Citat:
Ursprungligen postat av
Broks
Som jag kan se så behöver man absolut inte gå förbi församlingshemmet för att komma till kyrkan. Om du menar att man skulle komma med bil så är det snarare tvärt om. Då ser det närmast ut att parkera på kyrkvägen för att komma till kyrkan och då kommer man inte gå förbi församlingshemmet.
Detta är parkeringsplatsen som känns mest rimlig att välja om man kommer via bil:
https://maps.app.goo.gl/omKARwiCTb5ouKDx5
Intressant, jag slarvade lite när jag kollade! Gamla Kilandvägen är ju stora vägen men blir mindre innan infarten som går förbi församlingshemmet. Så jag missade avsmalningen. Det gör det hela åtminstone lite bättre för prästerna eftersom de flesta besökarna med bil då inte kommer köra förbi församlingshemmet.
Det är dock fortsatt uppenbart fel att dricka bärs till liveband med rökmaskin på platsen eftersom det såklart kommer höras gott och väl ner till kyrkogården. Samt att många såklart även kan ta sig dit till fots.
Citat:
Om du menar att man kommer gående så är det ett fullt rimligt scenario att man kan tvingas korsa rockmusikens väg. Jag skulle dock säga att ett minst lika rimligt scenario är att man kommer från ett annat håll och då kommer man inte behöva gå vägen förbi församlingshemmet
Absolut. Men störningen sträcker sig fortfarande ner till kyrkogården.
Så sammanfattningsvis fortfarande helt uppenbart hål i huvudet på prästerna, bara lite mindre hål än tidigare.