• 1
  • 2
2025-05-01, 07:40
Medlem
30 april 19.44, Rån, Simrishamn
https://polisen.se/aktuellt/handelse...an-simrishamn/

Kund hamnar i handgemäng med person som stulit varor inne på COOP i Simrishamn.

Kund ingriper mot person som tagit varor och passerat sista betalnings möjlighet inne på COOP i Simrishamn.
Kunden och personen som tagit varor hamnar i bråk då kunden försöker återta varor av person som inte betalat för varorna.

Mannen vägrar släppa varorna vilket då innebär att personen blir misstänkt för rån och gripen.

Kunden borde ha bragdmedalj.

”En brottningsmatch” i butiken.
Betalvägg:https://www.ystadsallehanda.se/2025-...pa-handgemang/
Citat:
En man i 50-årsåldern har gripits efter händelsen i Simrishamn.
Han plockade på sig varor utan att betala – när en annan kund försökte stoppa honom.
Senast redigerad av kaffepriset 2025-05-01 kl. 08:21.
Citera
2025-05-01, 08:22
Medlem
F.Hansens avatar
Det hade varit roligt om kunden blivit åtalad för rån av snattaren.
Citera
2025-05-01, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffepriset
30 april 19.44, Rån, Simrishamn
https://polisen.se/aktuellt/handelse...an-simrishamn/

Kund hamnar i handgemäng med person som stulit varor inne på COOP i Simrishamn.

Kund ingriper mot person som tagit varor och passerat sista betalnings möjlighet inne på COOP i Simrishamn.
Kunden och personen som tagit varor hamnar i bråk då kunden försöker återta varor av person som inte betalat för varorna.

Mannen vägrar släppa varorna vilket då innebär att personen blir misstänkt för rån och gripen.

Kunden borde ha bragdmedalj.

”En brottningsmatch” i butiken.
Betalvägg:https://www.ystadsallehanda.se/2025-...pa-handgemang/

Aldrig förstått mig på såna där nissar som Ska stoppa snattare seriöst alltså ?
Vänd på det hela hur mkt fuskar inte butikerna med höjda överdrivet priser. Gamla matvaror spec kött som felmärks för dem hålla på med hur mkt som helst ju. Bara för att dem fuskar inom systemets ramar så gör det inte det hela finare.

Stå upp mot dem korrupta bolagen istället men de vågar ju inte gemene svensk tyvär
Citera
2025-05-01, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Vänd på det hela hur mkt fuskar inte butikerna med höjda överdrivet priser. Gamla matvaror spec kött som felmärks för dem hålla på med hur mkt som helst ju. Bara för att dem fuskar inom systemets ramar så gör det inte det hela finare.

Stå upp mot dem korrupta bolagen istället men de vågar ju inte gemene svensk tyvär

Det är nog mycket mer du inte förstår.

Civilkurage till exempel. Att prata om korrupta bolag är bara tramsigt.'

Heder åt de som vågar ingripa!
Citera
2025-05-01, 11:43
Medlem
Citat:

Tänkte faktiskt på det där för några veckor sedan när jag själv såg en snattare löpa ut ur butiken med en väktare efter sig. Jag övervägde starkt att löpa efter men tänkte bara jag skulle ge det ett par sekunder till för att försöka förstå vad de tjafsade om. Ju mer jag tänkt på det i efterhand, ju dummare tycker jag att det är, det är inte särskilt logiskt egentligen.

Samtidigt vet man ju inte om det är något riktigt psykfall man har att göra med och om personen har något tillhygge med sig och man kanske riskerar livet bara för att stoppa någon som vill dra ut med en köttbit utan att betala för sig. Och det är ju inte som att den här kunden med "civilkurage" kommer få ett presentkort på en 500 000 kr från Coop för att ha riskerat sitt liv för dem.
Citera
2025-05-01, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Det är nog mycket mer du inte förstår.

Civilkurage till exempel. Att prata om korrupta bolag är bara tramsigt.'

