2009-10-25, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrundMakarn
Ja, titta bara på alla muslimska länder, riktiga idioter allihopa .
En röst för SD är en röst för en startad invandrarpolitisk debatt.

Jimmie Åkesson och random islamist har i princip samma grundtankar. Ytterligheter tenderar att mötas någonstans på mitten, även om de hatar varandra i sin ytterlighet.
Citera
2009-10-25, 14:38
Medlem
BeachHunterNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cseh
Du får gärna visa hur ditt samhälle skulle fungera rent ekonomiskt och socialt. Det är ju lätt att säga att invandrare kostar pengar - men vad vill du göra med dem?
Hur mycket pengar kommer du förlora på minskade skatteinkomster? Om det nu handlar om folk som är sjuka, precis som för moderaterna, skulle du slå ner även på sjuka och arbetslösa svenskar - och jag lovar dig det finns en hel del.

Så bara för att vissa svenskar begår kriminalitet och är sjuka så ska vi importera mer?

Förlora på minskande skatteinkomster? Tror du att SD vill skicka ut alla invandrare bara sådär eller? Om vi skickar hem en turk som gått på bidrag i 1-2 år i Sverige som kommit* hit genom falska pass eller något, skulle vi förlora på det menar du?
Senast redigerad av BeachHunterN 2009-10-25 kl. 14:41.
Citera
2009-10-25, 15:09
Medlem
Citat:
Jimmie Åkesson och random islamist har i princip samma grundtankar. Ytterligheter tenderar att mötas någonstans på mitten, även om de hatar varandra i sin ytterlighet.
Har du läst tidningen och lärt dig en ny pk-klyscha, kan du kanske utveckla likheterna mellan Åkesson och random islamist?
Citera
2009-10-25, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachHunterN
Så bara för att vissa svenskar begår kriminalitet och är sjuka så ska vi importera mer?

Förlora på minskande skatteinkomster? Tror du att SD vill skicka ut alla invandrare bara sådär eller? Om vi skickar hem en turk som gått på bidrag i 1-2 år i Sverige som kommit* hit genom falska pass eller något, skulle vi förlora på det menar du?
Exakt, om en dålig företeelse ursäktar andra så skulle vi till slut acceptera vad som helst och hamna i en ond cirkel vilket vi nu iofs är på väg att göra.
Citera
2009-10-25, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Har du läst tidningen och lärt dig en ny pk-klyscha, kan du kanske utveckla likheterna mellan Åkesson och random islamist?
Konservativa, kvinnofientliga, religiösa, fundamentalistiska, extrema.

SD är Sveriges egna talibaner.
Citera
2009-10-25, 15:16
Bannlyst
Jag vill minska invandringen och står SD nära i den frågan. Däremot finns det flera idiotiska förslag av SD som att avskaffa instegsjobben, eller att ta bort hemspråksundervisningen. Givetvis hoppas jag SD jobbar för att förbättra integrationen, inte att försämra den. Att avskaffa instegsjobben är ett mycket dumt förslag. Även argumentet låter helt dumt från Åkesson: "Men ni invandrare tar ju jobben från svenskarna", "Vadå, ska invandrare få bättre jobbmöjligheter än vad svenskar ska få?". Instegsjobben gör det möjligt att ta in invandrare snabbt på arbetsmarknaden och lära dess språk som ska talas. Att invandrare konkurrerar ut svenskar på arbetsmarknaden är nonsens då de flesta på detta forum påstår att invandrare lever på bidrag, hur kan både Åkesson och alla här på forumet ha så delade åsikter? Vill SD att alla invandrare som kommer till Sverige ska sköta sig och få jobb måste instegsjobben vara kvar eller annars så blir det hela kontraproduktivt. Det är en annan sak att just integrationen inte funkar, då är det den som ska ändras, själva inte metoden.

Hemspråksundervisning är något SD också vill få bort, där ställer jag mig också framför och säger nej. Hemspråksundervisning är frivillig undervisning och är inget eleven är tvingad till att gå på. Men för att få ett brett register i sitt modersmål så går nog de flesta där, just för att lära sig sitt modersmål. Dock ska inte eleverna prata sitt språk under svensk undervisning i skolan, det tycker jag ska vara förbjudet.
Citera
2009-10-25, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oglach
Konservativa, kvinnofientliga, religiösa, fundamentalistiska, extrema.

SD är Sveriges egna talibaner.
Hur är dom kvinnofientliga och är inte dagens etablerade politiker mer kvinnofientliga då dom stödjer en utveckling som försämrar kvinnans livsvillkor i Sverige i och med massinvandringen?

Resten av dina liknelser är för övrigt egna påhitt, jag är varken religös, extrem eller fundamentalistisk vilket däremot dagens mediaapparat är som ska snacka skit om ett växande parti minst en gång om dagen.

Är det några som liknar islamisterna så är det det svenska etablissemanget som är livrädda för en uppstickare vilket nog är orsaken till att dom blir beskydda av grisarna.
Citera
2009-10-25, 15:43
Medlem
Citat:
Hur är dom kvinnofientliga och är inte dagens etablerade politiker mer kvinnofientliga då dom stödjer en utveckling som försämrar kvinnans livsvillkor i Sverige i och med massinvandringen?

