Citat:
Ursprungligen postat av
lingonfett
Testerna eller vad menar du?
Vad angår katolskapräster så finns det många i Irland, Cologne, Polen och Litauern om det får räknas til "norreuropa".
Påva Franciskus var som bekant inte en HBTQ:are även om han bad för deras bästa. Om han trodde på Gud? Jag tror att han inder sin långa och rika spiritualla liv hade många chanser att avslöjas eller väcka misstankar om ateism om han verkligen varit det. Men jag förstår att frågeställningen kan te sig naturligt för den som som ser Gudlösher som det normala eller förnuftiga.
Jag avsåg att det nog är i sydeuropa som gay ser prästyrket som en utväg från omgivningens krav.
Jag fokuserade inte på homosexuella här utan att franciskus var med och kuppade bort den sittande påven. Hur fan vågar man delta i det om man tror på Gud var frågeställningen?
Många har ju sagt att han framstår som kommunist. Men den sidan är jag inte intresserad av. Mer hans hållning till ämbetet.
Och vi vet att det var en kupp och den tidigare påven inte led av några hälsoproblem av utsmugglade brev.
Hur testar man någons sexualitet som förväntas leva i celibat?
Lol, du kan inte hoppa på mig så här två månader efteråt. Jag har hunnit glömma min tankegång.