2025-07-17, 09:38
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Jag är rätt säker på att partistrategerna kommer övertala alla att släppa den bollen. Dom som stretat emot kommer få det tufft.
Ja jag tror Maggan spelade bort det iom att hon i direktsänd intervju vägrade att flytta själv utan hon trivdes bra i rikemansreservatet Nacka där inga mena bor..

Det var rent komiskt att se hur platt hon föll.
Citera
2025-07-17, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Med höjda skatter och tillbaka på samma nivåer på skatterna på drivmedel då tänker du???
Idag kostar en liter 95 oktanig bensin lite drygt 15kr, 2022 kostade den över 22.50 tex.....

Vad menar du med andra pensionsreformer???

Jag menade det här:

Andersson presenterade Arbetarepension på första maj i Malmö

Citat:
Arbetarepensionen består av två huvuddelar. Den första handlar om att införa en ny princip i pensionssystemet där inte bara lön, utan också antalet arbetade år, ska påverka pensionen. Socialdemokraterna vill bland annat utreda ett pensionslyft för personer som arbetat i över 40 år.
Citera
2025-07-17, 12:22
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallholm
Jag menade det här:

Låter jättebra.
Citera
2025-07-18, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Jasså - senast i natt var det hangranat-kastning i Malmö. Kristersson och Strömmer har svikit sina vallöften och verkar handlingsförlamade.

När det gäller kärnkraften finns inte ens ett beslut. Ebba sminkar sig.

Koldioxidutsläppen ökar liksom extremvädret.

Upprustningen går i stå, och bör dyr pga moderaternas nedläggningar.

Osv

Detta är den sämsta regeringen i modern tid. Sverige behöver bättre. Förstår inte varför de skulle öka i oppinionen.
Så att antalet skjutningar har minskat drastiskt samt att man lyckats stoppa planlagda brott i 1000-tall är inte bra menar du???

För övrigt kan du ju läsa detta från en oberoende källa: https://marcusoscarsson.se/just-nu-s...gefylld-lista/
Citera
2025-07-18, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tallholm
Jag menade det här:

Vilken jävla ide. Varför kommer dom aldrig med lika villkor som för politikerna då, typ om du börjat i riksdagen och fyller 50 så kan du avgå då eller senare och ha typ maximal ersättning till 65 som även är pensionsgrundande efter. Dom behöver alltså inte jobba några 40 år eller ens i närheten, räcker med 4 fucking år så länge du passerar 50 och du då sitter på riksdagsplatsen.

Jävla skojarparti alltså, så här har det fan sett ut nu typ senaste 50 åren idioterna styrt. En femhundring mer i pension och vad ligger fattigpensionen på, typ 6000 fortfarande eller? Alltså pensionärer måste gå i många fall och söka försörjningsstöd. Inget parti i Sveriges riksdag försöker se till att det blir bättre för "dom som typ inget har" utan det handlar bara om att "ge sken av att försöka smörja kråset på medelklassen". När dom vunnit val sen blir det inget eller ytterst lite av det. Men smörjan som sitter där nu är inte ett skit bättre.
Citera
2025-07-18, 05:24
Medlem
Saltkatts avatar
Om man vill vinna ett val får man väl se till att göra något som övertygar väljarna. Typ hålla sina vallöften från de senaste kaxiga affischerna om allt man skulle "få ordning på". Nu verkar det ju gå sådär på den fronten.
Citera
2025-07-18, 14:12
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Förra valet gick väl Tidöpartierna till val på ett antal saker. Kärnkraft, sänkta bränslepriser, hårdare tag mot brottsligheten, striktare invandring och kanske något mer.

Kärnkraften har det inte hänt mycket konkret med som jag har sett.
Bränslepriserna har sjunkit något pga. sänkt reduktionsplikt.
Brottsligheten har de haft viss framgång med.
Invandringen har skärpts till något vad gäller arbetskraft, dock alldeles för lite. Flyktinginvandringen har minskat rejält, men det äts upp av att andra sorters invandring som anhöriga och arbetskraft ökat.

