Flashback bygger pepparkakshus!
2025-06-27, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwasbanned2
Vi fick skäll av Moderatorn och blev tvugna att starta en separat tråd. Den har växt på rekordtid. Och du kan råka på en varning om du har otur.

Men, nu är vi här.
Har du laddat ner Postnord appen? Mitt är beräknat till imorgon så vi får se i morgonbitti. Jag lyckades punda till det och gjorde två ordrar istället för en så kommer båda fram i morgon är det bara strul.

Först fick jag ett mail att Postnord fått information om en hämtning. Det var i måndags. Idag gick jag in på appen och kika. Dom hade hämtat upp paketen i Onsdags så det har hämtats sent, inte att det har fastnat.

Vi får se i morgon.

Det kommer nog imorgon ska du se. Har själv haft två olika paket skickade till mig denna vecka, med helt vanliga saker, som tagit mycket längre tid än vanligt. Legat på terminal i över ett dygn etc. Det var alltså postnord. Samma med instabox, de har varit väldigt tröga, fick t ex mail från dem om att mitt paket hade sorterats fel och skulle ta längre tid. Det är nog en massa sommarjobbare nu som är totalt efterblivna, dagens ungdomar klarar inte av simpla uppgifter som t ex att sortera brev och paket.
Citera
2025-06-27, 00:13
Medlem
Citat:
Nej samma, Himood. Hur länge har det legat terminalen då? Annars får du pengarna tillbaka på kortet. Det ör en seriös butik trots allt.
Nu har det legat cirka 64 timmar.. aldrig nånsin när jag köpte från Igloo så hände detta då uppdaterades det hela tiden om vart mitt paket var nånstans. Så jag antar att dom har lärt sig hur paket från himood skickas då flera andra har samma problem med dom
Citera
2025-06-27, 00:37
Medlem
Citat:
Nej det tror jag inte. Polisen vet mycket väl att det rör sig om lagliga produkter. Det är enbart fysiska butiker som blir raidade. Det är ett ögonsår för dom boende i området och jag är säker på att det är ett jävla spring. Dom vill få bort butiken helt enkelt. Det handlar nog inte om ett krig mot THCa det måste bli narkotikaklassat först.

Om du läser TS på första sidan så var det i samband med att Smoketower i Solna blev raidade. Vet inte vad som hände med sumpansgodis heller. Just han i kiosken tycker nog att det är lite för mycket pengar för att bara sluta sälja. Men dom måste ju klart sig med en nätbutik? Vad fan då, vad kan dom sälja, chips?

Jag är helt övertygad om att det är ett krig mot KI bara.
Det tar ju inte bort det faktum att det har legat på en terminal i 64 timmar och att detta aldrig hänt på ca 50 beställningar från K*I
Citera
2025-06-27, 00:42
Medlem
Citat:
Som EnLoser skrev: Det är nog en massa sommarjobbare nu som är totalt efterblivna, dagens ungdomar klarar inte av simpla uppgifter som t ex att sortera brev och paket.

Jag tror det ligger mycket i det.
Tror jag inte att det är då detta problem fanns inte med K*I förra sommaren. Aldrig hänt såhär med K*i med men himood verkar det hända ganska många
Citera
2025-06-27, 00:49
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tabbe1234
Tror jag inte att det är då detta problem fanns inte med K*I förra sommaren. Aldrig hänt såhär med K*i med men himood verkar det hända ganska många
Den här veckan startade det. Det har aldrig varit problem med Himood. Det är inte ovanligt att det dimper ner i brevlådan på 1 dag. Jag förstår att du tycker det låter ännu skummare. Men jag menar att nu har sommarjobbarna klivit på.
Citera
2025-06-27, 00:52
Medlem
Citat:
Den här veckan startade det. Det har aldrig varit problem med Himood. Det är inte ovanligt att det dimper ner i brevlådan på 1 dag. Jag förstår att du tycker det låter ännu skummare. Men jag menar att nu har sommarjobbarna klivit på.
Absolut jag hör vad du säger. Men då borde K*I haft dessa problem förra sommaren
har beställt för 4 tusen men det värsta är att jag har nervsmärta och där hjälper thc-a mig väldigt mycket..
Citera
2025-06-27, 00:59
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Absolut jag hör vad du säger. Men då borde K*I haft dessa problem förra sommaren
har beställt för 4 tusen men det värsta är att jag har nervsmärta och där hjälper thc-a mig väldigt mycket..

Nej polisen terroriserar dom.

"Kiosken har tidigare varit föremål för flera polistillslag.

Bland annat i november 2023 och sommaren 2024, på grund av misstankar om försäljning av narkotikaklassade produkter som e-cigaretter och godis. Kiosken säljer lagliga cannabinoider, vapes och "cannabisgodis" i olika former.

Det är alltså inte första gången som varor tas i beslag, och analyseras.

Åklagare Anna Väppling berättar att männen kommer begäras häktade, misstänkta på sannolika skäl.

– Den ena mannen är från Luleå, den andra finns i Stockholmstrakten. De förnekar brott och har berättat sin version av det hela. Vad det handlar om, kan jag inte gå in på i detalj, säger hon"
Citera
2025-06-27, 01:02
Medlem
Citat:
Nej polisen terroriserar dom.

"Kiosken har tidigare varit föremål för flera polistillslag.

Bland annat i november 2023 och sommaren 2024, på grund av misstankar om försäljning av narkotikaklassade produkter som e-cigaretter och godis. Kiosken säljer lagliga cannabinoider, vapes och "cannabisgodis" i olika former.

Det är alltså inte första gången som varor tas i beslag, och analyseras.

Åklagare Anna Väppling berättar att männen kommer begäras häktade, misstänkta på sannolika skäl.

– Den ena mannen är från Luleå, den andra finns i Stockholmstrakten. De förnekar brott och har berättat sin version av det hela. Vad det handlar om, kan jag inte gå in på i detalj, säger hon"
Jag känner till allt med K*I men att på över 50 beställningar har jag aldrig varit med om detta som händer nu från H*I
Citera
2025-06-27, 01:03
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Jag känner till allt med K*I men att på över 50 beställningar har jag aldrig varit med om detta som händer nu från H*I
Samma här.
Citera
2025-06-27, 01:04
Medlem
Citat:
Samma här.
Ja vilket kan tyda på att deras paket blir stoppade. Men från K*I fick jag allting hela tiden.
Citera
2025-06-27, 01:09
Medlem
Citat:
Absolut, jag kan bara spekulera. Skulle det skita sig totalt och du har ont får vi väl köra en dead drop. Det är lagligt att sälja.
💯💯
Citera
2025-06-27, 01:22
Medlem
Citat:
Absolut, jag kan bara spekulera. Skulle det skita sig totalt och du har ont får vi väl köra en dead drop. Det är lagligt att sälja.
Du sa att dina paket är beräknade att komma imorgon? Har dom rört på sig eller står det still som för en annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in