• 1
  • 2
2025-04-30, 22:50
Medlem
Generalkosmoss avatar
Jag är millenial och tycker att gen x, millenials och kanske hälften av boomers är vettigaste människorna, gen z däremot, vet inte hur jag ska beskriva de... Avsaknaden av nåt i deras uppväxt som äldre fick uppleva tillsammans med all tik tok och sociala medier har gjort dom till totala skämt för mig, kan ej ta dom på allvar. Klär sig likadant i stora grupper, incels, transor, onlyfans, tänker "dumt" och fyrkantiga, finns en hel kanal på Youtube joeybtoonz som bara gör narr av gen z och förstår exakt va han menar!

https://youtu.be/TJ9o4fxmL9c?si=172MjxmSjujP6rGp

Bak å fram generationen! Tappade helt enkelt.
2025-04-30, 23:06
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Och själv skriver du otroligt dåligt. Verkar som att du tillhör samma skrå.
2025-04-30, 23:40
Jag är också millennial men jag anser att gen-z har hjärtat och hjärnan på rätt ställe. Ja, jag gick ur gymnasiet under lågkonjektur men de växer fan upp i mer skit än vad man själv gjorde. De är vettiga jävlar i en störd jävla värld.

Det enda agget jag har är killar med broccolifrilla och tjejer som sminkar sig som en förkyld alv.
Citat:
Ursprungligen postat av hejpadigdu1
Och själv skriver du otroligt dåligt. Verkar som att du tillhör samma skrå.

Äh, vad fan, med lite fantasi så kan man läsa det mesta.
2025-04-30, 23:54
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grangerillan
Äh, vad fan, med lite fantasi så kan man läsa det mesta.
Ska man kalla andra för "dumma i huvudet", så bör man själv kunna leverera en viss standard.
2025-04-30, 23:58
Medlem
Du snackar om incels och andra internetfenomen medan du länkar en video som skriker incel/depression. Tro inte att du är bättre bara för att du är gen xyz. Det är fine att kolla på sånt här då och då men absolut inget exempel man kan dra alla över en kam med. Internetgenerationerna kan upplevas som mer extrema men det kan också bero på att äldre generationerna kollar på sådan här skit som ger en skev bild av verkligheten. Det jag försöker säga är att du är lika påverkad av internet som vilken generation som helst. FYI det är bara barn och tonåringar som kollar på innehållet som visas på kanalen du linka. Barn kollar på vad som helst vilket är oväsentligt. Det handlar om yttre påverkan som äldre generationerna banat väg för.

I mitt tycke är millenials den generation som saknar källkritik och agerar på känslor mer än andra gen och påverkas mycket mer av propaganda eftersom de tror att de kan allting.
2025-04-30, 23:59
Citat:
Ska man kalla andra för "dumma i huvudet", så bör man själv kunna leverera en viss standard.
Sant.
Citat:
Ursprungligen postat av Generalkosmos
Vad fan håller du på med? Är du helt jävla dum i huvudet eller?
2025-05-01, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalkosmos
Jag är millenial och tycker att gen x, millenials och kanske hälften av boomers är vettigaste människorna, gen z däremot, vet inte hur jag ska beskriva de... Avsaknaden av nåt i deras uppväxt som äldre fick uppleva tillsammans med all tik tok och sociala medier har gjort dom till totala skämt för mig, kan ej ta dom på allvar. Klär sig likadant i stora grupper, incels, transor, onlyfans, tänker "dumt" och fyrkantiga, finns en hel kanal på Youtube joeybtoonz som bara gör narr av gen z och förstår exakt va han menar!

https://youtu.be/TJ9o4fxmL9c?si=172MjxmSjujP6rGp

Du tycks ha trampat på många ömma tår med denna tråd
2025-05-01, 00:49
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Du tycks ha trampat på många ömma tår med denna tråd
Ömma tår och ömma tår... Finner det bara smått ironiskt, då TS själv framstår som rätt korkad.
2025-05-01, 00:51
Medlem
Masingas avatar
Gen Z har något fel i sina hjärnor. Läste att en viss grupp ur gen Z hade haft klagomål på emojis. De tyckte att "tummen upp" emoji va passiv aggression
2025-05-01, 00:51
Medlem
Citat:
Ömma tår och ömma tår... Finner det bara smått ironiskt, då TS själv framstår som rätt korkad.

Men tycker du inte det ligger åtminstone lite sanning i det TS säger?

Lite Kalle Anka har ju samhället ändå blivit på senare år

Men tillbaka till själva topic nu. Nämnd generation tenderar enligt mig att vara gränslösa , dvs att det finns inget stopp för vad dem hittar på , tar lite ansvar och deras moral är ofta slående låg. Dvs många av dem är som jättebebisar. Och till min förvåning kan dagens 5-åringar ibland vara mer väluppfostrade än dem.

Och det tycks ha blivit kutym att vara ohyfsad och passivt aggressiv. Men det kanske håller på att ändras nu eller inom snar framtid. Hoppas kan man ju
Senast redigerad av volvo230 2025-05-01 kl. 01:15.
2025-05-01, 00:55
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Gen Z har något fel i sina hjärnor. Läste att en viss grupp ur gen Z hade haft klagomål på emojis. De tyckte att "tummen upp" emoji va passiv aggression
Jag är född i början av 80-talet och anser detsamma. Enda gången det är ok är väl i köp och sälj grupper. Dvs när det gäller annonser och messenger.

Extremt oförskämt och passivaggressivt att ge en jäkla 👍 Problemet kam vara att ni amdra är så vana vid att vara oförskämda att ni inte förstår att ni räknas som otrevliga.
2025-05-01, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Jag är född i början av 80-talet och anser detsamma. Enda gången det är ok är väl i köp och sälj grupper. Dvs när det gäller annonser och messenger.

Extremt oförskämt och passivaggressivt att ge en jäkla 👍 Problemet kam vara att ni amdra är så vana vid att vara oförskämda att ni inte förstår att ni räknas som otrevliga.

Det har blivit normaliserat och kutym att bete sig såsom du beskriver. Tror många gör så av bara ren vana.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in