2025-07-19, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Vilken verklighet lever du i eller driver du med oss? Det är ständigt skjutningar och sprängningar i Sverige, medan polisen ligger i buskarna och spanar på massage och frisersalonger. Kristersson och Strömmer verkar handfallna. Tidölaget har svikit sina vallöften på denna punkt liksom på så många andra. Sverige behöver en ny regering.
Då kanske du borde kolla upp fakta om hur det har gått med kriminaliteten det senaste 2-3åren....
Citera
2025-07-20, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det ska inte löna sig att hugga sina väljare i ryggen därför blir det en röst på sossarna.
Vem har huggit vem i ryggen?
Citera
2025-07-20, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Nästa reformrunda är våren 2026, då är det inte ens ett år till valet. Jag kan inte se att effekterna kommer att synas innan valdagen.
Svenskarna är tyvärr autister. Det räcker inte med att hota med massinvandring eftersom de flesta tänker att de nyanlända ändå hamnar i ghetton. Tidö måste köra stenhårt på att vänsterblocket vill tvinga in de nyanlända i deras egna fredade små bullerbyar som Kungsbacka, Härryda, öarna utanför Göteborg med mera. Det är tyvärr först när man på individnivå tvingas att ta konsekvenserna av ens röst, som de flesta vaknar upp.
SD är inte värda några röster alls eftersom de är pissdåliga förhandlare. Man har gett M fritt spelrum med att slakta a-kassan i en ekonomisk recession samtidigt som invandringen ökar. SD har haft tre år på sig och de har visat att de är villiga att stödja råborgare som går i Reinfeldts spår. SD borde åtminstone krävt ett moratorium för nya medborgarskap men inte ens det kunde de kräva.

Som Jimmie sa på ett ungefär: "bättre med 50% rätt politik än inga procent alls"
Citera
2025-07-20, 08:46
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Vem har huggit vem i ryggen?
Regeringen, Mig
Citera
2025-07-20, 14:09
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Nästa reformrunda är våren 2026, då är det inte ens ett år till valet. Jag kan inte se att effekterna kommer att synas innan valdagen.

Det är mycket bra att Riks ständigt har såna här videor och artiklar:

54 procent färre medborgarskap än under S-styret
https://riks.se/nyheter/54-procent-f...under-s-styret

Citat:
Svenskarna är tyvärr autister. Det räcker inte med att hota med massinvandring eftersom de flesta tänker att de nyanlända ändå hamnar i ghetton. Tidö måste köra stenhårt på att vänsterblocket vill tvinga in de nyanlända i deras egna fredade små bullerbyar som Kungsbacka, Härryda, öarna utanför Göteborg med mera. Det är tyvärr först när man på individnivå tvingas att ta konsekvenserna av ens röst, som de flesta vaknar upp.

Stämmer delvis. Men jag känner många i t.ex. Danderyd som är invandringsmotståndare och SD-röstare. Om inte annat så läser de media och ser vad som händer på andra ställen.

Men svenskarna är sega ja. Danmark och Sverige hade samma politik under 80-90-talen, ändå vaknade danska folket mycket tidigare, eftersom Dansk Folkeparti fick över 10 procent redan 2001.

Citat:
SD är inte värda några röster alls eftersom de är pissdåliga förhandlare. Man har gett M fritt spelrum med att slakta a-kassan i en ekonomisk recession samtidigt som invandringen ökar. SD har haft tre år på sig och de har visat att de är villiga att stödja råborgare som går i Reinfeldts spår. SD borde åtminstone krävt ett moratorium för nya medborgarskap men inte ens det kunde de kräva.

Så du vill ge bort valsegern till S alltså? Jag tvivlar på att du är en riktig invandringsmotståndare.
Citera
2025-07-20, 14:46
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Detta är den sämsta regeringen i modern tid. Sverige behöver bättre. Förstår inte varför de skulle öka i oppinionen.

Ändå är det den bästa för vårt lands överlevnad.

Ingen kan väl påstå att vi hade det bättre med en sosseregering stödd av miljöidioter och en skrikvänster som inte bryr sig det minsta om att vi här i sverige som lever nu måste få en chans att leva tills vi dör en naturlig död.

Är det meningen att Sverige skall skattas till bristningsgränsen för att idoter i andra länder skitar ner luft, land o hav? "Vi skall gå före alla och visa vägen" uttrycket är så idiotiskt... man brandskattar ett land till döds! Utvecklingen på det planet får ta tid och utredas av alla kända källor.

Är det meningen att Sverige skall ha en invandring som inte fungerar för att det inte finns en integration som fungerar. Att bara fylla på med nya oidentifierade element är så jävla dumt att man blir fundersam på vad och vem som styr detta utan att folket skall förstå.

