• 4
  • 5
2025-05-05, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M-mastaren
Så mycket smörja du skriver. Vet du vad som krävs för att ändra grundlagen? Sedan tror jag att du bara kan annullera ett medborgarskap på personer som har dubbelt medborgarskap. Du kan inte göra folk statslösa.

Var i din länk hittar jag referens till dina påståenden? Länken är ju till en bokannons där du kan köpa Sveriges Lag
Det är inte mitt uppdrag att göra någon statslös , det finns mängder med inväld invandring som själva gjort sig statslösa i Sverige , ta till exempel kriminellas syn på ett parallell samhälle , va ?

Det finns ju inte. (Alltså har dessa inte rätt till svenskt medborgarskap)
Alldeles riktigt att lagstiftarna - återtar medborgarskap som utdelats på falska grunder.

Du förstår om du tänker efter.

Senast redigerad av Lappaz 2025-05-05 kl. 23:01.
Citera
2025-05-05, 23:05
Medlem
TheSwedishEmpires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lappaz
Lagstiftarna ska ändra den svenska medborgarskaps "lagen" du så gärna ställer dig bakom.
Det blir en ny upplaga av Sveriges rikes lag.
Problematiken med kriminell verksamhet ligger bakom.

Ja du har max ett halvår på dig - innan du besannar det jag skriver.
Själv är det ett enormt kraftfullt beslut som fattats - tycker jag.
Många med mig kommer jubla när polis drar ut en förut invandrad familj med många barn från en etta eller tvåa eller större hus/boende rakt ut på gatan för att utvisa ur Sverige på grund av kriminell aktivitet av familjemedlem - eller nekar semester resande återkomst tillbaka till Sverige.

Det är just detta som börjat gälla redan nu - tycker du - att jag har fel?

Lagen om att förverka (avsluta och/eller kassera) det omfattar ju även svenskt medborgarskap ser du.
https://www.google.com/url?sa=t&rct=...b&opi=89978449
Du svamlar ju bara. Det finns ingen föreslagen ändring av grundlagen som kommer ändra detta. En svensk medborgare kommer alltid ha rätt att ovillkorligen vistas i riket.

Förstår du inte att det hade skapat en sjuk situation ifall jag som svensk medborgare hade behövt visum för att bli insläppt i mitt eget land?

Du har uppenbarligen missuppfattat vad detta handlar om.
Citera
2025-05-06, 04:35
Medlem
Kalla mig galen om ni vill (bryr mig inte , tar det som komplimang oftast) men jag påstår att det enorma antalet felskrivningar i Skatteverkets Folkbokföringsregister inte beror på några bidragsbrott och liknande utan på Skatteverkets selektiva rättvisa och avtalet / lagen mot dubbelbeskattning som möjliggör detta bedrägliga beteende hos Skatteverkets tjänstemän.De flesta väljer att inte skriva ut sig från Sverige i enlighet med lag eftersom de kan få betala efterskatt i ENLIGHET med just lagen MOT dubbelbeskattning samt få grova problem när man ska folkbokföra sig i landet igen!
Citera
2025-05-06, 05:49
Medlem
M-mastarens avatar
Citat:

Du förstår om du tänker efter.

Upprikgtigt sagt förstår jag inte ens vad du skriver.
Citera
2025-05-06, 06:33
Medlem
"Han har ett företag som är baserat i Hong Kong samt boende där, i Spanien och i Sydafrika.

Enligt beslutet bedömer Skatteverket att Christian Bergenstråhles egentliga hemvist finns i utlandet eftersom han har sin sysselsättning utomlands och tillbringar mer tid utomlands än i Sverige."

Alltså korrekt beslut.
Citera
2025-05-06, 06:43
Medlem
Klassiskt. De vill skriva in sig här. Få ett blå EU försäkringskort som ger de fri vård i hela Europa.
Sen åker de ut igen.

Nu kan han glida i Marbella och få gratis vård på våran bekostnad.
Citera
2025-05-06, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M-mastaren
Upprikgtigt sagt förstår jag inte ens vad du skriver.
Du ser 😄

För nekade återkommande från annat land eller om semestrar till annat land mer än 52 dagar per år.
Jag tror skatteverket kommer titta noga på detta och ha retroaktiv syn med i bedömningarna , alltså förra och förrförra året ... osv,osv

Ja vi ser framåt mot detta. Brottsligheten i Sverige ska stoppas på alla plan.

-- ser -- du --- effekten med skatteverkets nya bättre kontroller? (Indragna svenska medborgarskap för kriminella)
Alla hamnar i detta moment 22 , men det är bara bra för oss som beviljas inresa/åter resa hem till vårat eget boende.

Dock ska vi ha ett rent fint förflutet utan kriminell bakgrund.
Senast redigerad av Lappaz 2025-05-06 kl. 13:07.
Citera
2025-05-07, 06:51
Medlem
Citat:
Mmmm - ja - Många som lever på bidrag inom Sverige kommer att avslutas. Barnbidragen samt bostadsbidragen upphör att betalas ut om utlandsvistelser sker varje år t.ex. dels med lånade resurser eller via brottslig verksamhet.

Jo jag förstår korrekt vad som står i länken - synd om dom som inte lärt sig svenska på bra många år.
De har ju sitt hemland att utvisas till.

Det blir bäst så - dels pga ökad brottslighet men även ekonomisk svaghet.

De intervjuade i artiklarna är ofta födda i Sverige. Utlandssvenskar.
Citera
2025-05-09, 12:14
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Bra att myglet för parasiterna täpps igen. De ska inte fronta svensk hemvistelse för olika fördelar när det passar.
Det är nog där skon klämmer.

Det är skönt att betala de lägre skattenivåer som finns i flera andra länder, (typ alla).
Men det är inte lika lattjo att själv bekosta de sjukförsäkringar mm som ingår i att bo i Sverige och som man for hosta upp själv om man bor på Malta eller i Hong Kong. För att inte tala om vad det svider i lädret om man ska pynta för en kranskärlsoperation eller för att fixa ett knä man pajat på badmintonplanen.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in