få och jag har inte mycket mat i det, så det är ingen direkt fara. Men efter det skulle jag vilja göra en helt ny organisation, ta bort allt från hyllor och göra om. Hitta bättre ställen för saker. Men det krävs att man går igenom skåp och jag aflider om jag försöker.
Jag har väldigt renliga djur som inte gör på fel ställen. Borde städa balkongen, det är konstiga saker där som jag inte visste vad jag skulle göra med, men jag slänger nog det mesta. Ska försöka samla kraft, har ökat medicin för ämnesomsättning som läkaren drog ned på fast jag hade bra värden, blev dödssjuk,fick helt vansinniga värden (så höga att de inte gick att mäta), har satt tillbaka dosen där den ska vara och tror mig genast känna mig bättre. Sjukt jobbigt när det man äter inte blir energi utan det blir bara fett. Och man suger åt sig vätska och blir en ballong som sockarna gräver sig in i benen på. Känner att jag blobbar omkring här och låtsas att jag lever.
TS har ju haft detta problem länge, folk tycker sunk är obotbart, men det är tekniskt inte så svårt att få rent även om det varit riktigt sunkigt (utbildad städare.. WTF liksom?), det gick ett program om två engelska kvinnor som gladeligen städade sunk, gillar dem. De överdramatiserade inget. Å andra sidan kände jag en som hade halvsunkigt och han bad om boendestöd enligt SOL, fick det, men fick höra att kommunen behövde hyra in en sanerare först. Blev arg å min bekantes vägnar. Dels var det inte ostädbart alls, dels ville de slänga alla hans grejer utan att sortera och bara köpa nytt. Bara behålla möblerna. Han hade mycket fina saker, gamla böcker, retroprydnader och rätt mycket självtecknade serier (han gav ut dem själv, innan internet blev stort), men de sakerna tänkte boendestödet kasta ut. Han fick lite panik och vi städade tillsammans, det blev bra. Sedan blev han frisk, han hade svår depression, han hade varit ledsen om de bara kastat allt även om allt var i en röra när han var sjuk. DET MESTA GÅR ATT FIXA...