Resten av dina liknelser är för övrigt egna påhitt, jag är varken religös, extrem eller fundamentalistisk vilket däremot dagens mediaapparat är som ska snacka skit om ett växande parti minst en gång om dagen.

Är det några som liknar islamisterna så är det det svenska etablissemanget som är livrädda för en uppstickare vilket nog är orsaken till att dom blir beskydda av grisarna.

Sverigedemokraterna är ett parti byggt på en konservativ och kristen värdegrund, och det genomsyrar hela deras politik. Det är klart att Jimmie inte säger det rakt ut, men i deras dröm om folkhemmet är den svenska kvinnan hemmafru åt två blonda barn medan far är ute och arbetar.

Jag kan inte förstå hur "massinvandringen" är kvinnofientlig? Om du pratar om våldtäkter så torde du snarare se att det är det manliga könet som ligger bakom majoriteten av dessa. Således borde man med ditt resonemang kasta ut alla män ur Sverige.

Hur ställer du dig till föräldraförsäkringen? Den manliga överrepresentationen i företagsstyrelser. Att kvinnor tjänar 80 % av männens lön. På vilket sätt kommer SD motarbeta detta bättre än vad vänsterpartiet eller sossarna vill?
Citera
2009-10-25, 15:50
Medlem
BeachHunterNs avatar
Citat:
Sverigedemokraterna är ett parti byggt på en konservativ och kristen värdegrund, och det genomsyrar hela deras politik. Det är klart att Jimmie inte säger det rakt ut, men i deras dröm om folkhemmet är den svenska kvinnan hemmafru åt två blonda barn medan far är ute och arbetar.

Jag kan inte förstå hur "massinvandringen" är kvinnofientlig? Om du pratar om våldtäkter så torde du snarare se att det är det manliga könet som ligger bakom majoriteten av dessa. Således borde man med ditt resonemang kasta ut alla män ur Sverige.

Hur ställer du dig till föräldraförsäkringen? Den manliga överrepresentationen i företagsstyrelser. Att kvinnor tjänar 80 % av männens lön. På vilket sätt kommer SD motarbeta detta bättre än vad vänsterpartiet eller sossarna vill?

Varför svarar du inte på folk som citerat dig innan du ger dig in i fler disskusioner?

Citera
2009-10-25, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachHunterN
Varför svarar du inte på folk som citerat dig innan du ger dig in i fler disskusioner?

Men du drar ju ett felaktigt resonemang. Alla som kommer till Sverige - de du kallar för importer - är inte kriminella. Många är för fan högutbildade och oppositionella i sina hemländer. Men visst, lev du i din drömvärld där 99 % av folk med utländsk bakgrund begår brott.

Haha så alla som kommer till Sverige är turkar med förfalskade pass? Er skräckpropaganda om massinvandring håller inte då en majoritet av de som invandrar till Sverige är svenskar bosatta utomlands. Andra stora invandrargrupper är folk från Norge och inom-europeisk invandring. Kommer man från Irak så har man givetvis skäl att få uppehållstillstånd eftersom landet ligger i krig.
Citera
2009-10-25, 16:04
Medlem
BeachHunterNs avatar
Citat:
Men du drar ju ett felaktigt resonemang. Alla som kommer till Sverige - de du kallar för importer - är inte kriminella. Många är för fan högutbildade och oppositionella i sina hemländer. Men visst, lev du i din drömvärld där 99 % av folk med utländsk bakgrund begår brott.

Haha så alla som kommer till Sverige är turkar med förfalskade pass? Er skräckpropaganda om massinvandring håller inte då en majoritet av de som invandrar till Sverige är svenskar bosatta utomlands. Andra stora invandrargrupper är folk från Norge och inom-europeisk invandring. Kommer man från Irak så har man givetvis skäl att få uppehållstillstånd eftersom landet ligger i krig.

Jag vet mycket väl att inte ALLA är kriminella, men de som är det, varför ska vi ha kvar dem? Bara för att vi har kriminella svenskar? Det var så frågan löd! Varför ska vi importera dessa (ha kvar de kriminella)?

Du är så rolig.. Jag drar inte alla över en kam utan jag sa ett tex, förstod du inte det? Du verkar ju tro att SD ska skicka hem alla, vilket de inte planerar. Om du hade läst på lite så hade du också förstått det.
Senast redigerad av BeachHunterN 2009-10-25 kl. 16:17.
Citera
2009-10-25, 16:09
Medlem
Citat:

Det finns en del likheter mellan Koranen och SD:s partiprogram. Jag är helt säker på att många islamister skulle trivas i SD om det var ett parti byggt på islamsk grund.

Synen på homosexualitet, brott och straff, kvinnans plats i samhället, kärnfamiljen, sexuell återhållsamhet, syn på abort, återställa relationen mellan kyrka och stat, ta tillbaka arbetsrätten till 50-talet osv; allt är en del av SD:s konservativa och fundamentalistiska politik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in