Citat:
Hur många barn per kvinna får muslimer (över hela världen) då? Det kan du säkert svara på, du verkar jäkligt insatt.
Jag väntar fortfarande på svar på mina frågor:
"Låt säga att hälften av de 20 åriga tjejerna behöll sitt/sina barn och hälften lämnade dem på barnhem.
Jag trodde ni antifeminister hatade ensamstående mammor? Och skulle samhället stå för kostnaden för alla dessa faderslösa barn som mamman inte helt hade kunnat försörja själv, speciellt inte i 20 års åldern? Utöver de barnbidrag och andra bidrag vi redan ger.
Och vad hade hänt med de unga män som velat behålla sina barn?"
Jag väntar fortfarande på svar på mina frågor:
"Låt säga att hälften av de 20 åriga tjejerna behöll sitt/sina barn och hälften lämnade dem på barnhem.
Jag trodde ni antifeminister hatade ensamstående mammor? Och skulle samhället stå för kostnaden för alla dessa faderslösa barn som mamman inte helt hade kunnat försörja själv, speciellt inte i 20 års åldern? Utöver de barnbidrag och andra bidrag vi redan ger.
Och vad hade hänt med de unga män som velat behålla sina barn?"
Det spelar ingen roll för mitt argument hur många barn muslimska kvinnor får, jag tog dem som exempel för att jag antog att de fortfarande förökar sig tillräckligt bra för att inte dö ut. Alltså att genomsnittskvinnan får fler än 2.3 barn. Här finns massa siffror för dig om du är intresserad:
https://www.pewresearch.org/religion...04/02/muslims/
Min poäng var att vårt sekulära jämställda samhälle inte kommer överleva om vi inte klarar av att föröka oss. Men jag är helt säker på att andra samhällen kommer finnas, där kvinnor inte får bestämma hur många barn de vill ha. Är det inte muslimer så är det någon annan variant.
Jag hatar inte ensamstående mammor, jag vill bara inte betala för dem i vårt nuvarande system.
I modellen som jag beskrev så måste självklart samhället stå för kostnaden att ta hand om alla barnhemsbarn.
Pappan skulle kunna få vara med och försörja barnet om han vill, det går ju inte att hindra att far och barn hittar varandra med modern dna-teknik ändå så det är ingen idé att stå i vägen för det.