Citat:
Ursprungligen postat av
davidladde
Vad tror ni? Har höger någon chans överhuvudtaget att vinna valet och i så fall hur?
De har iaf inte mitt stöd.
För över 16 år sedan kontaktade jag Folkpartiet, nuv Liberalerna, angående lärarnas löner och arbetssituation. Svaret blev att de inte skulle blanda sig i på politisk väg, det var marknaden som skulle lösa alla problem. Så här drygt 15 år senare visar flera utredningar att marknaden inte har löst problemen, utan man behöver tydlig reglering.
Moderaterna förlorade mitt stöd när de började skruva åt reglerna och Försäkringskassan krävde att cancersjuka i fjärde stadiet skulle söka jobb. Samtidigt skulle studiebidraget sänkas för att de skulle sänka skatten. I min kommun lade moderaterna ner två skolor under sitt styre och försökte att lägga ner ett serviceboende för äldre.
Det var vänsterpartiet som stoppade marknadshyror. Det var vänsterpartiet och socialdemokraterna som tog emot mig när jag ville argumentera emot nedläggningen av skolorna. Det är (S) som vill genomföra en pensionsreform som gynnar dem som har arbetat.