• 2
  • 3
2025-04-30, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Detta var ett svar på varför folk har blivit präster.

Och för många har det antagligen varit en väg för homosexuella. Men jag kan naturligtvis inte peka ut vilka utan bevis.

Den senaste var bevisligen kommunist från sydamerikas barfota-tradition.

Det var framför allt i USA och viss utsträckning Europa som homosexuella lyckades ta sig in på prästseminarier. I Latinamerika och Asien och synnerhet Afrika ytterst ovanligt. Nu används så avancerade tester vid antagning till prästseminarierna att inga personer med avvikande sexualitet antas.
Citera
2025-04-30, 16:46
Medlem
TheGretaResets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Det var framför allt i USA och viss utsträckning Europa som homosexuella lyckades ta sig in på prästseminarier. I Latinamerika och Asien och synnerhet Afrika ytterst ovanligt. Nu används så avancerade tester vid antagning till prästseminarierna att inga personer med avvikande sexualitet antas.
Mmm, antar att det är vanligast i sydeuropa.
Citera
2025-05-03, 03:12
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Fast Johannes Paulus II var egentligen inte så konservativ. Jag skulle beteckna honom som moderat. Han var ju faktiskt en kompromisskandidat vid konklaven i oktober 1978.

Johannes Paulus II, polacken, var 100% konservativ. Annars hade inte kommunismen fallit bakom järnridån. Vad fan har du lärt dig i skolan?
Citera
2025-05-03, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Johannes Paulus II, polacken, var 100% konservativ. Annars hade inte kommunismen fallit bakom järnridån. Vad fan har du lärt dig i skolan?

Du tänker i politiska termer, jag tänker i inomkyrkliga termer. Inomkyrkligt betecknas JPII som moderat med lite lutning åt det konservativa hållet.

Redan i dokumenten från Andra Vatikankonciliet fördömer kyrkan kommunismen (och nazismen).
Senast redigerad av rammakaren 2025-05-03 kl. 06:09.
Citera
2025-05-08, 18:29
Medlem
Absolut inte. Påven vet om att dess folk samt påven själv absolut är av vidrigaste folkslaget inför den stora herren.
Påven ville helt enkelt bara benåda den eviga plågan som väntade inför att han aldrig slutar tramsa.
Citera
2025-05-08, 22:30
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Mmm, antar att det är vanligast i sydeuropa.

Jag skulle snarast säga i den Anglosaxiska världen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in