2025-05-14, 17:13
Medlem
ZebranJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Nu har GW kläckt ur sig vad han tror är orsaken till att han fick kicken.
Nått helt annat än vad jag misstänker.
Han tror att det är vd make som vill hämnas på honom!
Denne, David Lagercrantz blir fly förbannad över detta.
Aftonbladet har haft kontakt med David Lagercrantz som rasar mot Leif GW Perssons anklagelser.
– Min fru är vd och det vore mig fjärran att lägga mig i hennes arbete. Vad tror han om min och Annes integritet? Han är så konspiratorisk, infam och självcentrerad. Det är sårande, jag är inte som han, någon sorts uppblåst stöt som försöker straffa andra. Det är en elak och paranoid jävel och jag är så förbannat trött på honom. Han kan dra åt helvete med sina anklagelser.

Så långt David L.

Själv har jag svårt att tro på GW misstanke. Den är inte rimlig.
Men nåt skumt är det med det hela och vd Lagercrantz kan nog vara inblandad. Men hur?

Hur som helst. En rolig avhyvling av GW, eller hur? 😏

Väl rutet av David L. Det är nog många, som håller med David om den beskrivningen. Personligen tror jag inte ett ögonblick, på GWs teori. Hans avsked och nedläggning av programmet, har nog snarare att göra med hans knöliga persona och de mindre politiskt korrekta yttranden han häver ur sig titt som tätt. Men, synd att programmet läggs ner, ett sådant program behövs, kanske mer än någonsin.
Citera
2025-05-14, 17:15
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZebranJanne
Väl rutet av David L. Det är nog många, som håller med David om den beskrivningen. Personligen tror jag inte ett ögonblick, på GWs teori. Hans avsked och nedläggning av programmet, har nog snarare att göra med hans knöliga persona och de mindre politiskt korrekta yttranden han häver ur sig titt som tätt. Men, synd att programmet läggs ner, ett sådant program behövs, kanske mer än någonsin.
Kloka ord. Håller med allt.
Citera
2025-05-14, 19:39
Medlem
dude2ks avatar
Sanningen är för jobbig för SVT. Bättre leva i förnekelse, i en fake bubbla. Bara lögner tillåtna. Påminner väldigt mycket om någon som är en väldigt sjuk missbrukare.
Citera
2025-05-14, 21:25
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Aftonbladet har haft kontakt med David Lagercrantz som rasar mot Leif GW Perssons anklagelser.
– Min fru är vd och det vore mig fjärran att lägga mig i hennes arbete. Vad tror han om min och Annes integritet? Han är så konspiratorisk, infam och självcentrerad. Det är sårande, jag är inte som han, någon sorts uppblåst stöt som försöker straffa andra. Det är en elak och paranoid jävel och jag är så förbannat trött på honom. Han kan dra åt helvete med sina anklagelser.

Så långt David L.

Men nåt skumt är det med det hela och vd Lagercrantz kan nog vara inblandad. Men hur?

Länk till detta?
Citera
2025-05-14, 22:05
Medlem
ToorMans avatar
Citat:

Så långt David L.

Klassiskt Tidningstaktik. Att "skruva lite" på halvsanningar för att locka läsare...och passande när just programmet har avslutats...enligt plan!

"Koka soppa på en spik"...är mycket passande här
Citera
2025-05-14, 23:04
Moderator
Ruskigbusss avatar
Det här forumet handlar alltså om ev censur och yttrandefrihet.

Det handlar inte om kriminalitet, genetik, jakt eller vad ni själv tycker om Leif GW.

OT raderat. Kan finnas mer kvar, RP:a gärna om jag missat.

/Mod
Citera
2025-05-14, 23:10
Medlem
För att kunna förstå om SVT kört med så raka kort de hävdar så hade det ju varit intressant om Kvartoft uttalade sig. Var hon också förberedd på att det slut efter två säsonger, eller trodde hon att detta var liknande Veckans brott som skulle hålla på i 20+ säsonger?
Citera
2025-05-14, 23:18
Medlem
Det låter som en rimlig teori att fru Lägerkringla har tystat Leif som publikt påpekat att kejsaren, alltså herr Lägerkringla, är naken. Hans claim to fame är att rida på en död kollegas begåvning eftersom egna ideer saknas. Att nepotism och svågerpolitik är legio i landet stärkar bara hypotesen att han blivit tystad.
Citera
2025-05-28, 07:43
Medlem
Om man ska vara inom "eliten" så är väl ett krav att hålla det som sker där uppe bakom lyckta dörrar. När GW pekar på problem inom samhället och väljer ord som inte faller PK på läppen samt kallar SVT:s vd:s man för "knapadelsfjolla" öppet så säger det sig självt att de stöter ut honom som "straff."

Det är knappast frysboxen som gäller, utan ett ständigt mörker från S och SVT:s sida. Ska "Sverigebilden" hållas i liv så gäller det att inte som GW säga för mycket.
Citera
2025-06-01, 22:45
Medlem
Lite off, men när GW pratar om genetikens betydelse - kommer osökt att tänka på släkten Lagercrantz` förbannelse: det som i sin tid kallades ”Liljebjörnska sjukan”, efter skalden Geijers hustru. (Ja, släktskap med David L, orkar inte reda ut det nu)
Bipolaritet, av varierande grad. Vissa i släkten skonades helt, andra inte.
Blev detta, mer än ev syftning på kriminella gener hos våra nysvenskar, halmstrået som knäckte kamelens rygg?
GW har i sak rätt: man ska vara försiktig med vad man får in i släkten. Orkar inte utveckla detta heller, de som inser, vet. Gott så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in