2025-05-05, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Britney12356
Såg att mamman lagt upp på Facebook hon önskar att ha sin mamma nu och flera som skickat hjärtan! Kan i och för sig betyda vad som helst men tänkte om det hängde ihop med häktningen.

Det hänger ihop
Citera
2025-05-05, 22:06
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matroseni
Flyttade till Gottsunda för inte så länge sen.
Hamnade i trubbel rätt snabbt. Blev utnyttjad av grabbarna och hotad till att förvara och sälja droger åt dem. Förmodligen pressas till detta med.
Mammans Facebook ser lite konstig ut och 24 april så har hon lagt upp ett inlägg som i sammanhanget är något märkligt.
https://ibb.co/hJYdyfvP
Senast redigerad av Matadhamster 2025-05-05 kl. 22:37.
Citera
2025-05-05, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 163-127-123-aka-1
Ja i dagbokbladet jag läste (daterad idag men från i morse) fanns fortfarande inte Sekretess 8 och målsägarbiträde/advokat @nette D€r D@nielian... Attunda TR B 5823-25 verkar kunna vara intressant! Någon som har koll? FB skribent tuumadree verkar mena att Sekretess 8 handlar om Okänd, under 18 som idag häktades misstänkt för medhjälp till mord.

Sekretess 8 skulle kunna vara identiskt okänd under 18, häktad idag för medhjälp till mord, sannolika skäl. Någon med mer info om denna under 18-BO?

Kan bekräfta att sekretess 6 är den frisläppte i 20-årsåldern, att sekretess 7 är den häktade 20-åringen och att sekretess 8 är den under 18 år. Detta följer av dagboksbladet i kombo med expressens uppgifter nedan:

I den första häktningsförhandlingen gällande medhjälp till mord beslutade tingsrätten att inte häkta personen. I den andra förhandlingen valde man att häkta tonåringen, misstänkt för medhjälp till mord, enligt UNT, och i den sista häktningsförhandlingen häktades en man i 20-årsåldern för medhjälp till mord.

https://www.expressen.se/nyheter/kri...det-i-uppsala/
Citera
2025-05-05, 22:08
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matroseni
Det hänger ihop
Har mamman hotats eller vad? Syftar på inlägget med att hon träffat en man som såg ut som en jordgubbe, två dagar innan mordet.
Citera
2025-05-05, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Mammans Facebook ser bara allmänt konstig ut och 24 april så har hon lagt upp ett inlägg som i sammanhanget ser mer märkligt ut än att inte bry sig om hennes barn är häktat (om jag inte missförstått något här i tråden) och istället lägger upp inlägg med katterna helt obrydd.

Är hennes son i polisens förvar så borde han ha omhändertagits från den här människan för länge sedan. Att göra random poster efter ett mord på flertalet pojkar och använda låten Lev nu, dö sen och fotografera katten på en påse från Normal som ordvits, gör att hon framstår som allvarligt psykiskt sjuk.
https://ibb.co/hJYdyfvP

Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Har mamman hotats eller vad? Syftar på inlägget med att hon träffat en man som såg ut som en jordgubbe, två dagar innan mordet.
Nu blir jag verkligen brydd! När häktades sonen? Varför är det så konstigt att hon visar bilder på sina katter just en dag då han inte är häktad?
Är det möjligt att hon skojade om jordgubben? Fint exemplar av jordgubbe, skulle jag säga. Den 24 april?
Curioser and curioser ...
Citera
2025-05-05, 22:21
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klutz99
Han tillhör en syriansk kriminell klan och är 50% babian. Talar precis som en sådan också.

Vilken klan?
Vem är hans pappa?
Citera
2025-05-05, 22:22
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klutz99
Han tillhör en syriansk kriminell klan och är 50% babian. Talar precis som en sådan också.

Du har trollat tidigare i tråden också?

Var uppmärksam på denna medlems inlägg.

