2025-06-26, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mupp18
Okej va schysst! Tack för infon. Hade varit svårt att portionera annars. Men THC-A är helt enkelt gräs då? Bara det har hållits kylt? Så att THC inte kunnat utvecklas än? Vill verkligen inte ha nån RC drogs effekt eller nåt annat som inte liknar vanlig cannabis.

Är det något du skulle kunna svara på? Finns väldigt lite info om just denna tankegången på nätet. Men det bör ju va exakt likadant som gräs, för det är gräs? Såvidare man inte köper från nån scam sida och får heroinbesprutat spice.

THCa finns naturligt i cannabisplantan så det är inga konstigheter. Kolla youtube, finns videos där som förklarar i detalj. Sen att isolatet skulle omvandlas till THC bara genom att det ej förvaras i kylen en kortare period behöver du inte oroa dig över, det tar nog ganska lång tid.

Bästa sättet om man vill RÖKA cannabis är ju att vejpa så att du kan välja rätt temperatur. Jag röker själv spliffar oftast men vejpar ibland med min stationära vaporizer. Du kan ju även baka med isolatet och göra edibles. Har ej testat detta ännu men ska tydligen vara väldigt trevligt.

Ha en fin dag!
Citera
2025-06-26, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLoser
THCa finns naturligt i cannabisplantan så det är inga konstigheter. Kolla youtube, finns videos där som förklarar i detalj. Sen att isolatet skulle omvandlas till THC bara genom att det ej förvaras i kylen en kortare period behöver du inte oroa dig över, det tar nog ganska lång tid.

Bästa sättet om man vill RÖKA cannabis är ju att vejpa så att du kan välja rätt temperatur. Jag röker själv spliffar oftast men vejpar ibland med min stationära vaporizer. Du kan ju även baka med isolatet och göra edibles. Har ej testat detta ännu men ska tydligen vara väldigt trevligt.

Ha en fin dag!

Tack så mycket!

Okej, så det är bara en fråga om kurering då, torkat i ugn = THC Ej torkat i ugn = THC-A
Det verkar ju va detta som skiljer laglig cannabis från icke laglig.

Är det nån speciell temperatur du menar spelar nå större roll då i med att du nämner vaporizern?
Senast redigerad av Mupp18 2025-06-26 kl. 16:49.
Citera
2025-06-26, 17:09
Medlem
Citat:
Isolatet fungerar kanon. Själv blandar jag 5g CBD gräs med 1g isolat. Blir en styrka på ca 14%Thc. Finns en tråd om THCa. Där finns mycket information.
(FB) THC-A finns nu i Sverige

Hur stor är risken att bli tagen? Förtår att Isolatet är mer svårt för dom o ta, men när det kommer CBD buds och de ser det och känner att de måste testa THC halten? Vad gör man då? Skickar dom vidare det sen när de märker att det är en laglig nivå THC? Du kanske inte är insatt i det, men tänkte att jag frågar.
Citera
2025-06-26, 19:02
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Aaah.. Snow white kanske är ett annat ord för Angel dust som jag missat. Ska man köpa saker från Danmark verkligen? Vid uppvärmning så blir ju THC-a till THC och jag antar att det skulle kunna värmas upp under transporten? Vilket gör att man skulle kunna bli dömd för drogsmuggling om de testar sakerna vid gränsen.

Jag köper nog från Sverige.

Nej dom kallar isolatet för det. Eller bara Canna Snow.
Senast redigerad av Iwasbanned2 2025-06-26 kl. 19:16.
Citera
2025-06-26, 19:26
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Bästa sättet om man vill RÖKA cannabis är ju att vejpa så att du kan välja rätt temperatur. Jag röker själv spliffar oftast men vejpar ibland med min stationära vaporizer.

Ha en fin dag!

Eller, eller så köper man ett hegge och Rizzla för samma pris. Stod och höll i po!arns och tyckte den var skitbra, en sådan här köper jag tänkte jag direkt.
-Vad gav du för den här då?
-Sex lax.

Jag bara lade ifrån mig den försiktigt. Ett jävla Playstation 5 förfan.
Citera
2025-06-26, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Eller, eller så köper man ett hegge och Rizzla för samma pris. Stod och höll i po!arns och tyckte den var skitbra, en sådan här köper jag tänkte jag direkt.
-Sex lax.

mm. varu rolig nu eller?
Citera
2025-06-26, 19:48
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Jag försökte i alla fall... har du någon vape själv eller? Du förstår att dom bra är väldigt dyra?
Citat:
Ursprungligen postat av TangentAttack
mm. varu rolig nu eller?
Senast redigerad av Iwasbanned2 2025-06-26 kl. 19:51.
Citera
2025-06-26, 22:55
Medlem
Citat:
Hur stor är risken att bli tagen? Förtår att Isolatet är mer svårt för dom o ta, men när det kommer CBD buds och de ser det och känner att de måste testa THC halten? Vad gör man då? Skickar dom vidare det sen när de märker att det är en laglig nivå THC? Du kanske inte är insatt i det, men tänkte att jag frågar.
CBD buds är lagligt och säljs helt öppet inom Sverige så jag förstår inte vad du menar. Risken att bli tagen är därmed noll.
Citera
2025-06-26, 23:05
Medlem
Citat:
Tack så mycket!

Okej, så det är bara en fråga om kurering då, torkat i ugn = THC Ej torkat i ugn = THC-A
Det verkar ju va detta som skiljer laglig cannabis från icke laglig.

Är det nån speciell temperatur du menar spelar nå större roll då i med att du nämner vaporizern?

Googla "temp to vape cannabis" så har du svaret.
Citera
2025-06-26, 23:13
Medlem
Citat:
-Sex lax.

Haha, jo det kan man ju också göra faktiskt.
Och du måste inte köpa den dyraste vapen heller. Men du kanske är en sån där pryl-bög hehe..?
Citera
2025-06-26, 23:16
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Haha, jo det kan man ju också göra faktiskt.
Och du måste inte köpa den dyraste vapen heller. Men du kanske är en sån där pryl-bög hehe..?
Det är en Rolls-Royce säger karln.
Citera
2025-06-26, 23:30
Medlem
Citat:
Det är en Rolls-Royce säger karln.

Karln har rätt! De dyraste håller nog livet ut.
Med det sagt så finns det bra budgetval för 2-3000.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in