Citat:
Ursprungligen postat av
Matemat1ern
Tja mina vänner nu är det såhär att jag har fått en tid hos laro om två veckor för eventuell inskrivning. Har missbrukat opiater i flera år i mina yngre dagar , blev clean i ganska många år men trillade tillbaka och har legat på oxy nu dagligen i över ett år , ganska höga doser också.
Men jag går i valet och kvalet om jag ska börja med laro. Kommer förmodligen få metadon isåfall pga andra omständigheter och har massa funderingar om jag verkligen ska gå med, tänker att om man vill sluta med det också längre fram så blir de ju ännu svårare om jag legat på sub/metadon i flera månader . Läst historier om folk som ångrar sig att dom gick med i laro, att det är osynliga handklovar osv. Men samtidigt känner jag att jag fixar inte att kliva av och va clean igen på vita knogar. Nån kanske har några tips eller något att dela med sig av
Jag själv hade Laro för många år sen i ca 10år totalt. Har haft både Subutex-tabletter, filmer, injektioner och även Metadon.
Första åren tyckte man att allt var bra och livet lekte. Men alltefterson åren gick så började man undra vad man gett sig in på. Och man ångrade sig krafigt. Jag har träffat väääldigt många i under alla år i Laro-teamen. Men dom allra flesta ångrar sig bittert att man tog emot behandlingen efter några år. Och dom allra flesta säger efter några år att om man visste vad man vet nu så hade man aldrig tagit emot behandlingen.
Jag bestämde mig för att sluta Laro efter 10år ca och blev såååå fruktansvärt sjuk att jag inte ens kan beskriva det. Det tog mig ca 2 år att få tillbaka normala krafter i kroppen så att benen går av sig själv och att det inte kändes som om jag knappt orkade stå upp utan att rasa ihop.
Jag var inte akut sjuki 2 år. Men för att kunna säga att jag är nästan 100% frisk så tog det 2 år…
Har fortfarande sömnbesvär som jag är helt övertygad hänger ihop med min tid på Laro även fast jag varit utan nui måååånga år.Måste nog vara 15-20år sen nu.
Min rekommendation är att skippa Laro för förr eller senare så kommer du vilja vara drogfri och sluta. Och dom här medicinerna är värre än Satan själv!