2025-08-02, 16:30
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Läs ViribusUnitis inlägg här:

(FB) Finns det något som talar för att högern vinner nästa val? Köpa valet?
Jag kommer rösta på SD men jag kommer alltid vara förfärad över att socialmoderaterna är ett så värdelöst parti.
Det finns moderater jag respekterar men de får aldrig så framträdande positioner som de förtjänar i Uffes bögstyre.
Citera
2025-08-02, 16:33
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Någonstans måste man börja. Om folk fortsätter att rösta på sjuklövern eller SD får vi aldrig någon förändring. Vi behöver nytt blod i riksdagen. Tyvärr är det svårt för nya partier att ta sig in i riksdagen p.g.a. 4%-spärren. Varför har vi denna spärr? Jo, givetvis för att försvåra för nya partier. Skulle inte förvåna mig om spärren höjdes till 10% om något nytt parti börjar växa sig starkare och tar röster från de etablerade partierna.

Jag och många andra nationalister tycker tvärtom att spärren bör höjas till 5 procent, eftersom det skulle minska stödrösterna till småpartierna. Och L är ett problem. Det är L som försvårar för SD.
Citera
2025-08-05, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BambuBengt
MP på 4% fick igenom fan så mycket mer än SD på 20%.
Du låter som en indoktrinerad sosseväljare som godtar allt skit Sossarna gör och försvarar det ända in i kaklet.
SD har gjort bort sig, dom har blivit förda bakom ljuset av Moderaterna.
Det värsta är att dom verkar vara nöjda med det.

Så är det inte. Jag känner flera rätt högt upp i moderaterna som berättat om hur många inom M som anser att M sålt sig till SD. Dessa Reinfeldt-moderater hade hellre haft kvar hög invandring, höga bränslepriser och daltande med ligister i ytterområdena.
Citera
2025-08-05, 15:18
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag och många andra nationalister tycker tvärtom att spärren bör höjas till 5 procent, eftersom det skulle minska stödrösterna till småpartierna. Och L är ett problem. Det är L som försvårar för SD.

Om spärren sänks så behöver folk inte stödrösta på L så då får de det stöd de förtjänar, ett lättölsparti med 2,25%. Sen tynar de bort undan för undan tills ingen bryr sig.
Citera
2025-08-06, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Så är det inte. Jag känner flera rätt högt upp i moderaterna som berättat om hur många inom M som anser att M sålt sig till SD. Dessa Reinfeldt-moderater hade hellre haft kvar hög invandring, höga bränslepriser och daltande med ligister i ytterområdena.
Det finns INGA Moderater som vill ha hög skatt på drivmedel eller hög invandring!
Citera
2025-08-06, 00:26
Medlem
Det är god natt för högern för all tid framöver. Alla blattar man tagit in har nu rösträtt och kommer bomba ner röster på partier som S, V och Nyans.

Den enda lösningen som fanns var att massdeportera dom tillbaka till bananrepublikerna.
Citera
2025-08-06, 05:28
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Om du tror att över 30 års misslyckad migrationspolitik kan förändras på 3 år så har du grovt missbedömt politikens möjligheter för att förändra den.

Om man börjar nu så kanske man kan se någon kursändring om ett par år men det kommer ta lika lång tid som den var misslyckad. Däremot om man inte börjar nu så kommer det definitivt vara försent.

Vad heter han som hamnade i PK-mediadrevet för att hans son var nationalist?
Johan Forsell eller vad han heter. Han vore ett bättre alternativ än Uffe eller han Gunnar Strömmer.
Vet inte om Svantesson klarar av att vara statsminister men hon vore bättre än Uffe.
Men ett partiledarbyte är inte rätt nu och Uffe kommer minst sitta fram till valet 2026 sen beroende på hur det går där kommer hans framtid avgöras.

Fram för Johan Forsell (eller vad han heter) som nästa statsminister.
Men det är ju framför allt moderaterna som stått för den misslyckade politiken - eller hur?

