2025-04-29, 15:04
Avstängd
Unlucky-Monkeys avatar
Vi har alla hört talas om "journalisten" Joakim Medin som begav sig till Turkiet för bevaka anti-erdogan protester för den vänsterextrema nättidningen etc !

Jag tog mig en riktig funderare gällande hans fall och brott, kanske har Turkiet rätt att en person, som allierar sig med våldsbejakande afa, terrorklassade PKK är en samhällsfara för oss alla.
Kanske drivs Joakim Medin av en terroragenda, givetvis så skulle hans sida eller han själv kalla det som "oberoende journalistik", men det är ju en vanlig förekommande propaganda floskel för vänstern.

Dessutom har han ju skrytit att han deltog i att hänga upp en Erdogan docka i snara för att likna det vid en offentlig illegitim avrättning av en sittande president. Här har vi alltså en kille som påstås värna om demokrati, mänskliga rättigheter, journalistik med då beblandar han sig med vänsterextrema tidningar (etc), öppet vänsterextrema våldsbejakande grupper (AFA), samt terrorklassade kurdiska PKK, hänger upp dockor på sittande presidenter i snara! Vad mer döljer sig under ytan?

Kan verkligen en människa med ett gott hjärta komma så vilse i livet? Eller är han egentligen en revolutionär våldsbejakande aktivist som var lite naiv och trodde att hela världen fungerade som bananrepubliken Sverige? Där vänstern har satt i system att tysta och attackera med meningsmotståndare med våld!

Skulle det då inte vara rimligt att terrorklassade Joakim Medin får sitta i 27 år för de brott han gjort samt kanske skulle det vara bättre för den svenska demokratin att det finns en vänsterextremist färre på våra gator som inte kan hota och förfölja?

Jag kan tycka själv med all fakta runomkring hur än Turkiet dömer att 27 år skulle vara rimligt samt bra för den svenska demokratin, ett systemhot mindre liksom

Vad tycker du?

https://samnytt.nu/svensk-journalist...landet-turkiet
https://www.svtplay.se/klipp/j7d4bo9...m-medin-inlast
https://www.friatider.se/vansterextr...else-i-turkiet
2025-04-29, 15:35
Eftersom det knappast är troligt att Erdogan kommer leva i 27 år till, än mindre regera i 27 år till, är det knappast proportionerligt att utdöma ett sådant långt straff.
2025-04-29, 15:48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey
Vi har alla hört talas om "journalisten" Joakim Medin som begav sig till Turkiet för bevaka anti-erdogan protester för den vänsterextrema nättidningen etc !

Jag tog mig en riktig funderare gällande hans fall och brott, kanske har Turkiet rätt att en person, som allierar sig med våldsbejakande afa, terrorklassade PKK är en samhällsfara för oss alla.
Kanske drivs Joakim Medin av en terroragenda, givetvis så skulle hans sida eller han själv kalla det som "oberoende journalistik", men det är ju en vanlig förekommande propaganda floskel för vänstern.

Dessutom har han ju skrytit att han deltog i att hänga upp en Erdogan docka i snara för att likna det vid en offentlig illegitim avrättning av en sittande president. Här har vi alltså en kille som påstås värna om demokrati, mänskliga rättigheter, journalistik med då beblandar han sig med vänsterextrema tidningar (etc), öppet vänsterextrema våldsbejakande grupper (AFA), samt terrorklassade kurdiska PKK, hänger upp dockor på sittande presidenter i snara! Vad mer döljer sig under ytan?

Kan verkligen en människa med ett gott hjärta komma så vilse i livet? Eller är han egentligen en revolutionär våldsbejakande aktivist som var lite naiv och trodde att hela världen fungerade som bananrepubliken Sverige? Där vänstern har satt i system att tysta och attackera med meningsmotståndare med våld!

Skulle det då inte vara rimligt att terrorklassade Joakim Medin får sitta i 27 år för de brott han gjort samt kanske skulle det vara bättre för den svenska demokratin att det finns en vänsterextremist färre på våra gator som inte kan hota och förfölja?

Jag kan tycka själv med all fakta runomkring hur än Turkiet dömer att 27 år skulle vara rimligt samt bra för den svenska demokratin, ett systemhot mindre liksom

Vad tycker du?

https://samnytt.nu/svensk-journalist...landet-turkiet
https://www.svtplay.se/klipp/j7d4bo9...m-medin-inlast
https://www.friatider.se/vansterextr...else-i-turkiet
Han kan dömas till livstid, kunde inte bry mig mindre. Ingen förlust för Sverige eller svenskarna.

Han framstår som redigt jävla dum i huvudet när han åker till Turkiet som är en diktatur, i syfte att bedriva journalistik mitt diktatorn.

Rätt åt denna vänstersopa
2025-04-29, 15:49
Medlem
Smekarn87s avatar
Han kommer älska det i turkiskt fängelse :-) så mycket mångkultur på samma gång! En annan kultur i hur man ser på yttrandefrihet, en annan kultur i hur man får kritisera ledare och politiker. Kanske spelar fångarna något spännande kortspel nytt för honom. Han kommer ha otroligt mycket att skriva om, om han kommer tillbaka.
Senast redigerad av Smekarn87 2025-04-29 kl. 16:01.
2025-04-29, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirPharma
Eftersom det knappast är troligt att Erdogan kommer leva i 27 år till, än mindre regera i 27 år till, är det knappast proportionerligt att utdöma ett sådant långt straff.

Vad är det för argument?
2025-04-29, 16:06
Citat:
Ursprungligen postat av Unlucky-Monkey

Varför 27 år? Det verkar vara 12 år som är max, och tror inte maxstraff är i närheten av att vara aktuellt i detta fall.
2025-04-29, 16:24
Citat:
Ursprungligen postat av Sierra.Leon3
Vad är det för argument?
Det är väl bättre än ditt som är ingenting.
2025-04-29, 17:42
Medlem
Svensk media förklarar ingenting om vad han har gjort tyvärr.

Det är svårt att tro på att han är gripen helt utan anledning, ingen rök utan eld brukar man säga.
2025-04-29, 19:15
Medlem
LexSinners avatar
Han förtjänar ju att sitta inlåst tills han dör och ruttnar med tanke på vad han gjort. Erdogan är ju en jävla galning men han framstår som Gandhi jämförd med Joakim Medin. Om Joakim inte ville våldtas och dö i ett turkiskt fängelse så kanske han inte skulla pratat skit om svenskar, turkar, Erdogan, nationalister m.m., för då åker man på däng.
2025-04-29, 19:25
Medlem
italiensks avatar
Att man kan få långa straff för förolämpning av en statschef är jag emot. Men inte bara i Turkiet lagen ser ut så.

Däremot har jag all förståelse för att Turkiet har mycket litet överseende med terrorism. Ju mer jag läser om Medin desto mer verkar det stämma att han faktiskt är anhängare av terrorgrupper som PKK.
2025-04-29, 21:12
Moderator
sm910difs avatar
I juridikforumet analyserar vi gällande rätt. Om man vill åt en rent saklig analys av innehållet i turkisk lagtext, rättspraxis och doktrin i förhållande till de gärningar den turkiska åklagaren vill lägga Medin till last är juridikforumet rätt forum. Vill man istället fokusera på om man tycker det är en bra eller dålig sak att Medin åtalas, och om dess politiska konsekvenser är bra eller dåliga, så är det en diskussion som man gärna får föra men då i någon av de trådar som finns om saken i andra delforum. Alternativt starta om den här tråden i lämpligt delforum om ingen lämplig tråd redan existerar.

Lås på.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in