2025-05-03, 16:12
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Sosse hit och sosse dit. Om nu GW skulle vara sosse så har han aldrig , vad jag vet, varit en del av den socialdemokratiska korruptionen. Tvärt om avslöjade han ju bordellaffären med Lennart Geijer, och fick i anledning härav en djupt orättfärdig bestraffning. Det var Olof Palme, Jan Guillou med flera som exekverade skändligheten. Som tack fick nu Guillou en framträdande roll som “kulturpersonlighet” mm. Men GW fick sparken.

Ja, han bidrog till att avslöja Geijeraffären, vilket var rakryggat. Jag uppfattar honom inte heller som en del av sosseträsket. Men det finns även människor som offrat betydligt mer för att föra ut sanningen till folket och faktiskt engagerat sig mot den djupt skadliga massinvandringen (Karl-Olov Arnstberg är den första som ploppar upp i mitt huvud), så jag vill inte för den skull höja GW till skyarna.

Men tack och lov att det är han som suttit i rutan när det handlat om kriminalitet och inte Jerzy Sarnecki.
Citera
2025-05-03, 16:28
Medlem
DeValeras avatar
Självklart har avpolletteringen att göra med GW:s ordval och faktaframläggande att göra. SVT spenderar stor kraft på att förminska migrationens konsekvenser för landet. Och då kommer kanske en av de mest populära personerna i Sverige och som många hyser stort förtroende för att hävdar det motsatta.

Då spelar det ingen roll att programmet har höga tittarsiffror eller att SVT ansträngde sig hårt för att få tillbaka GW från TV4. Ett sådant snedsteg kan inte tolereras från SVT:s sida och därför måste det statueras exempel så att även andra personer inte får för sig för att vara allt för sanningsenliga och frispråkiga.
Citera
2025-05-03, 16:47
Medlem
gorkijggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Hur mycket som är arv och hur mycket som är miljö har det diskuterats i årtionden utan att man vet. Många tror det ena och andra tror det andra. Ännu en som har ett svar. Inte så smart att yppa sina tankar rakt ut i teve.

Det finns de som föds med alla de rätta förutsättningarna som ändå blir kriminella. Sedan har vi de som föds med de sämsta förutsättningarna men ändå lyckas.

GW får njuta av livet som pensionär.

Det är ett politiskt korrekt svar, men då kan vi lika gärna lägga ner statistiska centralbyrån direkt eftersom alla mönster saknar betydelse.
Citera
2025-05-03, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Ja, han bidrog till att avslöja Geijeraffären, vilket var rakryggat. Jag uppfattar honom inte heller som en del av sosseträsket. Men det finns även människor som offrat betydligt mer för att föra ut sanningen till folket och faktiskt engagerat sig mot den djupt skadliga massinvandringen (Karl-Olov Arnstberg är den första som ploppar upp i mitt huvud), så jag vill inte för den skull höja GW till skyarna.

Men tack och lov att det är han som suttit i rutan när det handlat om kriminalitet och inte Jerzy Sarnecki.
Ja Karl Olof Arnstberg har ju offrat precis allt för den fria forskningen journalistiken. Precis allt. Jag undrar hur media i Sverige skulle skriva om någon ungersk forskare eller journalist utsatts för den behandling som Arnstberg, GW, Katerina Janouch eller Mats Dagerlind?
Kanske lika alarmistiskt och osakligt som rapporteringen om Afa-svensken i Turkiet?
Citera
2025-05-03, 17:13
Medlem
Klirrelappens avatar
Jag skulle killgissa att han svamla lite väl om AR15 hos den modärna jägaren, När självaste knäppgöken Trump säger att det inte är vapnet som är problemet, utan det är den trasiga person som väljer att använda det på fel sätt som är problemet. Och då ska man ju ha med att han personligen blivigt dragen i örat...
Och ifall detta skulle bli verklighet så blir nästa steg att de ARleksaker på målskjutning blir i blickfånget, för någon av de 7000 jägarna lär bli jäkligt sura ifall detta helt idiotiska genomförs... Men OT GW har svamlat lite väl mycket och det föll inte i god jord, vilket är positivt, han behöver inte öppna kakhålet offentligt mer kan man tycka, han kan skapa en youtubkanal och bräka där istället.
Citera
2025-05-03, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Är orsaken denna?
Leif GW Persson sa så här:
”Det ena är det genetiska sambandet som är starkare än de sociala sambanden. Och det pratar man ogärna om. Likaså det etniska sambandet, som är mycket starkt när det kommer till den grova organiserade brottsligheten i marginaliserade förorter"
Det vore väldigt konstigt om det är därför, eftersom det han sade är sant.
Citera
2025-05-03, 17:21
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Sosse hit och sosse dit. Om nu GW skulle vara sosse så har han aldrig , vad jag vet, varit en del av den socialdemokratiska korruptionen. Tvärt om avslöjade han ju bordellaffären med Lennart Geijer, och fick i anledning härav en djupt orättfärdig bestraffning. Det var Olof Palme, Jan Guillou med flera som exekverade skändligheten. Som tack fick nu Guillou en framträdande roll som “kulturpersonlighet” mm. Men GW fick sparken.

Tog han inte tillbaka en hel del av vad han först sa om bordellhärvan?
Citera
2025-05-03, 17:30
Medlem
Massinvandring på relativt kort tid från kaosländer där det alltid varit kaos, för att sedan stå och klia sig i huvudet och undra varför kaoset nu breder ut sig på bred front i Sverige...

Det ser ut som det gör i Somalia och Irak av en anledning - och Sverige går i samma riktning av samma anledning.
Citera
2025-05-03, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Du förväntar dig att SVT ska säga "GW fick gå därför att han förde fram obekväma sanningar som vi vill dölja"?

GW säger att han har en bestämd uppfattning om orsaken, men har inte gått ut med den än. Även vi på Flashback kan ha en bestämd uppfattning om den troliga orsaken, oavsett om den sammanfaller med GW:s icke publicerade uppfattning eller inte.

Det finns inga "SD-troll", och att försöka blanda samman invandringskritiker med rysstroll är ohederligt.

SVT:s starka vänsterslagsida gör det till en trolig förklaring.

Det finns för många andra "troliga" förklaringar och SDtroll finns och de stöder rysstroll, så enkelt är det, politiska samarbeten har spruckit pga det. Där har du en riktigt trolig förklaring.

Därför är tråden en skräptråd, då den diskuterar något som inte hör ihop. GW och invandrarfientlighet.
Citera
2025-05-03, 17:38
Medlem
gorkijggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Det finns för många andra "troliga" förklaringar och SDtroll finns och de stöder rysstroll, så enkelt är det, politiska samarbeten har spruckit pga det. Där har du en riktigt trolig förklaring.

Därför är tråden en skräptråd, då den diskuterar något som inte hör ihop. GW och invandrarfientlighet.

Riks har i alla fall gjort ett inslag om frågan, så någon trolltråd är det inte.
Citera
2025-05-03, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Om GW får gå på grund av detta kommer han att informera oss om det.
Så alla kan sluta upp att fantisera nú.

Ja helt rätt
Finns för många BESSERWISSER på FB
Citera
2025-05-03, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Tog han inte tillbaka en hel del av vad han först sa om bordellhärvan?

inte expert på på härvan, men vet att Olof Palme satte folk, inte minst Jan Guillou, till att efterforska källan till en artikel i DN: källa var GW. Men vad skulle han ha sagt? Hans del i det hela var ju att han var källan till denna skändlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in