Denna regering har gjort mer är vad S-regeringarna tidigare sa att man skuller göra men aldrig gjorde.
Dom bara förhalade och utredde, ingeting blev verklighet.
Betänk att Sossarna suttit vid makten i så många år utan att få nå som helst jävla ordning på myndighetssverige som blöder skattemedel varje dag.

Men det är pricis så dom vill ha det, sätt folket i beroendeställning, ge dom allmosor, hoppas dom håller käft och röstar rätt.

Ja! det som talar för fortsatt förtroende är att folk börjar förstå, ser vad regeringen verkligen gör, och vill göra.

Sossepack, tvi faan.
Citera
2025-07-20, 16:48
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what

Ingen kan väl påstå att vi hade det bättre med en sosseregering stödd av miljöidioter och en skrikvänster som inte bryr sig det minsta om att vi här i sverige som lever nu måste få en chans att leva tills vi dör en naturlig död.

Är det meningen att Sverige skall skattas till bristningsgränsen för att idoter i andra länder skitar ner luft, land o hav? "Vi skall gå före alla och visa vägen" uttrycket är så idiotiskt... man brandskattar ett land till döds! Utvecklingen på det planet får ta tid och utredas av alla kända källor.

Är det meningen att Sverige skall ha en invandring som inte fungerar för att det inte finns en integration som fungerar. Att bara fylla på med nya oidentifierade element är så jävla dumt att man blir fundersam på vad och vem som styr detta utan att folket skall förstå.

Denna regering har gjort mer är vad S-regeringarna tidigare sa att man skuller göra men aldrig gjorde.
Betänk att Sossarna suttit vid makten i så många år utan att få nå som helst jävla ordning på myndighetssverige som blöder skattemedel varje dag.

Men det är pricis så dom vill ha det, sätt folket i beroendeställning, ge dom allmosor, hoppas dom håller käft och röstar rätt.

Ja! det som talar för fortsatt förtroende är att folk börjar förstå, ser vad regeringen verkligen gör, och vill göra.

Sossepack, tvi faan.
Fast vad den här regeringen har gjort är varken bättre eller sämre än den förra regeringen utan snarare tvärt om.
Citera
2025-07-20, 19:07
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Då kanske du borde kolla upp fakta om hur det har gått med kriminaliteten det senaste 2-3åren....
Fast det är ju det jag har gjort! Så vitt jag ser så har polisen fortfarande inte fått kontroll över gäng brottsligheten. Och vad värre är så verkar man inte riktigt försöka utan prioriterar som sagt andra frågor av politiska skäl.

Så det räcker alltså inte att skärpa straffen och kasta klämmiga online omkring sig. Man måste få fast brottslingarna man måste ta bort den sociala basen för gäng brottsligheten och här har Tidölaget misslyckats fullständigt - så varför skulle den som är bekymrad över läget i Sverige rösta på denna misslyckade regering? Ge mig ett skäl!
Citera
2025-07-20, 19:10
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:

Sossepack, tvi faan.
Nu är jag visserligen inte sosse utan konservativ katolik och jag röstar inte heller socialdemokratiskt och som det ser ut. Nu kommer jag inte heller att göra det utan centern kommer att få min röst. Men detta sagt så har du naturligtvis en slags poäng. Den förra socialdemokratiska regeringen kunde inte lösa alla samhällsproblem effektivt, men ett av skälen till det var att man aldrig är riksdagsmajoritet och var värre. Det var den borgerliga majoriteten – som alltså vägrade att bilda regeringen! samarbetade inte med regeringen utan tog alla chanser för att sabotera.
Citera
2025-07-20, 20:17
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Fast vad den här regeringen har gjort är varken bättre eller sämre än den förra regeringen utan snarare tvärt om.

Hur skall du ha det?
Citera
2025-07-20, 20:26
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Nu är jag visserligen inte sosse utan konservativ katolik och jag röstar inte heller socialdemokratiskt och som det ser ut. Nu kommer jag inte heller att göra det utan centern kommer att få min röst. Men detta sagt så har du naturligtvis en slags poäng. Den förra socialdemokratiska regeringen kunde inte lösa alla samhällsproblem effektivt, men ett av skälen till det var att man aldrig är riksdagsmajoritet och var värre. Det var den borgerliga majoriteten – som alltså vägrade att bilda regeringen! samarbetade inte med regeringen utan tog alla chanser för att sabotera.

Jaaa, man kan undra hur motsättningarna i partierna kan leda till att allt blir sämre.
" Nån jävla ordning får det vara" var det nån som sa!

Att hela tiden verka för ett bättre samhälle får man genom att samarbeta. Inte kompromissa, eller utreda i sin egen värld.
Egentligen borde partipolitiken skrotas helt. Människor med egna känslor är en katastrof.
Sunt förnuft med expertis som utreder och granskar borde räcka.
Citera
2025-07-20, 20:44
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Hur skall du ha det?
Vad jag menar är att den här blåsosse-regeringen är precis lika värdelös som den den förra regeringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in