Jag tycker att den här regeringen är bättre än den förra, kanske delvis eftersom den har majoritet och kan genomföra saker. Dock får man säga att regeringen har varit mycket passiv och inte utnyttjat dessa fyra år väl vad gäller att förändra vallöftena.
Citera
2025-07-18, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Om man vill vinna ett val får man väl se till att göra något som övertygar väljarna. Typ hålla sina vallöften från de senaste kaxiga affischerna om allt man skulle "få ordning på". Nu verkar det ju gå sådär på den fronten.
Och vad menar du att dom inte har hållit?
Just kriminaliteten har dom ju kommit långt med tex, kraftigt minskade skjutningar samt flera 1000 brott som förhindrats innan dom har begåtts.
Citera
2025-07-19, 05:26
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Och vad menar du att dom inte har hållit?
Just kriminaliteten har dom ju kommit långt med tex, kraftigt minskade skjutningar samt flera 1000 brott som förhindrats innan dom har begåtts.
Vilken verklighet lever du i eller driver du med oss? Det är ständigt skjutningar och sprängningar i Sverige, medan polisen ligger i buskarna och spanar på massage och frisersalonger. Kristersson och Strömmer verkar handfallna. Tidölaget har svikit sina vallöften på denna punkt liksom på så många andra. Sverige behöver en ny regering.
Citera
2025-07-19, 05:52
Medlem
Det finns inget som talar för att nuvarande regeringsunderlag ska vinna nästa val.

Men det är inte säkert att det finns något alternativ som kan samla en majoritet, det beror på vilka partier som klarar sig kvar i riksdagen. För det finns inget regeringsunderlag som innehåller både C och V, kommer ett av partierna att acceptera en roll som passivt stödparti utan inflytande.
Citera
2025-07-19, 12:54
Medlem
Tidö sitter kvar efter kommande val. Det är jag övertygad om.
Jag har levt rätt länge och minns t ex perioden 76-79, regeringskris mm, S låg skyhögt i opinionen-78, men de borgerliga vann ändå -79.
Och 2010, de borgerliga vann, nåt som ingen fem månader innan trodde.
1982 hade Fälldin-regeringen lite otur med att den stora konjunkturhöjningen inte hunnit igång. Hade valet skett -83 hade de suttit kvar. Sen hade Fälldin dragit till med flera karensdagar mm, vilket Palme såklart utnyttjade…

Valet om drygt ett år har Tidös alla reformer fallit på plats, blivit lag och börjat ge effekt.
SD kommer öka litet, M ligger still, KD ökar litet. L klarar sig kvar i riksdagen, deras nya ledare är trots allt realist och inser att en vänster regering inte är nåt som fungerar.
Vad som kan bli ett problem är om det blir kiv om statsminister-posten. SD kan kräva den. Men då kommer de andra i Tidö säkert säga att vi är tillsammans större än SD, så vi ska ha den stolen. Ungefär som 1979 då M var störst men C ändå tog statsminister-stolen.
Citera
2025-07-19, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindvidArman
Tidö sitter kvar efter kommande val. Det är jag övertygad om.
Jag har levt rätt länge och minns t ex perioden 76-79, regeringskris mm, S låg skyhögt i opinionen-78, men de borgerliga vann ändå -79.
Och 2010, de borgerliga vann, nåt som ingen fem månader innan trodde.
1982 hade Fälldin-regeringen lite otur med att den stora konjunkturhöjningen inte hunnit igång. Hade valet skett -83 hade de suttit kvar. Sen hade Fälldin dragit till med flera karensdagar mm, vilket Palme såklart utnyttjade…

Valet om drygt ett år har Tidös alla reformer fallit på plats, blivit lag och börjat ge effekt.
SD kommer öka litet, M ligger still, KD ökar litet. L klarar sig kvar i riksdagen, deras nya ledare är trots allt realist och inser att en vänster regering inte är nåt som fungerar.
Vad som kan bli ett problem är om det blir kiv om statsminister-posten. SD kan kräva den. Men då kommer de andra i Tidö säkert säga att vi är tillsammans större än SD, så vi ska ha den stolen. Ungefär som 1979 då M var störst men C ändå tog statsminister-stolen.

Du har helt rätt.

Vänsterblivna blocket ledde inför förra valet.

Kan bara Ebba, Strömmer, Jimmie och Uffe måla upp bilden av ökande elpriser, ökande kriminalitet, högre skatter, lägre straff, högre matpriser med miljöextremisterna, woke, pk-maffian så kommer de sitta kvar.

Tidöpartierna måste TYDLIGT måla upp bilden av väntande ekonomiskt kaos och massinvandring och ökande gängkriminalitet om de vänsterblivna kommer till makten så kommer det gå vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in