Citat:
Ursprungligen postat av
sanningeneko
Hej!
Jag bor just nu i en lägenhet i Stockholms innerstad och har en idé om att flytta till hus.
Det jag gillar med mitt nuvarande boende är närheten till allt. Allt finns runt hörnet och det är en frihet jag verkligen uppskattar. Samtidigt lockas jag av tanken på husliv. Att ha en egen trädgård, större ytor och kanske lite mer lugn och ro.
Vad är Flashbacks erfarenheter?
Och finns det områden som erbjuder en kombination? Har kollat lite på stora Essingen och danderyd.
Det beror ju helt på hur dyrt hus man har råd med.
Bodde som 19-28åring i lägenhet i Stockholm och bor nu i villaområde 1mil utanför centrala Stockholm.
Villaområdet är relativt lugnt. Som nu, solen skiner och det råder ett stillsamt lugnt över hela området. Stor grön tomt som blir härligare för varje år. Att vakna upp är en lugn och fridfullt upplevelse. Sätta sig i en solstol eller lägga sig i en hängmattan med en bok när vädret tillåter är underbart. Grilla något gott till middag efter jobbet.
De flesta grannar är helt ok, några riktigt goa.
Men villor i inte jättedyra områden (under 10 miljoner) ligger ofta nära "ghetton" och får in deras kaosungar i skolorna. Vilket har gjort att vi känt oss tvungna att ha barnen i privatskolor.
Drömmen är annars en villa i Smedslätten Bromma eller kanske Enskede eller Lidingö.
Men det är några miljoner för dyrt för oss.