• 1
  • 2
2025-05-01, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Jag är född i början av 80-talet och anser detsamma. Enda gången det är ok är väl i köp och sälj grupper. Dvs när det gäller annonser och messenger.

Extremt oförskämt och passivaggressivt att ge en jäkla 👍 Problemet kam vara att ni amdra är så vana vid att vara oförskämda att ni inte förstår att ni räknas som otrevliga.

Din farfar satt och sa samma sak för 100 år sedan om er din gubbe
2025-05-01, 02:06
Medlem
Europes avatar
Jag tycker den beskrivningen rätt väl även passade in på min generation x när jag växte upp. Det är väl rätt symptomatiskt för många unga? Speciellt tonåringar? Och speciellt tonårstjejer?

Speciellt när det gäller sådant som beskrivs i videon? Även i vuxen ålder är det många som snarare avnjuter en dussindeckare av tvivelaktig kvalitet framför ett historiskt litterärt mästerverk, dels på grund av omgivande social påverkan, dels på grund av okunskap, dels på grund av misstanken att det sistnämnda är för ansträngande? Även före internets ankomst såg mångfaldigt fler på något hjärndött nöjesprogram på TV framför att aktivt söka upp och avnjuta något som hade producerats med hårt arbete och stor talang.

Hur som helst har jag för lite kontakt med folk från generation z för att ha någon uppfattning.
2025-05-01, 02:07
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo230
Det har blivit normaliserat och kutym att bete sig såsom du beskriver. Tror många gör så av bara ren vana.
Extremt oförskämt och ohyfsat. Fick in en kille en gång i mitt liv som var totalt obalanserad och hade svåra problem. Inte kul att få honom som sambo (ofrivilligt för min del). Men det som verkligen retade upp mig var dagen han skickade en jäkla tumme upp till mig som svar på ett meddelande. Och det säger väldigt mycket om hur otrevligt det är med en tumme.
2025-05-01, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Extremt oförskämt och ohyfsat. Fick in en kille en gång i mitt liv som var totalt obalanserad och hade svåra problem. Inte kul att få honom som sambo (ofrivilligt för min del). Men det som verkligen retade upp mig var dagen han skickade en jäkla tumme upp till mig som svar på ett meddelande. Och det säger väldigt mycket om hur otrevligt det är med en tumme.

Vet inte bakgrunden till tummen och det andra. Jag tycker mest det är otroligt fantasilöst med alla dessa jävla tummar åt höger och vänster.

Men när jag tänker efter så används dem ofta på ett sarkastiskt och passivaggressivt sätt , så det ligger något i det du säger
2025-05-01, 02:18
Medlem
coolabananer123s avatar
För att dom tänker nyskapande.
Så är det alltid med dom yngre vs dom äldre.
Dom kommer forma framtiden hur som haver.
2025-05-01, 02:19
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeepScrollin
Din farfar satt och sa samma sak för 100 år sedan om er din gubbe
Exakt.
2025-05-01, 03:38
Medlem
Muppetys avatar
Vad sa tidigare generationer (typ 40-talisterna o t.ex. Sievert Öholm) om när vi gen X började lyssna på hårdrock eller klä oss som punkare? Att vi var en klok och blivande intelligent generation?

Nja, jag tror också farfar hade rätt!
2025-05-01, 04:04
Medlem
Unga och dumma är väl något alla generationer har varit.
2025-05-01, 09:11
Medlem
Som en millennial tycker jag synd om Gen Z och Alpha. De ärvde en jävligt dålig värld från tidigare generationer, framför allt boomergenerationen.

Jag ser oss millennials som förebilder och storebröder till Gen Z och Alpha då vi är den första generationen som växte upp med internet.

Pre Internet-generationerna, främst boomers, är så totalt bakvända och oförstående om världens situation och problem som de till störst del har bidragit till att skapa att de idag nästan är att betrakta som skadliga för planeten och människor. Vi post Internet-människor kommer ha ett helvete med att rensa upp efter dom.

Så jag håller inte med dig och ser det som tvärtom mot vad du skriver TS.
Senast redigerad av dalavita 2025-05-01 kl. 09:15.
2025-05-01, 09:21
Medlem
Galejans avatar
Boomergenerationen är den absolut mest korkade generationen. En generation som aldrig fått kämpa för någonting, som aldrig haft några verkliga svårigheter utan som föddes med guldsked i munnen och njöt frukterna av sina föräldrars uppoffringar. Allt fanns tillgängligt och man kunde slösa bort sina liv på subkulturella fenomen som musik, sport, nöjen och filmer. Detta har följt med den här räkmackegenerationen upp i åldrarna och nu ser vi en generation pensionärer som gapar och skriker och kräver och svär när de inte får som de vill. En generation av trångsynta får som inte tolererar kritik eller oliktänkande och som alltid är sig själva närmast.
2025-05-01, 09:23
Moderator
Amirons avatar
Blogginlägg utan relevant frågeställning.

Hänglås på

//Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in