2009-09-15, 18:58
Medlem
JemyMs avatar
Värdekonservativa partier, som jag skulle kalla Socialdemokraterna, behöver inte vara kunniga, de behöver bara veta hur de skall nå gamla invanda vanor, traditioner och känslor. De kommer förmodligen vinna nästa val.
Citera
2009-09-15, 20:39
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JemyM
Värdekonservativa partier, som jag skulle kalla Socialdemokraterna, behöver inte vara kunniga, de behöver bara veta hur de skall nå gamla invanda vanor, traditioner och känslor. De kommer förmodligen vinna nästa val.
Men hur värdekonservativt är det att importera en stor del av tredje världen för att ersätta sin egen befolkning? Skolbränder, bilbränder och gruppvåldtäkter är väl inte gamla vanor eller traditioner?
Citera
2009-09-15, 20:39
Medlem
existentialisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aspera
skulle tro att Sd får 60% av röaterna i valet 2010. Då rustar vi upp försvaret så in i helvete och startar ett blixtkrig mot i första hand norra Europa. För fan tänk er herr Åkesson åkandes i öppen bil med uppsträckt arm genom triumfbågen i Paris och att sedan 20 000 blonda svenska soldater paraderar efter honom i raka led.
HEIL ÅKESSON!
Citera
2009-09-15, 20:48
Medlem
Citat:

Sossarna värdekonservativa? Nu brast jag ut i ett stort asgarv.
Inget vidare värdekonservativt med att fjäska för hela världen och importera 100 000+ invandrare per år.
Att med alla medel som går splittra kärnfamiljen och göra homosexualitet rumrent, ja rent av som något mycket stort och bra för Sverige.

Önskar du död åt den stabila stadiga svenska mannen och familjen? - Rösta S!

Skillnad på S 1950 och S 2009.
Citera
2009-09-15, 20:59
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
SAP, värdekonservativa?!?!
Citera
2009-09-15, 21:31
Medlem
JemyMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
Men hur värdekonservativt är det att importera en stor del av tredje världen

I Sverige, 110%. Du behöver bara repetera gamla inlärda mantra, tuta och köra.
- "Sparka inte på den som ligger ner"
- "Självklart skall vi hjälpa"

etc...

Du har väl inte missbedömt vilken förkärlek majoriteten av svenska folket har haft för socialdemokraterna? Sen att det som är konservativt i Sverige inte är det samma som är konservativt i andra länder är en annan femma.
Senast redigerad av JemyM 2009-09-15 kl. 21:38.
Citera
2009-09-16, 00:12
Medlem
J0kerns avatar
Norges motsvarighet till SD - Fremskrittspartiet blev landets näst största parti efter helgens val.
Ändå finns det inte några koncentrationsläger där.... Märkligt....

Norrmännen har uppenbart insett problemen med invandring och tänker göra något åt det. Tråkigt att vi svenskar inte gjort detsamma.
Citera
2009-09-16, 00:23
Bannlyst
Citat:

Meningslösa och antisvenska klychor är verkligen inte samma sak som värdekonservatism.
Citera
2009-09-16, 00:42
Medlem
SUPERHITLERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Javisst, förutom en historisk debatt med Sveriges största partiledare med alla ögon på sig där han fullkomligt krossade denne.

Retard on retard.

SD är överhuvudtaget inte värda att ta på allvar så länge de inte berättar vilket block de tillhör. Är en röst på SD en röst på Mona eller en på Reinfeldt? Så länge de inte kan ta ställning i en så grundläggande fråga, har de inget i den seriösa politiken att göra.
Citera
2009-09-16, 00:44
Medlem
L0darens avatar
Citat:

etc...

Du har väl inte missbedömt vilken förkärlek majoriteten av svenska folket har haft för socialdemokraterna? Sen att det som är konservativt i Sverige inte är det samma som är konservativt i andra länder är en annan femma.

Du far nog ta och sla upp ordet vardekonservativ.
Citera
2009-09-16, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SUPERHITLER
Retard on retard.

SD är överhuvudtaget inte värda att ta på allvar så länge de inte berättar vilket block de tillhör. Är en röst på SD en röst på Mona eller en på Reinfeldt? Så länge de inte kan ta ställning i en så grundläggande fråga, har de inget i den seriösa politiken att göra.

Så allt utanför en för länge sedan föråldrad blockpolitik är "inte värda att ta på allvar". Det måste ju då också gälla överrenskommelser i frågor som klimatpolitik också? För mig som forskare i statsvetenskap så känns det bara stimulerande att något ifrågasätter denna meninglösa och förolämpande blockpolitik.
Citera
2009-09-16, 03:35
Medlem
royahls avatar
ett skämt

Konservativ så det skriker om det, kommer aldrig i hela mitt liv stödja SD i några som helst frågor, de har inget i ett demokratiskt land att göra. Jag tycker att invandrarna i Sverige bidrar med kultur och andra erfarenheter som vi svenskar inte kan komma med, tar vi hand om dessa och ger dom en utbildning i det svenska språket och skickar ut dom på arbetsmarknaden så kommer dom att bidra med mer än er bittra Sverigedemokrater någonsin kommer att bidra med till vårt vackra land. Usch, ryser när jag tänker på folk som tänker som er. Det är ni som är ett hot för den svenska nationen, inte invandrarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in