• 1
  • 2
2025-04-30, 18:15
Medlem
Måste man verkligen undvika droger om man vill uppnå upplysning?
Alltså då menar jag spirituell upplysning.
Citera
2025-04-30, 18:17
Medlem
Testa 5 gram svamp och du kommer ha fina diskussioner med skaparen.
Citera
2025-04-30, 18:20
Medlem
Niggwards avatar
Nej.

Spelar väl ingen roll hur man finner en sanning eller insikt. Hur tänker du?

Reflekterar du generellt eller frågar du för att någon annan har påstått att det enbart finns ett sätt?

Når man en insikt eller djup förståelse så är den legitim i sig självt. Når du det genom meditation eller svampar men får samma insikt är det samma värde/påverkan.

(Saken är att psykedeliska är en rejäl boost till mållinjen. Du kan meditera i 10 år och bemästra tekniken och få djup rotad kontakt/insikt. Men du kan även nå nära till den nivån med några terapi sessioner psykedeliska. Exakt skillnad är oklart). Vad väljer du? Vissa är strikt utan droger och det är okej andra väljer att inte gå den vägen och då är psykedeliska ett express tåg.

Typ - Om målet är att nå mållinjen så spelar det ingen roll om du tog bil eller helikopter. Är du över linjen så är du.

Vet inte riktigt hur du menar.
Senast redigerad av Niggward 2025-04-30 kl. 18:26.
Citera
2025-04-30, 18:25
Medlem
Jag frågar eftersom jag själv känner att det fungerar så. Tar man droger så fastnar man bara i en loop av positivitet varvat med negativitet istället för att ta tag i negativiteten.
Citera
2025-04-30, 18:32
Medlem
Pripps0.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny1235
Jag frågar eftersom jag själv känner att det fungerar så. Tar man droger så fastnar man bara i en loop av positivitet varvat med negativitet istället för att ta tag i negativiteten.
Du har rätt. Låt bli droger. Alla droger, allt som ger dig njutning överhuvudtaget.
Föst då finner du din kärna.
Citera
2025-04-30, 18:48
Medlem
RAKA-KORTs avatar
Jag har löst i princip alla mina psykologiska besvär och filosofiska funderingar med hjälp av LSD och svamp. Det tog ca 5 gånger av varje. Svamp är klart att föredra eftersom det är helt naturligt, man skulle liksom kunna sätta eko- och krav-stämpel på den. LSD är dock det som verkligen förändrade mitt liv. Jag trippade och hade sådana fantastiska visioner, och sedan kom det någon som kunde kommunicera med mig på ett sätt som kändes dom telepati. Denna röst, som inte lät någonting utan jag bara hörde vad "kommunikationen" bestod av.

Det som förmedlades var en rejäl uppläxning. Jag fick se framför mig, insidan av min egen kropp, hur skadat vissa partier var och hur skadorna uppkommit. En PowerPoint-liknande bild visades sedan, alltså typ en graf, och rösten berättade procentuellt hur stor del av min ekonomi som går till droger, spel, kvinnor, lyx och slös. Jag fick fler läxor, med samma "verkliga" och allvarliga tonläge.

Jag blev brutalt, psykiskt nedslagen, i 1 sekund, för att sedan se hur grafen började förändras. Jag tittar noggrannare och ser det vackraste jag någonsin har sett i mitt liv. Jag ser att dessa procent som visades tidigare, om dom byts ut mot det här andra, så kommer resultatet bli såhär, och det var resultatet som alltså var det vackraste jag sett. Trippen började alltså visa mig själv i olika scenarion, och dessa scenarion var scenarion som jag kunde göra verkliga om jag bara rättade till dom här problematiska siffrorna som verkar gå till skit.

Jag började gråta för jag visste inte att det gick att vara så lycklig. Det kändes som att Gud själv besökte mig och gav mig facit till "livets prov". Sedan försvann all luft ur mina lungor, jag andades ut så pass länge att folk skulle kunnat missta mig för David Blaine. Jag försöker andas men det kommer ingen luft. Precis som om en tecknad film avslutas, så börjar min sikt försvinna och det är bara en cirkel kvar som blir mindre och mindre, medan mörkret tar över mitt synfält i periferin sakta men säkert, och tillslut så ser jag bara en punkt framför mig. Ögonen är vidöppna, men jag ser inget, det är bäcksvart, förutom exakt i mitten, där är det en grå prick, som en pixel på en display. Sedan minns jag inte vad som hände, men jag vaknade upp efteråt och var helt okej. Edit: Jag minns att det här med luften och synfältet, det var typ "NU ÄR DET NOG MED DETTA BETEENDE", och det representerade en återställning. Typ som att mina lungor var infekterade och jag andades ut den så att jag inte längre var smittad. Det där med synen har jag inte reflekterat över, men jag märker nu att det var nog trippen som sa typ samma sak, alltså "nu är trippen slut".

Grejen med LSD är att under tiden du är påverkad, så kan du se vad som helst. Du kan uppleva fantastiska mirakulösa saker. Men det är egentligen så att LSD är en nyckel, och den öppnar en skattkista. Under tiden du är hög så får du ta del av innehållet i kistan, men när trippen är slut och "du förlorar nyckeln" så förlorar du också tillgången till innehållet i skattkistan. Man brukar säga så, att LSD låser upp, men det låser även när det lämnar. Därför är det nästan omöjligt att komma ihåg vad man trippat om och sett. I mitt fall så kom jag dock ihåg det så väl, för det var så äkta, så allvarligt och så otroligt jävla(!) häftigt!

