Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2025-04-28, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Slipper stora grupper av främmande människor (innerstadsmänniskor), maten är billigare, naturen är vackrare, du har utrymme att pyssla med saker på tomten, du kan aktivera kroppen på ett soft sätt med skogspromenader, svampplockning, vedhuggning. Folk är trevligare utanför stan.

Är själv betongunge men siktar mot skogen så fort jag hittar nåt lämpligt.
ja, du kan drömma förståss, men grannar ska ingte låta dig att leva i lugnet du föreställer dig, psykopater överallt
Citera
2025-04-28, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Låter ju bra det där, men kom ihåg att de största grannfejderna ofta finns på landet. Många egensinniga typer som bor där, som mer än gärna gräver upp stridsyxan...
Ja, det går inte att bo på landet, det finns massa psykopater, gaphalsar och störande typer, som ska förpesta liv och förstöra hälsa på flera olika sätt , så att ska längta till sin lägenhet i storstaden igen
Citera
2025-04-28, 13:52
Avstängd
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningeneko
Har inte något speciellt hus utpekat. Kollar fortfarande på områden.
Vad är fördelen med att inte bo i stan?

Jag upplevde största nyttan och glädjen med hus att man slapp störa sej på grannar,
tvättstugan, jobbigt att hitta parkering varje dag.

Kolla på Bromma. Lätt att ta sej in till stan med t-bana eller uber.
Citera
2025-04-28, 14:38
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningeneko
Vilken stadsdel bor du i?
Aja baja där!
Citera
2025-04-28, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Jag upplevde största nyttan och glädjen med hus att man slapp störa sej på grannar,
tvättstugan, jobbigt att hitta parkering varje dag.

Kolla på Bromma. Lätt att ta sej in till stan med t-bana eller uber.

ska kika lite där!!!
Citera
2025-05-04, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Nig finns det hus, även om de är få. Södermalm, Djurgården för att nämna några. Även kranskommunerna direkt utanför tullarna har villaområden.
Jag skrev Djurgården. Söder är inte villor. Och du sa innanför tullarna, Bromma och stora Essingen är närmsta innerstan. Duvbo är närmast i kranskommun. Men det serru är inte innerstan.
Citera
2025-05-05, 10:38
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Jag skrev Djurgården. Söder är inte villor. Och du sa innanför tullarna, Bromma och stora Essingen är närmsta innerstan. Duvbo är närmast i kranskommun. Men det serru är inte innerstan.
Svårt att begripa ditt svammel. Man får anta att du gör dig dummare än vad du är.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in