2025-05-08, 03:13
Medlem
GW är ju för fan 80+ han är ett geni inom kriminalogi. Men ni små menssfittor oavsett kön har inte förstått det!

Sedan visst. Jag håller inte med honom alltid.
Citera
2025-05-08, 15:31
Medlem
Jofs avatar
Tråden ligger inom frågor om yttrandefrihet och censur.
Min misstanke är att GW är indirekt utsatt för censur.
SVT har inte medgett det.

Frågan här är inte om han har fel eller rätt i sak. Det är en annan fråga.
Men naturligtvis bör han ha rätt att ha en åsikt.
Vi vet fortfarande inte varför han stängs av. GW säger själv att han har en bestämd uppfattning om orsaken, men jag har inte hört att han angett den. Har du?
Senast redigerad av Jof 2025-05-08 kl. 15:36.
Citera
2025-05-09, 06:34
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Fick han inte lämna Efterlyst av samma anledning? Att han beskrev verkligheten som den är vilket inte uppskattades av programledaren vilket lede till en konflikt?
Jo Hasse Aro stod ju flera gånger och förnekade Sanningar från GW och BRÅ.

Men är det inte förkastligt att ljuga om sanningen och undanhålla den.? Det finns ju ingen som kan ta ett sådant program som trovärdigt. Jag tycker att det är förjävligt hur man försöker vilseleda människor.
Citera
2025-05-09, 07:47
Medlem
Julskinkatos avatar
Dels vill man bli av med GW som är alldeles för frispråkig och säger obekväma sanningar.

Dels lägga ner populära program för att folk ska tycka att det är fel att SVT måste spara pengar och bli negativt inställda till regeringen inför kommande val.
Citera
2025-05-09, 11:11
Medlem
AdamSmiths avatar
Det var väl pga. liknande uttalanden som gjorde att han slutade på Efterlyst? Vill minnas att Hasse Aro blev arg på GW någon gång när han hintade något liknande.
Citera
2025-05-09, 11:56
Medlem
När sanning och fakta kommer fram så får Lojalröda SVT panik.
De lägger tom ner hela programmet!!
Citera
2025-05-09, 12:08
Medlem
Japp. Censur SVT tillåter inte sanningen i TV för det kan göra någon upprörd. Sedan att det finns ännu fler som blir upprörda av att inte får höra sanningen bryr man sig inte ett skvatt om. Inget är nytt under solen och detta lär inte komma som en chock för folk.

Oroa er istället för den dagen då SVT börjar tala sanning, då är det något som är skevt och det är hög tid att börja dra öronen åt sig.
Citera
2025-05-09, 12:45
Medlem
kommer vi få veta det?

Men om de är så så kommer vi höra ännu mer av gw.

Hade de varit ryssland hade vi inte fått se honom mer utanför gulag.

Behöver nog ha någon som pratar om de här Massmorden som pågår i sverige nu som de är tyst om.
Citera
2025-05-10, 08:36
Medlem
MrFishboys avatar
Inte alla uppskattar SVT’s tilltag; ”Den kände kriminologen och professorn emeritus Leif GW Persson bröt mot flera tabun på en gång när han i programmet ”Veckan” den 26 mars uttalade sig om orsakerna till ungdomskriminaliteten. En månad senare fick han veta att det populära programmet inte skulle få fortsätta. ARW JO-anmäler nu SVT för brott mot grundlagens förbud mot repressalier för obekväma yttranden.”

https://academicrightswatch.se/?p=5785#more-5785
Citera
2025-05-10, 21:32
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Måste man inte gå i pension vid 65 på SVT? GW börjar väl närma sig den åldern

han är ju typ 80 år
Citera
2025-05-11, 17:41
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Tänk på att SVT är oberoende liberal. Dom tillåter inte vilka åsikter som helst.
Citera
2025-05-14, 16:43
Medlem
Jofs avatar
Nu har GW kläckt ur sig vad han tror är orsaken till att han fick kicken.
Nått helt annat än vad jag misstänker.
Han tror att det är vd make som vill hämnas på honom!
Denne, David Lagercrantz blir fly förbannad över detta.
Aftonbladet har haft kontakt med David Lagercrantz som rasar mot Leif GW Perssons anklagelser.
– Min fru är vd och det vore mig fjärran att lägga mig i hennes arbete. Vad tror han om min och Annes integritet? Han är så konspiratorisk, infam och självcentrerad. Det är sårande, jag är inte som han, någon sorts uppblåst stöt som försöker straffa andra. Det är en elak och paranoid jävel och jag är så förbannat trött på honom. Han kan dra åt helvete med sina anklagelser.

Så långt David L.

Själv har jag svårt att tro på GW misstanke. Den är inte rimlig.
Men nåt skumt är det med det hela och vd Lagercrantz kan nog vara inblandad. Men hur?

Hur som helst. En rolig avhyvling av GW, eller hur? 😏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in