2025-09-07, 00:06
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLoser
Om de tidigare gjort tillslag mot andra butiker är det väl inte märkligt om det händer igen. Oavsett om dem blir av med några produkter eller inte.
Med tanke på att kundservice varken svarar eller har skickat stuffet så blir ju det märkligt. Men behöver inte stämma, kan vara något annat strul. Får hålla tummarna att grabben får sitt stuff!

Det är det ju. Det är märkligt att göra samma misstag om och om igen. Först trodde de att det här var olagliga saker - nu vet de att det inte stämmer. Varför vill de slösa på sin arbetstid på det sättet när de vet att det inte kommer leda nånstans?
Citera
2025-09-07, 02:47
Medlem
Försvåra för befintliga butiker samt avskräcka andra för att gå in i branschen.
Citera
2025-09-07, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Det är det ju. Det är märkligt att göra samma misstag om och om igen. Först trodde de att det här var olagliga saker - nu vet de att det inte stämmer. Varför vill de slösa på sin arbetstid på det sättet när de vet att det inte kommer leda nånstans?

Du har missuppfattat vad jag menar. Du har rätt att det är slöseri med tid och allt, absolut. Men det verkar ju inte alla dessa svenska myndigheterna som tar besluten om tillslagen tycka. Därför blir det inte märkligt att det skulle kunna ske igen eftersom det hänt flera gånger tidigare.

Deras mål kan kanske vara att göra livet jobbigt för säljarna och på så sätt få dom att sluta med sin verksamhet eller att de hittar någon olaglig substans i samband med tillslaget. Säljarna kanske tidigare är dömda för narkotikabrott eller dom har egna minderåriga barn så det blir orosanmälan till socialtjänst för barnen kanske far illa i knarkfabriken. Panikslagna föräldrar som nu tror att barnen kan få tag på knark via nätet via swish. Myndigheterna visar att "vi agerar och tar detta på allvar".

Spekulationer från mig. Bättre att ringa eller maila dom ansvariga och fråga. Men man skulle ju endast få nåt svar som lyder ungefär: "Polismyndigheten/Åklagarmyndigheten/Tullverket jobbar aktivt med tips om brott och förebyggande mot narkotika och vi kan ej gå in på samtliga metoder vi jobbar efter." Så det är meningslöst. Snuten brukar ju t ex gå till gym och kolla om folk är dopade. Det är inte olagligt att gå på gym men om polisen tycker att du ser för vältränad ut när dom kommer på kontroll så kommer du bli testad för doping. Haschet och gräset som säljs ser ju ut som "riktigt knark".

Ha en fortsatt fin helg nu!
Citera
2025-09-07, 04:02
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Du har missuppfattat vad jag menar. Du har rätt att det är slöseri med tid och allt, absolut. Men det verkar ju inte alla dessa svenska myndigheterna som tar besluten om tillslagen tycka. Därför blir det inte märkligt att det skulle kunna ske igen eftersom det hänt flera gånger tidigare.

Deras mål kan kanske vara att göra livet jobbigt för säljarna och på så sätt få dom att sluta med sin verksamhet eller att de hittar någon olaglig substans i samband med tillslaget. Säljarna kanske tidigare är dömda för narkotikabrott eller dom har egna minderåriga barn så det blir orosanmälan till socialtjänst för barnen kanske far illa i knarkfabriken. Panikslagna föräldrar som nu tror att barnen kan få tag på knark via nätet via swish. Myndigheterna visar att "vi agerar och tar detta på allvar".

Spekulationer från mig. Bättre att ringa eller maila dom ansvariga och fråga. Men man skulle ju endast få nåt svar som lyder ungefär: "Polismyndigheten/Åklagarmyndigheten/Tullverket jobbar aktivt med tips om brott och förebyggande mot narkotika och vi kan ej gå in på samtliga metoder vi jobbar efter." Så det är meningslöst. Snuten brukar ju t ex gå till gym och kolla om folk är dopade. Det är inte olagligt att gå på gym men om polisen tycker att du ser för vältränad ut när dom kommer på kontroll så kommer du bli testad för doping. Haschet och gräset som säljs ser ju ut som "riktigt knark".

Det man vara säker på dock är att om det gjorts ett narkotikatillslag skulle det garanterat stått i tidningen. Ett knarktillslag är smaskiga nyheter och genererar klicks på sajten. Det är ingenting som går obemärkt. Vad är vitsen med allt om inte folket får reda på det, det är ju hela syftet. Att vagga in folket i en illusion, en drömvärld, där polisen arbetar effektivt och gör ett bra jobb.

Welcome to the Matrix.

"You take the blue pill, the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill, you stay in Wonderland, and I show you how deep the rabbit hole goes."
Citera
2025-09-07, 19:04
Medlem
är shamanen.net grön?
Citera
2025-09-07, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ergeluh
är shamanen.net grön?
Ja
Citera
2025-09-08, 04:01
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:

Nä men du missförstår mig. Självklart är det att de vill jävlas med ägarna.

Vanligtvis brukar man ju inte inleda ärenden som man vet inte kommer leda nånstans.

Hur visar man att man tar nåt på allvar när man sen får lämna tillbaka produkterna som sedan ändå säljs till kunderna?

Ja, haschet och gräset som säljs ser ut som riktigt knark men du missar ju min poäng: dom säljer exakt samma produkter som de redan vet inte är knark - eftersom de gjort beslag hos andra och testat dom och fått lämna tillbaka.
Citera
2025-09-09, 09:26
Medlem
Barfusss avatar
Hej!

Jqg har en fråga som någon i denna tråd kanske kan svara på. Har tidigare köpt vapes med 20 % THCB och 10 % 10-OH-HHC eller 20 % HHCMD. Detta har gett ett skönt rus, man förlorar tidsuppfattningen och tycker till exempel att detaljer i musik och filmer blir mer märkbara. Har därefter prövat bland annat THCB + THCHO och 10-OH-HHCP men inte alls fått samma resultat. Är detta bara ett resultat av att vissa substanser förbjudits och alla letar efter lika bra ersättningsprodukter, eller finns det redan produkter som motsvarar THCB och 10-OH-HHC och/eller HHCMD?
Citera
2025-09-09, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodegansliljor
Ja

haha, en fråga ställs av en med 1 inlägg och besvaras av en som har 7... dålig marknadsföring..
Citera
2025-09-09, 19:30
Avslutad
vet att vi inte får snacka shoppar här men tänkte lägga en mindre order för att hjälpa till med min farbrors parkinsons och se om det kanske kan hjälpa lite, vart är safe att beställa? eller luras alla numer?
Citera
2025-09-09, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIFORS
vet att vi inte får snacka shoppar här men tänkte lägga en mindre order för att hjälpa till med min farbrors parkinsons och se om det kanske kan hjälpa lite, vart är safe att beställa? eller luras alla numer?
Jag upplever att det finns många seriösa faktiskt. Antar att det är främst thca du är intresserad av. Himood har jag använt hela sommaren utan problem. Likaså Kushy och swizzle. Swizzle kan vara lite dyra när det gäller buds och hasch men dom har ofta rejäla rabatter som gör priserna mer normala.
Lycka till!
Citera
2025-09-09, 20:19
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIFORS
Det är klart får nämna shoppar här, det är det du ska göra. Vi brukar länka till shopparnas sajter till och med. Ingen reklam bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in