Heder åt de som vågar ingripa!

Du skulle riskera få en kniv i ryggen av en påverkad narkoman för att skydda butiken som lurar folk med höjda mat priser och matfusk ?

Big up 👍
Citera
2025-05-01, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Tänkte faktiskt på det där för några veckor sedan när jag själv såg en snattare löpa ut ur butiken med en väktare efter sig. Jag övervägde starkt att löpa efter men tänkte bara jag skulle ge det ett par sekunder till för att försöka förstå vad de tjafsade om. Ju mer jag tänkt på det i efterhand, ju dummare tycker jag att det är, det är inte särskilt logiskt egentligen.

Samtidigt vet man ju inte om det är något riktigt psykfall man har att göra med och om personen har något tillhygge med sig och man kanske riskerar livet bara för att stoppa någon som vill dra ut med en köttbit utan att betala för sig. Och det är ju inte som att den här kunden med "civilkurage" kommer få ett presentkort på en 500 000 kr från Coop för att ha riskerat sitt liv för dem.

Exakt jag hoppar nog över det alla dagar i veckan men visst andra som vill göra det kan ju få göra det ifall dem känner för
Någon tack i form av fysiska pengar eller en månads gratis matförbrukning lär ju knappats komma
Citera
2025-05-01, 13:27
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:

Ingen tvingar dig att handla i fuskande butiker, du kan ju öppna en egen butik där du låter bli att fuska.

Heder till den som stoppade snattaren! Tyvärr inga straff att tala om för butiksstölder, men i det här fallet kanske tjuven döms för rån i alla fall med lite tur.
Citera
2025-05-01, 13:36
Medlem
Muppetys avatar
Det kom en nerdrogad snubbe o tilltvingade sig en kopp kaffe på Pressbyrån. Föreståndaren gjorde nått litet försök att stoppa honom. Men om han var typ påverkad av PCP o hade en kniv i fickan, så offrar man dessvärre koppen kaffe. Jag fick först tanken att hjälpa till att hindra honom, jag har t.o.m. gått en väktarutbildning en gång i tiden, men inte jobbat som det. Men det hade inte varit värt en kniv i kroppspulsådern för en kopp kaffe, för jag fick den tanken, o jag var då även i väldigt otränad form...

Kanske jag ses som feg, men all heder till de som faktiskt ingriper.
Citera
2025-05-01, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Det kom en nerdrogad snubbe o tilltvingade sig en kopp kaffe på Pressbyrån. Föreståndaren gjorde nått litet försök att stoppa honom. Men om han var typ påverkad av PCP o hade en kniv i fickan, så offrar man dessvärre koppen kaffe. Jag fick först tanken att hjälpa till att hindra honom, jag har t.o.m. gått en väktarutbildning en gång i tiden, men inte jobbat som det. Men det hade inte varit värt en kniv i kroppspulsådern för en kopp kaffe, för jag fick den tanken, o jag var då även i väldigt otränad form...

Kanske jag ses som feg, men all heder till de som faktiskt ingriper.

Jävligt värt att bli huggen över en kopp kafé.
Heder ger dålig tröst till alla du lämnar efter dig.
Citera
2025-05-01, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Ingen tvingar dig att handla i fuskande butiker, du kan ju öppna en egen butik där du låter bli att fuska.

Heder till den som stoppade snattaren! Tyvärr inga straff att tala om för butiksstölder, men i det här fallet kanske tjuven döms för rån i alla fall med lite tur.

Civilkurage i all ära, tyvärr så får inte Coop personalen agera utan bara se på och trycka på alarm knappen etc., hade gärna gjort krokben på tjuven.
Citera
2025-05-07, 23:30
Medlem
Alla har lagligt rätt att göra ett envarsingripande!
Citat:
Ursprungligen postat av kaffepriset
Civilkurage i all ära, tyvärr så får inte Coop personalen agera utan bara se på och trycka på alarm knappen etc., hade gärna gjort krokben på tjuven.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in