2025-06-08, 13:50
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hur många barn per kvinna får muslimer (över hela världen) då? Det kan du säkert svara på, du verkar jäkligt insatt.

Jag väntar fortfarande på svar på mina frågor:

"Låt säga att hälften av de 20 åriga tjejerna behöll sitt/sina barn och hälften lämnade dem på barnhem.

Jag trodde ni antifeminister hatade ensamstående mammor? Och skulle samhället stå för kostnaden för alla dessa faderslösa barn som mamman inte helt hade kunnat försörja själv, speciellt inte i 20 års åldern? Utöver de barnbidrag och andra bidrag vi redan ger.

Och vad hade hänt med de unga män som velat behålla sina barn?"

Det spelar ingen roll för mitt argument hur många barn muslimska kvinnor får, jag tog dem som exempel för att jag antog att de fortfarande förökar sig tillräckligt bra för att inte dö ut. Alltså att genomsnittskvinnan får fler än 2.3 barn. Här finns massa siffror för dig om du är intresserad:
https://www.pewresearch.org/religion...04/02/muslims/

Min poäng var att vårt sekulära jämställda samhälle inte kommer överleva om vi inte klarar av att föröka oss. Men jag är helt säker på att andra samhällen kommer finnas, där kvinnor inte får bestämma hur många barn de vill ha. Är det inte muslimer så är det någon annan variant.

Jag hatar inte ensamstående mammor, jag vill bara inte betala för dem i vårt nuvarande system.

I modellen som jag beskrev så måste självklart samhället stå för kostnaden att ta hand om alla barnhemsbarn.

Pappan skulle kunna få vara med och försörja barnet om han vill, det går ju inte att hindra att far och barn hittar varandra med modern dna-teknik ändå så det är ingen idé att stå i vägen för det.
Citera
2025-06-08, 14:22
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det spelar ingen roll för mitt argument hur många barn muslimska kvinnor får, jag tog dem som exempel för att jag antog att de fortfarande förökar sig tillräckligt bra för att inte dö ut. Alltså att genomsnittskvinnan får fler än 2.3 barn. Här finns massa siffror för dig om du är intresserad:
https://www.pewresearch.org/religion...04/02/muslims/

Min poäng var att vårt sekulära jämställda samhälle inte kommer överleva om vi inte klarar av att föröka oss. Men jag är helt säker på att andra samhällen kommer finnas, där kvinnor inte får bestämma hur många barn de vill ha. Är det inte muslimer så är det någon annan variant.

Jag hatar inte ensamstående mammor, jag vill bara inte betala för dem i vårt nuvarande system.

I modellen som jag beskrev så måste självklart samhället stå för kostnaden att ta hand om alla barnhemsbarn.

Pappan skulle kunna få vara med och försörja barnet om han vill, det går ju inte att hindra att far och barn hittar varandra med modern dna-teknik ändå så det är ingen idé att stå i vägen för det.

Hade du tyckt det var värt att överleva om tusentals barn växte upp på barnhem och att majoriteten av dem aldrig träffade sina föräldrar?
Citera
2025-06-08, 14:34
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hade du tyckt det var värt att överleva om tusentals barn växte upp på barnhem och att majoriteten av dem aldrig träffade sina föräldrar?

Ja självklart.
Citera
2025-06-13, 08:46
Medlem
Allt fler kvinnor skaffar barn ensamma kanske 10% använder spermiedonation och dylikt.

Följden blir att män i allt mindre utsträckning får barn.

Problemet enligt DN är att barnen har många syskon. Jag tror inte det är det stora problemet. Problemet är att allt mindre andel pojkar har en far och allt färre andel män får barn. Det här är dock inget som oroar politiker det minsta eftersom det är helt tabu att bry sig om något som har med män att göra ,all uppmärksamhet är koncentrerad på kvinnor och att de vill ha barn.

https://www.dn.se/kultur/johanna-fra...kte-pa-barnen/

Om vi ska få fler barn måste männen bli mer delaktiga ,en högre andel män borde få barn ,det är helt enkelt ingen mening ha så mycket män som inte bidrar inom detta område.

Dessutom när en pojke växer upp och vet att mamman inte vill ha något att göra med män så kommer han känna sig konstig , som att han inte har någon mening med livet ,varför lever jag. En lösning på det vore att de kvinnor som skaffar barn på egen hand skaffar flickor ,det löser fler problem.

Det ger också fler barn.

Mamman blir dessutom mer deprimerad eftersom hon får något hon inte vill ha ,en manlig individ. Depressioner ökar med 70% om kvinnor föder en pojke på hela befolkningen så man kan föreställa sig att kvinnor som vill undvika män kommer ha en mycket stor risk för depression om hon föder en pojke. Kanske 3-5 gånger jämfört med föda en flicka det blir som ett ständigt förtryck för dessa kvinnor.

Sjukskrivningar och dylikt skulle sjunka dramatiskt om kvinnor inte påtvingas det manliga könet. Dessutom skulle kvinnor vara mer positiva till att få barn om de kan garanteras få en flicka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in