• 1
  • 2
2025-04-30, 19:47
Medlem
Tror mängden är helt individuell, åtminstone när det gäller större doser. Det är nog bättre att du gör bedömningen baserat på tidigare erfarenheter.
Klokt av dig att vara försiktig, för svampen är känd för att kunna ge en jobbiga lektioner om man inte visar den respekt. Det är inget som säger att du måste ta högre doser varje gång heller. Nu när du har bekantat dig med en högre dos, så kan det hända att du kan få ut nästan lika mycket av en liten "vuxendos" (0,5-1g?). Med skillnaden att du är såpass nykter att du i princip skulle kunna gå på stan och handla samtidigt. Inte för att jag skulle rekommendera det dock.

För mig svampen är såpass nervös att jag föredrar smådoser, och har inte fått mersmak över 1g eller 25(?) toppisar. Alltså ganska mesiga doser.

Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Ok det skulle jag med vilja testa, en sån där heriöoic. Men rädd för att det ska slå åt fel håll eller vad jag ska säga.

Har inte testat svamp så många ggr men LSD. Grundar man mängden på svampen pga sin längd oxå?
Senast redigerad av busy-signal 2025-04-30 kl. 19:58.
Citera
2025-04-30, 20:10
Moderator
HelgeBuks avatar
De som uppnått det utan, eller försöker/hoppas uppnå det men inte vill ta droger av olika anledningar, kommer antagligen säga att man måste det.

Jag ser det som en väg av många. Kanske är det den lättaste vägen, lite som att fuska. Kanske spelar det ingen roll vilken väg man tar, det tror jag.

Vill jag komma från Stockholm till Malmö finns otaliga vägar och färdmedel men inget är mer rätt än det andra, det tar bara olika mycket tid och ansträngning. Vissa kan se ett egenvärde i att inte ta den lättaste vägen, man kan tex vilja utmana sig själv genom att cykla hela vägen. Då är det helt ok men inte mer "rätt" för alla, och definitivt inte det enda sättet att göra resan.
Citera
2025-04-30, 23:09
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAKA-KORT
Justja det glömde jag säga. Jag utgår från att du är en förtjusande kvinna, och jag tolkade dina 3g svamp som mina 5g. För att jag är en stor och stark och snygg och välutbildad och artig och lång samt ett partytrick som jag brukar kalla "resa majstång". Alltid kul att se folket dansa runt den.

Men ja helt klart är jag av den åsikten att om jag och en tjej ska knarka, även om hon är överviktig, då ska hon ha 50-75% min dos som mest. I alla fall om jag är ansvarig för henne. Vill hon ha ecstasy så får hon ta hur mycket hon vill, så ska vi ha sex, och sedan dumpar jag henne, för tjejer ska inte äta ecstasy. Jag mår dåligt när jag tänker på hur otroligt jäkla brutal drog MDMA är, och att pillrena numera är 300mg, och att små kvinnokroppar trycker i sig det!!! Min hjärna börjar liksom spraka lite grann av bara tanken

Angående heroic dose, varsågod att testa, men om syftet är "jag vill testa en heroic dose", då får du nog samma upplevelse som jag, alltså en besvikelse. Som du egentligen vet, så kommer du veta hur mycket du ska ta när det är dags. Jag skulle rekommendera max 2g i ditt fall ifall det bara är chill på schemat och inget mer sofistikerat. Eller 3g förstås om du föredrar det, men jag tror skalan skulle se ut såhär för båda kvinnor och män, men att kvinnor är "känsligare" eller männen "tåligare"
1g: Mild effekt, kanske ingen effekt
2g: Mild effekt, kanske ordentlig effekt med tillhörande trip
3g: Mild-stark effekt, förmodligen maxdosen för 99% av människor. Denna dos eller högre kommer orsaka obehag för dom som inte vet vad dom gett sig in på
4g och uppåt: Samma som 3g
Det fetade Haha okok. Inte för att jag vet vad det har att göra med äta svamp. Menmen 😅

Tack för svar. 3 g låter som alldeles lagom då med andra ord.

Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Tror mängden är helt individuell, åtminstone när det gäller större doser. Det är nog bättre att du gör bedömningen baserat på tidigare erfarenheter.
Klokt av dig att vara försiktig, för svampen är känd för att kunna ge en jobbiga lektioner om man inte visar den respekt. Det är inget som säger att du måste ta högre doser varje gång heller. Nu när du har bekantat dig med en högre dos, så kan det hända att du kan få ut nästan lika mycket av en liten "vuxendos" (0,5-1g?). Med skillnaden att du är såpass nykter att du i princip skulle kunna gå på stan och handla samtidigt. Inte för att jag skulle rekommendera det dock.

För mig svampen är såpass nervös att jag föredrar smådoser, och har inte fått mersmak över 1g eller 25(?) toppisar. Alltså ganska mesiga doser.
Har bara varit 3 g å toppisar har jag aldrig testat. Är lite nyfiken på flugsvamp faktiskt.
Citera
2025-04-30, 23:32
Medlem
Tycker 5 är precis prefekt men alla är olika.
Men tycker att mer ger mer och allt handlar om hur van man är.

Men 3 är lagom.
Ingen tävling.

Citat:
Mm
Fast 3g räckte gott å väl för mig. Vette fan om jag skulle våga 5, lät mycket 🤭
Citera
2025-04-30, 23:37
Medlem
Alla klarar ej av svamp så med stor varning på den. Människor kan verkligen balla ur på psykadekiska substanser.
Men mer svamp till nästan alla iaf.

Kommer jag över flugsvamp skulle jag lätt äta det

Citat:
Mer svamp till folket!

Har du testat flugsvamp nångång?
Citera
2025-05-01, 06:28
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasseloser
Tycker 5 är precis prefekt men alla är olika.
Men tycker att mer ger mer och allt handlar om hur van man är.

Men 3 är lagom.
Ingen tävling.
Jag är ovan. Så om det blir fler gånger så känns det som att 3 räcker gott å väl för mig.

Citat:
Ursprungligen postat av Hasseloser
Alla klarar ej av svamp så med stor varning på den. Människor kan verkligen balla ur på psykadekiska substanser.
Men mer svamp till nästan alla iaf.

Kommer jag över flugsvamp skulle jag lätt äta det
Folk kan ju balla ur av alkohol med. Så jag tror att har man dåligt psyke så ska man inte involvera nån/nåt berusningsmedel/preparat 🫤
Senast redigerad av MissAjDiHiDi 2025-05-01 kl. 06:34.
Citera
2025-05-01, 07:46
Medlem
Muppetys avatar
Jag har kommit på fantastiska fysiska teorier när jag rökt på, men tyvärr glömmer jag bort de när jag nyktrat till. Men samtidigt röker jag inte på här längre, då risken är stor för att det blir en sned paranoia istället.

Men i juli ska jag till Amsterdam, då ska jag försöka skriva ner mina nya relativitetsteorier när jag besökt coffe shoppen. Dessvärre har inte de där tryfflarna man också kan köpa där, någon verkan på mig, då mina mediciner tar bort effekten av det, o det är svårt att hålla upp med medicinerna.

Men på ketamin känner jag mig rätt intelligent på också. Då kan man prata direkt med Gud!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in