Citat:
Ursprungligen postat av
Link04
Du får inte ta det så bokstavligt 🤗 det är en stor dos humor i det hela och ett klockrent citat av kjell bergqvist.
När man tittar på dina inlägg så verkar du vara väldigt nöjd och tacksam över ditt liv och det är ju gott att du känner så. Man blir ju nyfiken på vad du tycker är det sämsta med livet, något måste det ju finnas som du ogillar med livet?
Vänd på det. Istället för att klaga på och vara missnöjd med allt man inte har, kan man vara glad för det man faktiskt har. Utgångsläget är ju att man inte hade något liv alls, öht. Allt utöver det är extra. Vaknade du idag med? Fantastiskt! Har du kunnat äta? Otroligt! Har du haft kontakt med andra? Wow! Osv. Kommer du att vakna även imorgon? Högsta vinsten! Etc.
Det är inte svårare än så att trivas bättre med livet. Vad är bäst med ditt liv?
Men kollar du min historik lite så, så har jag ju en del åsikter och så, och jag är inte alltid snäll. Men även det är ju fantastiskt att jag kan göra. Försök det om du kan, utan att vara född, eller efter att du har dött.