• 4
  • 5
2025-04-27, 09:49
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Du har väl rätt. Men ett förtydligande.Det var väl bara slutet 70-talet till slutet 80-talet det var topless. Tidigare var det väl väldigt ovanligt. Liksom nu.

Och jag undrar också hur bekväma tjejerna var med det egentligen. Kvinnobröst kan se väldigt olika ut, och det är väl ett av de vanligaste komplexen. Min gissning är att rätt många tjejer avstod att bada helt, snarare än att vara enda tjejen i klassen med BH.
Citera
2025-04-27, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Och jag undrar också hur bekväma tjejerna var med det egentligen. Kvinnobröst kan se väldigt olika ut, och det är väl ett av de vanligaste komplexen. Min gissning är att rätt många tjejer avstod att bada helt, snarare än att vara enda tjejen i klassen med BH.
Kanske nån avstod helt från bad. Men som jag kommer i håg det så var det ändå många som hade överdel eller hel baddräkt. Kändes rätt valfritt.
Citera
2025-04-27, 10:34
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Kanske nån avstod helt från bad. Men som jag kommer i håg det så var det ändå många som hade överdel eller hel baddräkt. Kändes rätt valfritt.

Så var det säkert. Minnet kan bedra, särskilt när det är 40 år sedan!
Citera
2025-04-27, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj

Fram till 1980-ish var det dessutom regel att kvinnor gick topless på stränder, men det förändrades just då vänsterblivna radikalfeminister beordrade påbylsning.

Ja detta är mycket märkligt. Det fanns en tid då kvinnor gick topless på stranden i Sverige och män brydde sig inte. Folk klarade dessutom av att duscha nakna efter skolgympan och på badhus även inför andra. Sen tog radikalfeministerna makten i samhället, som förändrades i sådan riktning att detta inte längre var möjligt. Kroppen gick från fri till ofri.
Citera
2025-04-27, 11:44
Medlem
Ferhs avatar
Tycker att alla tjejer gärna kunde gå runt barbröstade hela tiden, för det vore trevligt att se. Om det skedde i stor skala så skulle det förhoppningsvis även ha lett till att en massa tafsande araber och negrer hamnade i fängelse pga att de inte skulle kunna låta bli att bete sej olämpligt, vilket ju vore positivt för då slapp man dem sen.
Citera
2025-04-27, 12:29
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag tycker att kvinnor kan få lov att visa vad dom vill, men kollektivt sett är det dom som varit mest drivande att ta hit kvinnohatandehatande neandertalare, så vad som sker när dom går topless är helt på egen risk.
Citera
2025-04-27, 14:02
Medlem
Tjejer får visa bröst om de vill på en strand tex, har alltid varit så, men nu med alla incels å invandrarkillar som aldrig skulle låta sin flickvän eller syster göra så är det no no såklart.
Citera
2025-04-27, 15:20
Medlem
Jenny9s avatar
Jag vet inte om ni har märkt det men sen några år tillbaka är fokuset på rumpan. Tjejer går i string-bikinis och visar röven snarare än brösten.
Ju större desto bättre.

Troligen blev marknaden för fejk-tuttar mättad + att det blev otrendigt + att kunskapen gällande breast implant disease spridit sig någorlunda väl.

Då satsade "skönhets"industrin på rumpan istället. Resultat - bbl operationer och string på stranden. Plus att porrindustrin är översvämmad av grovt analsex och kollapsade analmuskler.

Så vi lever i rövhålseran just nu.
Citera
2025-04-27, 15:26
Medlem
Är nog bara en tidsfråga innan kvinnor slänger av den västerländska slöjan igen.
Citera
2025-04-28, 01:17
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Tycker alltid man ser topless när man är på stranden så vet inte riktigt varför det alltid låter som det är så ovanligt?

FEMEN-brudarna och slut walks och sånt där är så klart bara exhibitionister som vill visa upp sig. Att det skulle vara en feministisk fråga är ju nämligen bara löjligt, har aldrig och kommer aldrig höra straighta män gnälla över för mycket bröst.
Citera
2025-04-29, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Många feminister anser att kvinnan ska ha samma rätt som mannen och därmed få visa sina bröst. Exempelvis på badhus, stränder, offentliga platser varma dagar.

Vad anser du som kvinna? Bör du ha rätten att vara barbröstad på ett badhus?
Och skulle du vara det om du fick det? Skulle du egentligen vilja slippa täcka för brösten och bara ha på dig en badtrosa när du badar, som exempel?
Jag är inte feminist. Jag tycker det är bra att ha ett stöd för bysten. Hade varit obekvämt annars
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in