Citat:
Ursprungligen postat av
Norrbottensshaman
Var handlar ni ert godis nu när Kiosken sitter häktade?
Spanade in Himood och dom verkar erbjuda frakt med DHL, är det bättre än Postnord eller plockar snuten paket (för att jävlas) där med?
Saken är den att Kiosk Igloo har tolkat lagen fel troligen, för enligt lagen är det endast specifika strains som är godkända av EU som undantages narkotikadefinitionen.
Så när dom valde köpa in från USA, så gick dom troligen ifrån den regeln och köpte en strain el typ som inte ingår i den europeiska standarden. Då vad jag vet finns det inte några europeiska strains med naturligt höga THCA världen. Därför de flesta nu täcker vanliga CBD buds med isolat el bakar in Isolat i CBD hash, för att behålla fräschör och utseende då det är ett samlat objekt man köper el säljer!!
Så det jag tänker är att kiosk igloo tolkat det som att de varit fritt fram att ta in THCA buds i tron att staten skulle se det som att man i efterhand tillsätta THCA som är lagligt. Men men det återstår å se om min teori stämmer. Men min uppfattning är av detta slag eftersom jag följt de andra som råkat ut för samma behandling ..