• 1
  • 2
2025-04-26, 14:58
Avstängd
Många feminister anser att kvinnan ska ha samma rätt som mannen och därmed få visa sina bröst. Exempelvis på badhus, stränder, offentliga platser varma dagar.

Vad anser du som kvinna? Bör du ha rätten att vara barbröstad på ett badhus?
Och skulle du vara det om du fick det? Skulle du egentligen vilja slippa täcka för brösten och bara ha på dig en badtrosa när du badar, som exempel?
Senast redigerad av Malapagos 2025-04-26 kl. 15:03.
Citera
2025-04-26, 15:06
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Finns väl ställen där man kan vara nudist eller halv nudist?

Nä jag gillar inte att vara barbröstad å visa upp mig allt för mycket när det gäller allmänna platser. Vill helst skyla mig å lämna lite åt fantasin istället.
Citera
2025-04-26, 15:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Finns väl ställen där man kan vara nudist eller halv nudist?

Nä jag gillar inte att vara barbröstad å visa upp mig allt för mycket när det gäller allmänna platser. Vill helst skyla mig å lämna lite åt fantasin istället.

Varför är feminister så besatta av det då? Såna fär vänsterfeminister som går topless på pride m.m.?
Hur resonerar de?
Citera
2025-04-26, 15:14
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Varför är feminister så besatta av det då? Såna fär vänsterfeminister som går topless på pride m.m.?
Hur resonerar de?
Inte vet jag, jag kan inte svara för dom. Min post var min personliga åsikt.
Citera
2025-04-26, 15:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MissAjDiHiDi
Inte vet jag, jag kan inte svara för dom. Min post var min personliga åsikt.

Är det lika tabu att gå barbröstad gör dig som att gå utan trosor, eller är det ena värre än det andra?

Nät det gäller feministerna så kanske det handlar om fördolt blotteri?
Citera
2025-04-26, 15:21
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Är det lika tabu att gå barbröstad gör dig som att gå utan trosor, eller är det ena värre än det andra?

Nät det gäller feministerna så kanske det handlar om fördolt blotteri?
Handlar inte om tabu för min del. Jag gillar bara inte att visa upp mig för allt å alla. Är även en blyg liten blomma.. Men om jag måste välja mellan att gå utan bh eller trosor, så väljer jag gå utan bh. Härligheten visar jag definitivt inte upp för vem som helst.

Gällande feministerna där så kan det handla om det ja. Eller att dom bara gillar att visa upp sig för allmän beskådan. Svårt att svara på 🫤
Citera
2025-04-26, 15:26
Medlem
Feminister vill amma på offentliga platser, dvs visa tuttarna.
jag gillar att se tuttar.

Sluta punktera det som funkar
Citera
2025-04-26, 15:39
Medlem
RAKA-KORTs avatar
Citat:
Hur resonerar de?
4chan startade en rörelse kallad "free the nipple" som gick ut på att hjärntvätta tjejer till att visa tuttarna och dom gick på det med bravur. Sedan växer kvinnorna upp och inser att det där med feminism är en fas, det går över.

Jag vet inte vad motsatsen till feminism är, men vi låtsas att det kallas "maskulinism". Precis som att feminism är fåntratteri så är "maskulinism" lika fånigt! Det är inte vi mot dom! Det finns bara vi!
Citera
2025-04-26, 15:44
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Citat:
Många feminister anser att kvinnan ska ha samma rätt som mannen och därmed få visa sina bröst. Exempelvis på badhus, stränder, offentliga platser varma dagar.

Finns inget förbud mot att visa tuttar, således inte heller någon motsvarande "rätt".

Fram till 1980-ish var det dessutom regel att kvinnor gick topless på stränder, men det förändrades just då vänsterblivna radikalfeminister beordrade påbylsning.
Citera
2025-04-26, 16:01
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:

Vad anser du som kvinna? Bör du ha rätten att vara barbröstad på ett badhus?
Och skulle du vara det om du fick det? Skulle du egentligen vilja slippa täcka för brösten och bara ha på dig en badtrosa när du badar, som exempel?

Verkligen inte. Män stirrar tillräckligt som det är. Dessutom skulle alla kvinnor jämföra sig med varandra hela tiden. Ännu mer än nu då.
Citera
2025-04-26, 16:03
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ihantala
Feminister vill amma på offentliga platser, dvs visa tuttarna.
jag gillar att se tuttar.

Sluta punktera det som funkar

Lite skillnad på att behöva ta fram tutten för att mata sitt barn, och glida runt topless på badhuset för allmän beskådan.

Det första är en högst praktisk fråga och du kanske skulle visa lite respekt och inte stirra.
Citera
2025-04-26, 16:05
Medlem
Tycker att alla får göra som de vill. Men det finns en helt ickepolitisk aspekt som handlar om att om man har större bröst än säg d-kupa uppskattar man stödet och avlastningen en bh ger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in