2025-04-26, 21:04
Medlem
Rätten, absolut, men då ska det också vara så att man inte blir kladdad på eller sexuellt trakasserad,och vem kan garantera det?

Har varit på stranden i Brasilien där det går tusentals halvnakna damer och det funkar ju helt okej
Citera
2025-04-26, 21:11
Medlem
Nog ytterst få killar som tycker det är ok att deras tjejer visar brösten för deras kompisar tex
Citera
2025-04-26, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Många feminister anser att kvinnan ska ha samma rätt som mannen och därmed få visa sina bröst. Exempelvis på badhus, stränder, offentliga platser varma dagar.

Vad anser du som kvinna? Bör du ha rätten att vara barbröstad på ett badhus?
Och skulle du vara det om du fick det? Skulle du egentligen vilja slippa täcka för brösten och bara ha på dig en badtrosa när du badar, som exempel?

Egentligen är det mer konstigt att kvinnobröst är mer sexualiserade än mansbröst för kvinnor använder sina bröst praktiskt (för att ge föda åt bebisar). Personligen tycker jag definitivt att kvinnor ska kunna amma på allmänna platser och att människor ska ge sjutton i att stirra. Vänner till mig har letat upp allmänna toaletter för att kunna amma vilket ju är skevt.
Skulle själv aldrig få för mig att sola eller bada utan överdel än mindre gå omkring med naken överkropp på stan. Tycker för övrigt inte att män heller ska gå omkring med naken överkropp i butiker, i kollektivtrafiken och liknande.
Citera
2025-04-26, 21:44
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Det är bara trevligt om tuttarna är snygga, inte annars.

Jag skiter totalt i om nåt smygpervo tycker dom är snygga eller inte, poängen är att det skulle vara trevligt att kunna släppa loss damerna även utanför hemmet ibland.
Citera
2025-04-26, 22:16
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ihantala
Om en man skulle gå barbröstad på Coop en sommardag, (vilken har hänt)

Är det då: Ok?

Eller Ok, men titta inte?

Sä: Gränsen går inte vid vad som är ok att titta på.

Gränsen går vid vad som är ok.

Om du har rosa hår och visar tuttarna, så ska du förvänta dig att ingen tittar.

Om någon tittar är det olämpligt?

Ja en man på Coop, utan överkläder, är olämpligt. Varför har han tagit av sig dem?

En mamma som måste amma sitt barn, och gör det med tröjan över brösten, är inte bara lämpligt, det är naturligt och framför allt så har hon inget val. Hon måste ge sitt barn mat.

Ser du skillnaden, eller ska vi bryta ner det ytterligare?

Edit: förklara gärna vad rosa hår har med saken att göra?
Citera
2025-04-26, 23:14
Avstängd
Citat:
Många feminister anser att kvinnan ska ha samma rätt som mannen och därmed få visa sina bröst. Exempelvis på badhus, stränder, offentliga platser varma dagar.

Och skulle du vara det om du fick det? Skulle du egentligen vilja slippa täcka för brösten och bara ha på dig en badtrosa när du badar, som exempel?

Ok med bikini för mig men tycker alla får göra som dom vill utom att bada i bassänger m kläder på
Citera
2025-04-26, 23:38
Medlem
Sinraths avatar
Jag misstänker fler hade funderat på göra det om det var mer avdramatiserat. Dvs att mängden blickar blir detsamma oavsett om barbröstad eller ej.
Kör en kvinna barbröstad, på dom flesta ställen idag, så kommer det påtagligt uppmärksammas på ett eller annat sätt. Vissa går igång på det men dom flesta vill nog bara kunna sola eller lufta brösten utan någon extra bemärkelse.
Sen finns det givetvis nudiststränder där enbart liktänkande håller till, men det får man gå ur vägen för att hitta.

Så frågan kan möjligen ligga mer i hur omgivningen reagerar än vad man själv föredrar.
Citera
2025-04-26, 23:43
Medlem
Citat:

Låt dem få svinga hängpattarna och så skickar vi ett par Mohammeds till Stranden.
Challla chaallaa
Citera
2025-04-27, 02:37
Medlem
Var en grej för några år sedan då en hel del badhus började tillåta det.
Efter det så var ingen kvinna barbröstad ändå så då slutade det pratas om.
Var mest några tokfeminister som förde talan för en påhittad grupp som inte fanns
Citera
2025-04-27, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAKA-KORT
4chan startade en rörelse kallad "free the nipple" som gick ut på att hjärntvätta tjejer till att visa tuttarna och dom gick på det med bravur. Sedan växer kvinnorna upp och inser att det där med feminism är en fas, det går över.

Jag vet inte vad motsatsen till feminism är, men vi låtsas att det kallas "maskulinism". Precis som att feminism är fåntratteri så är "maskulinism" lika fånigt! Det är inte vi mot dom! Det finns bara vi!

Motsatsen till feminism måste bara vara att man är normal!
Citera
2025-04-27, 09:09
Medlem
Snusfris avatar
Förr var det topless på stränderna. Men att det skulle funka idag på stränderna eller badhusen kan vi glömma med alla araber. Dom beter sig som äckel redan utan topless.
Citera
2025-04-27, 09:48
Medlem
Banditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Jag har pattarna fria ibland när jag är hemma. Men finner dem mest i vägen. Dräller omkring liksom. Skall man sträcka sig efter något så klatschar melonerna ihop och det blir en gungning i överkroppen. För att inte slänga sig på soffan. Tänder kan ryka.
Så jag har svårt att se hur det inte skulle vara mindre besvärligt ute bland trappor och skutt över grejer. Jag har F-kupa.
I övrigt har jag inga problem om andra skulle valsa omkring ute med sina tuttar. Jag kan tänka mig att det vore särskilt skönt varma dagar med små puppor.
Det finns ju män som har större brön och bröstvårtor än andra kvinnor. Så lite skevt är det på det viset egentligen.

Skriver under på detta.
J-kupa, och tissarna är mest ivägen tbh. Så av praktiska skäl är det bättre att skyffla ihop dem och hålla dem på någorlunda på plats. Det är i stort sett bara när jag skall sova som jag släpper dem fria.
Men jag backar till 100% upp de som skulle vilja gå barböstade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in