(FB) Uppsala: Tre ihjälskjutna, Hjalmar Brantingsgatan (2025-04-29)

På pappans Facebook är FB20 blond och blåögd.
Citera
2025-05-05, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Ja, att det gick snett för FB20 är inte så konstigt. Han växte upp i en missbrukarfamilj där han enligt egen utsago utsattes för våld. Han lämnades ensam i hela dygn när föräldrarna låg inne. Mamman har skyllt på sonen att hon gjort självmordsförsök etc. Killen sålde droger som 13-14-åring för att mamman skulle kunna finansiera sitt missbruk. Ej ursäkt men lite förklaring. Några citat från FB20s LVU-domar:
Hur/var hittar du domar från Förvaltningsrätten, rent generellt alltså? Mailar med förfrågan gällande personnr?
Citera
2025-05-05, 22:35
Medlem
Har träffat killen när han var 13-14 och tyckte så jävla synd om honom då han inte hade ätit på hela dagar ibland jag brukar ge honom mackor o dricka , han var så snäll o alltid tacksam och jag tänkte redan då att denhär pojken kommer någon närsomhelst att utnyttja för något kriminellt, jag vet att mamman var nervsjuk och gick på starka mediciner men absolut ingen pundare, sen vet jag inte vad som har hänt efter det till nu...
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsoffer1997
Så tragiskt! Så tragiskt! Stackars unge / ungdom vilket liv han växt upp i! Att alltid vara orolig för att modern/fadern tar överdoser, få stryk, ta hand om sig själv vid så tidig ålder... Var fanns alla grannar, släktingar och vänner som har insyn? Så sorgligt!
Citera
2025-05-05, 22:35
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Nu blir jag verkligen brydd! När häktades sonen? Varför är det så konstigt att hon visar bilder på sina katter just en dag då han inte är häktad?
Är det möjligt att hon skojade om jordgubben? Fint exemplar av jordgubbe, skulle jag säga. Den 24 april?
Curioser and curioser ...
Oj, sorry, jag hade missförstått om han inte var häktad tidigare då jag inte läst tråden eller fallet ordentligt. Det är givetvis inte konstigt om sonen inte var häktad när hon gjorde random poster. Ska radera det ur tidigare inlägg. Men det med jordgubben var lite konstigt i sammanhangetav att det diskuterats kring fallet. Inte så superkonstigt då allt inte betyder något. Såg till exempel ett krossat glas när jag klev ut från affären, med jordgubbar på, för några dagar sedan. Slumpmässigt och har knappast något med att jag skrivit i tråden och samma sak med hennes inlägg. Jag menar att man lägger märke till detaljer man annars inte skulle göra om det inte gick att associera till något annat.

Var han inte häktad tidigare så är det antagligen bara som så att hon gör olika associationer. Jag har t.ex en anhörig jag bett sluta dra kassa skämt för att de kan låta konstigt och då som anspelningar mot kriminalitet (de är inte det men innehåller hela tiden något om räv och en dödsskjutning skedde även när personen var såpassnära ute att den hörde skotten) och fick en sådan dålig attityd tillbaka att jag hade kunnat blivit riktigt förbannad om personen stått framför mig och låtit så odräglig mot mig som svar. Jag tycker väldigt mycket sämre om personen efter dess utspel.

Det kan vara riktigt riktigt dålig humor bara. Katten på Normalpåsen indikerar det.
Senast redigerad av Matadhamster 2025-05-05 kl. 22:43.
Citera
2025-05-05, 22:47
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memyselfandi2023
Hur/var hittar du domar från Förvaltningsrätten, rent generellt alltså? Mailar med förfrågan gällande personnr?

Eller ringer. Eller söker på plats.

Här:

1. FB20 var skriven i Järfälla under tonåren.
2. Det ger förvaltningsrätten i Stockholm.
3. Han har ett ovanligt namn så då behövs inte personnummer.
Citera
2025-05-05, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Du har trollat tidigare i tråden också?

Var uppmärksam på denna medlems inlägg.

(FB) Uppsala: Tre ihjälskjutna, Hjalmar Brantingsgatan (2025-04-29)

På pappans Facebook är FB20 blond och blåögd.

Vad heter pappan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in