Forsell som partiledare? Kanske men han sitter i den här regeringen som misslyckas med att ta tag i landets problem. Är det inte bättre ta någon utifrån?
Citera
2025-08-06, 06:13
Medlem
ErlingBrautHaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Noterar att oppositionen nu har ett försprång på 10-15% i mätningarna om Liberalerna skulle åka ut.

Ser nattsvart ut.

Efter sommaren är det bara 1 år kvar tills det är val igen.

Finns det någonting höger kan göra för att vinna valet?

Jag kommer faktiskt inte på någonting förutom att dom eventuellt skulle gå ut och säga att dom drar ner skatten med 10% för alla med lön eller något.

Vad tror ni? Har höger någon chans överhuvudtaget att vinna valet och i så fall hur?

Högern kommer aldrig mer regera ev med sossarna då. Men de kommer aldrig få majoritet iom att alla invandrare röstar s v eller mp och invandrarna får rösträtt i för stort antal dvs högern är helt körda för all framtid om det inte blir krig eller liknande
Citera
2025-08-06, 06:19
Medlem
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland
Högern kommer aldrig mer regera ev med sossarna då. Men de kommer aldrig få majoritet iom att alla invandrare röstar s v eller mp och invandrarna får rösträtt i för stort antal dvs högern är helt körda för all framtid om det inte blir krig eller liknande

Det är inte tillräckligt med kaoz här ute innan dumsvensken vaknar till.
Ett tag till kan man väl knyta näven i fickan...
Citera
2025-08-06, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErlingBrautHaaland

Du överskattar röstbenägenheten hos invandrarna.

Svensson vill ha kvar valfriheten och inte tillbaka sosse Sverige .
Citera
2025-08-07, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Jag känner också flera Moderater och även SD politiker.
Moderaterna bryr sig inte ett dugg om SD, invandring, Reinfeldt, dom är bara intresserade att sänka skatter och göra det lättare att privatisera/avskaffa allmän välfärd och införa privata alternativ.
SD politikerna som jag känner är lokala och känner sig helt överkörda av partiledningen.
Några har hoppat av.
Dom är i grund och botten sossar som vill stoppa massinvandringen.
Så blev det ju nu inte, massinvandringen dundrar på med oförminskad kraft
Alla inom Tidö utom SD vill ha massinvandring som krossar välfärdssystemen.
Citera
2025-08-07, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Sverigedemokraterna uppför sig märkligt - helt riktigt. Som största parti inom majoritetsblocket borde de tillsätta statsministerposten och ha störst andel ministrar i regeringen. De har inget av detta utan bara ett par tjänstemän vars roller inte är helt solklara. Politiskt har man mest fått igenom symbolåtgärder som inte gett någon större effekt. (Undantag är att man lyckats öka koldioxid-produktionen.) Men vad vet jag - SD kanske inte har någon politik eller några ambitioner.* ’Dörrmatta’ är väl ordet man tänker på?

Än mer konstigt är att väljarna inte bara accepterar detta utan belönar det. Så SD:s väljare är inte svaga kortet för Tidölaget. Det är frågan om det blir ett sammanbrott för de exborgerliga partierna ’liberalerna’ och ’kristdemokraterna’ (som givetvis är vare sig liberaler eller Kristdemokrater utan högerpopulistet) Här verkar ju väljarna agera rationellt och överge dessa ideologiskt fallna partier.

*Därmed inte sagt att SD inte haft en påverkan på det politiska livet för det har man haft. M,l och KD har utvecklats till urblekta högerpopulistiska lightkopior, men även de karaktäriseras av plakatpolitik istället för att ta itu med samtidens utmaningar.
Bra analys.
Det mest underliga är att SD väljarna köper SDs totala genomklappning inom Tidö samarbetet.
Dom är ju lika pantade som Sosseväljare verkar det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in