Efter den trippen, som jag tror var min 5e, så har jag inte ätit mer svamp eller LSD. Jag slutade röka och besökte tandläkaren samt började gymma. Jag genomförde ca 100 förändringar i mitt liv, stora som små, och det tog ca 2 år för mig att gå från snudd på hemlös till ett ordentligt fungerande liv. Jag har tänkt på den här trippen några gånger, och jag blev väldigt glad över att bli påmind om den igen av TS tråd. Senast min kompis frågade om jag ville ha LSD så sa jag att det inte behövdes, för det är verkligen så. LSD för mitt psyke just nu, är som att ge smärtstillande till någon som inte har ont.

Jag älskar cannabis, kokain och heroin, men LSD är ensam ansvarig (nåja, jag ska också ha viss cred) för att ha räddat mitt liv och gjort mig till en någon.
Senast redigerad av RAKA-KORT 2025-04-30 kl. 18:53.
Citera
2025-04-30, 18:48
Medlem
Svampen äter negativa tankar och visar den sanna vägen för dig. Kalla inte svamp droger det är medicin för själen som moderjord har gett oss. Att kalla svamp droger borde vara fängelse staff på den.
Citera
2025-04-30, 18:58
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasseloser
Testa 5 gram svamp och du kommer ha fina diskussioner med skaparen.
Mm
Fast 3g räckte gott å väl för mig. Vette fan om jag skulle våga 5, lät mycket 🤭
Citera
2025-04-30, 19:10
Medlem
RAKA-KORTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Mm
Fast 3g räckte gott å väl för mig. Vette fan om jag skulle våga 5, lät mycket 🤭
5g och uppåt tar man när man vill ta en heroic dose, och jag var precis på väg att börja utveckla och förklara men du har nog redan koll.

Jag har ätit en heroic dose en gång men det hände inget särskilt. Jag har uppnått egodöd utan heroic. Personligen så tror jag inte att jag någonsin kommer äta mer än 1-2-3g svamp, eller mer än 240μg LSD. Inte för att det är farligt, utan för att jag vet vad jag gör.
Citera
2025-04-30, 19:15
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAKA-KORT
5g och uppåt tar man när man vill ta en heroic dose, och jag var precis på väg att börja utveckla och förklara men du har nog redan koll.

Jag har ätit en heroic dose en gång men det hände inget särskilt. Jag har uppnått egodöd utan heroic. Personligen så tror jag inte att jag någonsin kommer äta mer än 1-2-3g svamp, eller mer än 240μg LSD. Inte för att det är farligt, utan för att jag vet vad jag gör.
Ok det skulle jag med vilja testa, en sån där heriöoic. Men rädd för att det ska slå åt fel håll eller vad jag ska säga.

Har inte testat svamp så många ggr men LSD. Grundar man mängden på svampen pga sin längd oxå?
Citera
2025-04-30, 19:17
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasseloser
Svampen äter negativa tankar och visar den sanna vägen för dig. Kalla inte svamp droger det är medicin för själen som moderjord har gett oss. Att kalla svamp droger borde vara fängelse staff på den.
Mer svamp till folket!

Har du testat flugsvamp nångång?
Citera
2025-04-30, 19:34
Medlem
RAKA-KORTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Ok det skulle jag med vilja testa, en sån där heriöoic. Men rädd för att det ska slå åt fel håll eller vad jag ska säga.

Har inte testat svamp så många ggr men LSD. Grundar man mängden på svampen pga sin längd oxå?
Justja det glömde jag säga. Jag utgår från att du är en förtjusande kvinna, och jag tolkade dina 3g svamp som mina 5g. För att jag är en stor och stark och snygg och välutbildad och artig och lång samt ett partytrick som jag brukar kalla "resa majstång". Alltid kul att se folket dansa runt den.

Men ja helt klart är jag av den åsikten att om jag och en tjej ska knarka, även om hon är överviktig, då ska hon ha 50-75% min dos som mest. I alla fall om jag är ansvarig för henne. Vill hon ha ecstasy så får hon ta hur mycket hon vill, så ska vi ha sex, och sedan dumpar jag henne, för tjejer ska inte äta ecstasy. Jag mår dåligt när jag tänker på hur otroligt jäkla brutal drog MDMA är, och att pillrena numera är 300mg, och att små kvinnokroppar trycker i sig det!!! Min hjärna börjar liksom spraka lite grann av bara tanken

Angående heroic dose, varsågod att testa, men om syftet är "jag vill testa en heroic dose", då får du nog samma upplevelse som jag, alltså en besvikelse. Som du egentligen vet, så kommer du veta hur mycket du ska ta när det är dags. Jag skulle rekommendera max 2g i ditt fall ifall det bara är chill på schemat och inget mer sofistikerat. Eller 3g förstås om du föredrar det, men jag tror skalan skulle se ut såhär för båda kvinnor och män, men att kvinnor är "känsligare" eller männen "tåligare"
1g: Mild effekt, kanske ingen effekt
2g: Mild effekt, kanske ordentlig effekt med tillhörande trip
3g: Mild-stark effekt, förmodligen maxdosen för 99% av människor. Denna dos eller högre kommer orsaka obehag för dom som inte vet vad dom gett sig in på
4g och uppåt: Samma som 3g
Senast redigerad av RAKA-KORT 2025-04-30 kl. 19:38.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in