2025-05-11, 09:51
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Du älskar med andra ord psykiskt skadade kvinnor som är "starka i sig själva" av att vara underordnade dig.

Trevlig då låter....hoppas innerligt att alla kvinnor i din närhet klarar hålla sig långt väck dig.

Nej, det handlar såklart om två helt olika typer.

Från varsin sida av självförtrondespektrat.

Och de med svagt psyke söker sig till mig av sig själva.

Och jag har aldrig sagt att jag älskar dem.
Senast redigerad av Pitschka 2025-05-11 kl. 10:24.
Citera
2025-05-11, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Nej, det handlar såklart om två helt olika typer.

Från varsin sida av självförtrondespektrat.

Och de med svagt psyke söker sig till mig av sig själva.

Och jag har aldrig sagt att jag älskar dem.
Nej du skrev att du bara umgås med psykiskt svaga kvinnor.
Vilket alltså säger en hel del om din egen mentala stabilitet.
Du klarar inte av psykiskt starka kvinnor då briserar antagligen din lilla bubbla av påhittad styrka med ett litet……poff….
Citera
2025-05-11, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
För många kvinnor är moderskapet själva symbolen för att vara en kvinna. Du är bara en tom livmoder.
För många män är faderskapet själva symbolen för att vara en man. Är du pappa?

De män som skriver här som uppenbarligen inte är föräldrar själva får det att låta som en välsignad och fin tillställning att vara föräldrar och något som ger frid i själen. En riktig förälder vet att det också innebär: föräldramöten, tandläkarbesök, skrikiga nätter, fotbollscuper, stå i kiosken för att sponsra klassen, barnkalas, ordna julafton med svärföräldrarna mm.

Att få barn innebär en hel livsförändring (om du gör det ordentligt, inte bara har varannan helg) och inte bara en barnvagnspromenad som några beskriver det som. Vi pratar 18+ år med uppbokade helger år ut och år in och pengar som bara rinner iväg.
Citera
2025-05-11, 12:41
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej du skrev att du bara umgås med psykiskt svaga kvinnor.
Vilket alltså säger en hel del om din egen mentala stabilitet.
Du klarar inte av psykiskt starka kvinnor då briserar antagligen din lilla bubbla av påhittad styrka med ett litet……poff….

Nej.

Läs igen.

Både och.

Går man till ytterligheterna slipper man feminismen.
Citera
2025-05-11, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 78000
För många män är faderskapet själva symbolen för att vara en man. Är du pappa?

De män som skriver här som uppenbarligen inte är föräldrar själva får det att låta som en välsignad och fin tillställning att vara föräldrar och något som ger frid i själen. En riktig förälder vet att det också innebär: föräldramöten, tandläkarbesök, skrikiga nätter, fotbollscuper, stå i kiosken för att sponsra klassen, barnkalas, ordna julafton med svärföräldrarna mm.

Att få barn innebär en hel livsförändring (om du gör det ordentligt, inte bara har varannan helg) och inte bara en barnvagnspromenad som några beskriver det som. Vi pratar 18+ år med uppbokade helger år ut och år in och pengar som bara rinner iväg.
Ja jag har fyra söner. Självklart är det ett heltidsjobb att vara pappa. En riktig man är beredd på att vara en bra far åt sina barn. Självklart är det ekonomiskt kostsamt men det handlar ju om prioriteringar
Citera
2025-05-13, 08:58
Medlem
Män bör ta ansvar för barnafödandet mer än vad de gör nu:

1, De måste visa en positiv attityd till den blivande modern. Är hon gravid behöver hon det stödet hon vill ha. Ta reda på vad det är. Lägg ner tid på att ta reda på vad hon behöver äta för att må bra. Processad mat är sämre ,rena produkter. Ägg kött och grönsaker fungerar.

Var positiv till hennes kroppsliga förändringar.

2. Under födseln så är du där för att hjälpa henne. Inte genom att göra så mycket mer för att visa hur mycket du uppskattar henne. Vad som än händer i förlosningen är det ingen anledning för mannen tycka det är hemskt ,utan koncentrationen är att ge kärlek till henne och barnet.

