2025-05-04, 12:08
Medlem
KjellKjellborns avatar
Jag tror nog jag sett den här satans reklamen minst 4-500 gånger nu inom loppet av några månader. Hur jävla mycket pengar har ”Vi köper din bil” spenderat på annonser (framförallt YouTube) kanske även på TV, kollar knappt på tv men tycker synd om alla som blir sönder spammade av denna skit.

Är ”vi köper din bil” den enda jävla reklam som finns på YouTube Sverige tillsammans med fettot Anis don demina & revolut?

Reklamfilmen..:
https://youtu.be/gqlKfrcRLbA?si=HfJUuB59C70gvMnq
Citera
2025-05-04, 12:19
Avslutad
Tony är ute sen typ 2006, så han är nog billig, däremot är inte TV4 det, men det lutar ju åt konkurs för dem, så kanske går att få långkörare för extrapris?

Reklam på youtube? Inte märkt sen typ 2012, ladda ner Brave (Webläsare) så slipper du skiten.
Citera
2025-05-04, 12:21
Medlem
Jag har aldrig ägt en bil och Tonys reklam har gjort att jag lovat mig själv att aldrig göra det heller
Citera
2025-05-04, 12:23
Medlem
Inte alls säkert att kontanter är inblandade utan mest troligt är att platsen säljs mot % på intäkter för bolaget.
Citera
2025-05-04, 12:33
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjellKjellborn
Jag tror nog jag sett den här satans reklamen minst 4-500 gånger nu inom loppet av några månader. Hur jävla mycket pengar har ”Vi köper din bil” spenderat på annonser (framförallt YouTube) kanske även på TV, kollar knappt på tv men tycker synd om alla som blir sönder spammade av denna skit.

Är ”vi köper din bil” den enda jävla reklam som finns på YouTube Sverige tillsammans med fettot Anis don demina & revolut?

Reklamfilmen..:
https://youtu.be/gqlKfrcRLbA?si=HfJUuB59C70gvMnq
Den reklamen kommer upp då och då på YT (vanlig TV har jag inte sett på på åratal) Men det roligaste i den reklamen är att han måste säga att "Jag är Tony Rickardsson" för att ens någon ska veta vem han är.
Citera
2025-05-04, 12:45
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Jag har aldrig ägt en bil och Tonys reklam har gjort att jag lovat mig själv att aldrig göra det heller

Oj så vist av dig, idiot!

Ja håller med att big anis e överallt med sitt falsk skratt, även revolut
Citera
2025-05-04, 13:39
Medlem
Computerzs avatar
Det har verkligen ploppat upp en hel del liknande bilhandlare de senaste åren. Carla, ViKöperDinBil, Wheelaway osv osv och de kör hårt på YouTube och andra sociala medier verkar det som.

Men ja, det är jävligt störiga reklamer.
Citera
2025-05-04, 14:02
Medlem
Mindbusinesss avatar
Lite fakta i målet;
Bolaget bakom ViKöperDinBil är Vkdb Sverige AB, som är ett svenskt dotterbolag till det tyska företaget Auto1 Group GmbH. Auto1 Group är en av Europas största aktörer inom handel med begagnade bilar och äger även andra bilrelaterade tjänster som Autohero.

Betalade faktiskt bäst när jag sålde min bil och fick bud av olika bilfirmor i Stockholm.
Citera
2025-05-04, 14:13
Medlem
Det är riktad reklam på youtube också, är du intresserad av bilar och söker mycket på det på google osv så får du sån reklam.
Citera
2025-05-04, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellKjellborn
Jag får mycket re:memberreklam på Youtube. I början av året fick jag i princip bara massa fejkade mobilspelsreklam. Visst en del vi köper din bil också.
Citera
2025-05-04, 14:48
Medlem
Orcinus-orcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Den reklamen kommer upp då och då på YT (vanlig TV har jag inte sett på på åratal) Men det roligaste i den reklamen är att han måste säga att "Jag är Tony Rickardsson" för att ens någon ska veta vem han är.

Lite off topic, men hur kan man använda YT utan adblocker? Som dig så kollar jag inte heller på vanlig TV.

Jag tror man valt Tony Rickardsson för att han är billig och målgruppen medelålders män vet vem han är.
Citera
2025-05-04, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Oj så vist av dig

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto