2025-05-04, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av used66
[/b]

så du hyllar en person med flera hundra miljoner på banken för att han "kör sitt eget race"? alla kan säga exakt vad de tycker i GWs position. fattar du inte det?
Det har du så klart rätt i han behöver inte oroa sig för att få sparken pensionär sedan 15 år
och behöver inte oroa sig för ekonomin pengarna räcker garanterat livet ut.
Dock är det många som har en lika säker situation som han men ändå inte vågar prata.
Citera
2025-05-04, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TroPelleDet
Det här var jävligt intressant. Tror många missat detta.

Tror ni alltså det finns koppling mellan hans uttalande och sedemera avgång från programmet?

Det behöver ju inte finnas en koppling. Men jag och många andra tänkte när han sa det att: nu är han rökt. Då blev det ju extremt bra timing när han strax därefter får veta att han inte blir kvar.

Han har själv sagt: – Det kom som en överraskning när SVT ringde och sade att de lägger ner programmet. Jag har en bestämd uppfattning om vad det beror på.

Jag gissar att han har dragit samma slutsats som oss andra. Men det är ju en gissning, han kanske har slagit någon på käften och syftar på det.
Citera
2025-05-04, 11:02
Medlem
DrunkenZealots avatar
Man kan ju inte jobba på SVT och säga sanningen. Säger ju sig själv.
Citera
2025-05-04, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S3ON
Det spelar stor roll för utfallet.. Vill du röra dig mot fred eller evig konflikt och förvärrad segregation? Det är väldigt avgörande när du skuldbelägger en hel etnisk grupp ā la Hitler.

Grejen är att om vi bortser ifrån den här skillnaden så kommer det till slut komma en Hitler och styra upp situationen.

Hade vi bara konstaterat att så här är det och anpassat förutsättningarna efter det så hade vi kunnat vinna det här tillsammans. Det finns inget som säger att en människa är bättre eller lyckligare på grund av tex hög IQ, det finns ganska mycket som talar för att man blir olyckligare av det. Det är ju en konstig värdering som vi har bestämt oss för. Att människor med lägre IQ är lite mindre värda, lite dåliga, så därför får vi inte säga att någon har det. Eftersom vi mäter människors värde i framgång, pengar. Hur äckligt är inte det?

Därför har vi tvingat ungar att misslyckas i en skola med höga krav samtidigt som vi har sagt, men bara du anstränger dig lite så.... Tror du inte att alla människor vill lyckas? Om vi hade insett att vi nu har en större andel av befolkningen som inte kommer kunna lyckas i skolan och därför infört valbara spår till praktiska inriktningar, tror du inte det hade varit bra? Självklart skulle vi inte säga att alla med en viss bakgrund måste ta det spåret men människor tenderar att söka sig till saker de har möjlighet att lyckas med så vi var skyldiga att erbjuda barn möjligheten att vara stolta över vad de åstadkommit. Men det har vi inte gjort... Vi har gett kriminella gäng möjligheten att vara de enda som erbjuder framgång till en stor grupp ungdomar.

Att inse att människor har en sårbarhet och att hjälpa till att skydda dem är inte att vara ond, det är att vara realistisk. Att förneka att den finns och låta människor falla, det är grymt...förstår du?

Man är rädd att rasister ska använda informationen på ett felaktigt vis men det hade aldrig behövt hända om man hade hanterat det här bra ifrån början. Nu är motsättningarna större så nu blir det lite svårare men den här sanningen kommer inte försvinna.

Ju längre folk är rädda för att se sanningen, desto längre kommer vi ifrån möjligheten till en hyfsat demokratiskt lösning. Vi har redan kommit en bit på väg ifrån den, det krävs hårdhandskar, det kommer drabba oskyldiga. Vägrar vi att tillåta lite hårdhanskar nu så kommer det sluta med att landet går sönder. Motsättningar kommer öka. Högerextrema och vänsterextrema grupper ökar, Islamister får starkare grepp, polisen förlorar våldsmonopolet. Inbördeskrig heter det och vi har sett det så många gånger historiskt och vi är på en rak bana på väg in i det. För varje minut vi väntar med lite hårdhandskar och lite eftergifter i mänskliga rättigheter, desto tuffare auktoritär makt krävs för att reda upp det i slutänden.
Citera
2025-05-04, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Nu har jag inte lusläst alla inlägg men det är väl ingen som har skrivit att GW är invandrarfientlig?

Han har bara konstaterat uppenbara fakta beträffande gängkriminaliteten. För att kunna bekämpa denna kriminalitet måste man självklart ha klart för sig vad den består av och hur den har uppkommit. När en läkare ska behandla huvudvärk så börjar inte denna att titta på händerna.

Att diskutera mellanöstern, genetik och låg intelligens gör ju tråden till rasbiologisk diskussion som försöker knyta an till Leif GW.

Påståendet att Leif GW inte fick fortsätta pga något uttalande är med största sannolikhet inte sant, då det finns många andra möjligheter med större sannolikheter.

Om man ger lite balans och lägger till några stora vetenskapsmän som är därifrån, som säkerligen klarat bättre tankegång än ni själva:
Muhammad ibn Musa Al-Khwarizmi (Algebrans fader), Thabit ibn Qurra (Calculus), Abu al-Wafa' al-Buzjani (Trigonometri), medmera.

En skräptråd skapad av sdtroll och rysstroll.
Senast redigerad av xlxerox 2025-05-04 kl. 11:42.
Citera
2025-05-04, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikAron
Det behöver ju inte finnas en koppling. Men jag och många andra tänkte när han sa det att: nu är han rökt. Då blev det ju extremt bra timing när han strax därefter får veta att han inte blir kvar.

Han har själv sagt: – Det kom som en överraskning när SVT ringde och sade att de lägger ner programmet. Jag har en bestämd uppfattning om vad det beror på.

Jag gissar att han har dragit samma slutsats som oss andra. Men det är ju en gissning, han kanske har slagit någon på käften och syftar på det.
Han sa också Men det har ingenting med mig att göra.
Citera
2025-05-04, 11:52
Citat:
Ursprungligen postat av S3ON
Det spelar stor roll för utfallet.. Vill du röra dig mot fred eller evig konflikt och förvärrad segregation? Det är väldigt avgörande när du skuldbelägger en hel etnisk grupp ā la Hitler.

Assåå..... jag önskar verkligen att jag hade fel. Men jag bor mitt i smeten, och du behöver bara ta bussen eller bilen eller om du inte ser ut som ett lätt offer kanske en promenad till valfritt utsatt område och se the writing on the wall. Det finns en klar "vi mot dem"-mentalitet bland främst araber och somalier som frivilligt drar på sig offerkofta och hävdar att dumma Sverige diskriminerar och att de bor i något amerikanskt ghetto utan dricksvatten, så därför måste de sälja narkotika, råna folk på Iphones och skjuta de andra blattarna från förorten som ligger 3 kilometer bort, för de slåss om kundkretsar och rånoffer.

Att ingen av dem verkar förstå att utbildning är gratis här, trots att många är tredje- och till och med fjärdegenerationsblattar, är ett val de själva aktivt gjort. Jag borde förvisso ta mitt eget råd och utbilda mig till något, hehehe, men vad fan, min poäng kvarstår!!
Citera
2025-05-04, 11:54
Medlem
Julskinkatos avatar
Kan mkt väl vara. SVT har börjat trappa upp sin vänstervridna aktivism igen, laddar upp inför valet?

Det stämmer ju som GW sa förövrigt och att man officiellt blundar för det extremt starka sambandet mellan etnisk bakgrund och organiserad brottslighet är en del av varför polis och rättssystem inte kommer nån vart i bekämpningen av den.
Citera
2025-05-04, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Han sa också Men det har ingenting med mig att göra.

Det sa han ju i samband med att han pratade om att han inte blivit gaggig eller tokig eller så. Och att han inte själv har valt det. Det sa han på den versionen du har sett på SVT. Där nämnde han heller inget om sin bestämda uppfattning vad det beror på som han har pratat med journalister utanför SVT om även om han inte utvecklat vad det är.
Citera
2025-05-04, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngAtletiskStorKuk
Assåå..... jag önskar verkligen att jag hade fel. Men jag bor mitt i smeten, och du behöver bara ta bussen eller bilen eller om du inte ser ut som ett lätt offer kanske en promenad till valfritt utsatt område och se the writing on the wall. Det finns en klar "vi mot dem"-mentalitet bland främst araber och somalier som frivilligt drar på sig offerkofta och hävdar att dumma Sverige diskriminerar och att de bor i något amerikanskt ghetto utan dricksvatten, så därför måste de sälja narkotika, råna folk på Iphones och skjuta de andra blattarna från förorten som ligger 3 kilometer bort, för de slåss om kundkretsar och rånoffer.

Att ingen av dem verkar förstå att utbildning är gratis här, trots att många är tredje- och till och med fjärdegenerationsblattar, är ett val de själva aktivt gjort. Jag borde förvisso ta mitt eget råd och utbilda mig till något, hehehe, men vad fan, min poäng kvarstår!!
kan de bero på lägre IQ?
Citera
2025-05-04, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikAron
Det sa han ju i samband med att han pratade om att han inte blivit gaggig eller tokig eller så. Och att han inte själv har valt det. Det sa han på den versionen du har sett på SVT. Där nämnde han heller inget om sin bestämda uppfattning vad det beror på som han har pratat med journalister utanför SVT om även om han inte utvecklat vad det är.
Det står i samma artikel i Amelia, där det som du citerar står. "Men det har ingenting med mig att göra." borde väl också gälla sånt han sagt.
Senast redigerad av IngridBe 2025-05-04 kl. 12:19.
Citera
2025-05-04, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngAtletiskStorKuk

"tredje- och till och med fjärdegenerationsblattar" räknas väl som svenskar i brottsstatistiken. Eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in