Citat:
Ursprungligen postat av
45Lokar
Som vanligt skall allt lösas med bidrag.
Vem skall betala alla dessa bidrag som så frikostigt delas ut hade du tänkt dig?
Kanske man kan ta en del av din akassa o dela ut den som bidrag till de som behöver det?
En arbetslös kanske inte förtjänar att bo som en kung?
Är du inte produktiv så finns det ingen större nytta att du skall bo bra. Duger det inte att bo i någon förort bland invandrarna?
Att tycka att alla förtjänar en fin lägenhet fast man inte ens arbetar är en väldigt märklig inställning.
Varför skall du leva på det andra producerar? Kan du inte bidra själv till ditt eget boende?
Klipp dig o skaffa dig ett jobb.
Ja, det är ett medvetet provocerande inlägg.
Ingen fara, jag blir inte provocerad.
Men ska förstås svara dig. Min arbetslöshet beror på politiska beslut (nedskärningar i offentlig sektor) så det är inget jag kan påverka. Eftersom regeringen medvetet underfinansierar kommuner och regioner så förutsätter jag att de räknar med att såna som jag blir arbetslösa och måste försörjas av a-kassa och andra stöd. Nån form av risk- och konsekvensanalys borde de väl ha gjort. Men jag står till arbetsmarknadens förfogande om min kompetens skulle efterfrågas igen. Tills dess fokuserar jag på min träning och hälsa, samt det enorma utbudet från alla streamingtjänster.
Som en kung lever jag inte. Han bor väl i ett slott på Drottningholm och inte en tvårumslägenhet.
Bostadsbidraget som jag föreslog var inte ämnat för mig själv. Jag skrev att det ska vara behovsprövat och jag har ett större arv på banken, så min ansökan hade nog fått avslag ändå. Jag vet att det är främmande för många att tänka på andra än sig själv, men jag besitter faktiskt den förmågan.
Problemet som TS tar upp är att nya, fina lägenheter stor tomma och kostar pengar helt i onödan. Orsaken till de dyra hyrorna är förstås att nuvarande regering tog bort investeringsstödet och byggena har blivit för kostsamma. Det var korkat, men det kommer bli samhället som får ta smällen för det här ändå.