Citat:
Ursprungligen postat av
Russiannotsweed
Aldrig förstått mig på såna där nissar som Ska stoppa snattare seriöst alltså ?
Vänd på det hela hur mkt fuskar inte butikerna med höjda överdrivet priser. Gamla matvaror spec kött som felmärks för dem hålla på med hur mkt som helst ju. Bara för att dem fuskar inom systemets ramar så gör det inte det hela finare.
Stå upp mot dem korrupta bolagen istället men de vågar ju inte gemene svensk tyvär
Tänkte faktiskt på det där för några veckor sedan när jag själv såg en snattare löpa ut ur butiken med en väktare efter sig. Jag övervägde starkt att löpa efter men tänkte bara jag skulle ge det ett par sekunder till för att försöka förstå vad de tjafsade om. Ju mer jag tänkt på det i efterhand, ju dummare tycker jag att det är, det är inte särskilt logiskt egentligen.
Samtidigt vet man ju inte om det är något riktigt psykfall man har att göra med och om personen har något tillhygge med sig och man kanske riskerar livet bara för att stoppa någon som vill dra ut med en köttbit utan att betala för sig. Och det är ju inte som att den här kunden med "civilkurage" kommer få ett presentkort på en 500 000 kr från Coop för att ha riskerat sitt liv för dem.