3. Efter så kan hon behöva vila och mannen bör stanna hemma några veckor och hjälpa henne ,så hon kan sova mer. Sedan så fungerar barn att ju mer kärlek de får desto lugnare blir de. Det kan behövas två för att ge kärlek dygnet runt. Likadant med modern ju mer kärlek och bra behandling desto snabbare återhämtar hon sig. Observera man måste ta reda på vad mamman vill ha ,kan ej göra henne till ett offer ,utan hon måste känna att hon styr.

Ju behagligare kvinnan upplever det är att få barn ju mer vill hon ha barn.
Citera
2025-05-18, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Män bör ta ansvar för barnafödandet mer än vad de gör nu:

1, De måste visa en positiv attityd till den blivande modern. Är hon gravid behöver hon det stödet hon vill ha. Ta reda på vad det är. Lägg ner tid på att ta reda på vad hon behöver äta för att må bra. Processad mat är sämre ,rena produkter. Ägg kött och grönsaker fungerar.

Var positiv till hennes kroppsliga förändringar.

2. Under födseln så är du där för att hjälpa henne. Inte genom att göra så mycket mer för att visa hur mycket du uppskattar henne. Vad som än händer i förlosningen är det ingen anledning för mannen tycka det är hemskt ,utan koncentrationen är att ge kärlek till henne och barnet.

3. Efter så kan hon behöva vila och mannen bör stanna hemma några veckor och hjälpa henne ,så hon kan sova mer. Sedan så fungerar barn att ju mer kärlek de får desto lugnare blir de. Det kan behövas två för att ge kärlek dygnet runt. Likadant med modern ju mer kärlek och bra behandling desto snabbare återhämtar hon sig. Observera man måste ta reda på vad mamman vill ha ,kan ej göra henne till ett offer ,utan hon måste känna att hon styr.

Ju behagligare kvinnan upplever det är att få barn ju mer vill hon ha barn.

"Observera man måste ta reda på vad mamman vill ha ,kan ej göra henne till ett offer ,utan hon måste känna att hon styr."

Självklart skall kvinnan styra den utvecklingsstörda mannen. Han är ju bara ett tjänstehjon.
Citera
2025-05-18, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
"Observera man måste ta reda på vad mamman vill ha ,kan ej göra henne till ett offer ,utan hon måste känna att hon styr."

Självklart skall kvinnan styra den utvecklingsstörda mannen. Han är ju bara ett tjänstehjon.
Har du några bättre idéer?
Citera
2025-05-18, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Har du några bättre idéer?
Om jag har några bättre idéer till att hon skall vara husdiktator före, under och efter sin graviditet?

Vad sägs om ett jämställt förhållande?
Citera
2025-05-18, 10:14
Medlem
Citat:
Om jag har några bättre idéer till att hon skall vara husdiktator före, under och efter sin graviditet?

Vad sägs om ett jämställt förhållande?
Kan du vara mer specifik? Alltså vad var det under punkt 1 och 2 som gör mannen till ett tjänstehjon och hur skulle han ha agerat annorlunda inför, under och strax efter förlossningen?
Citera
2025-05-18, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Kan du vara mer specifik? Alltså vad var det under punkt 1 och 2 som gör mannen till ett tjänstehjon och hur skulle han ha agerat annorlunda inför, under och strax efter förlossningen?

Jag fokuserar BARA på punkt 3, mer specifikt "Observera man måste ta reda på vad mamman vill ha ,kan ej göra henne till ett offer ,utan hon måste känna att hon styr."
Citera
2025-05-18, 10:21
Medlem
Citat:
Jag fokuserar BARA på punkt 3, mer specifikt "Observera man måste ta reda på vad mamman vill ha ,kan ej göra henne till ett offer ,utan hon måste känna att hon styr."
Så efter att kvinnan burit, framfött och sannolikt ammat ditt barn känner du dig som ett tjänstehjon om du måste avlasta henne lite på hennes villkor den första tiden..

Maken till offerkofta får man leta efter. En riktig man hade förstått vilka påfrestningar kvinnans kropp går igenom för ett gemensamt barn och inte börjat grina över att behöva hjälpa till lite, på kvinnans villkor.

Inte konstigt att barnafödandet sjunker med presumtiva pappor som du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in