Citat:
Ursprungligen postat av
sanningeneko
Hej!
Jag bor just nu i en lägenhet i Stockholms innerstad och har en idé om att flytta till hus.
Det jag gillar med mitt nuvarande boende är närheten till allt. Allt finns runt hörnet och det är en frihet jag verkligen uppskattar. Samtidigt lockas jag av tanken på husliv. Att ha en egen trädgård, större ytor och kanske lite mer lugn och ro.
Vad är Flashbacks erfarenheter?
Och finns det områden som erbjuder en kombination? Har kollat lite på stora Essingen och danderyd.
Nu provade jag Stockholms innerstad under en kort period, trotts att jag hade gångavstånd plus att jag var relativt ung(31) höll jag på att bli vansinnig.
Sen har jag bott i lägenhet tidigare men jag trivs inte alls.
Men det beror på vem man är, vill man hålla på med saker utanför hushållet, hobbies, kultur, resor restaurangbesök och inte vill jobba med bostaden är lägenhet att föredra.
Vill du vara hemma kunna låta barn och husdjur springa löst samt trivs med att påta i trädgården och ta en kaffe på altanen är hus att föredra.
Har vänner och bekanta av bägge slagen.
Vill du vara hemma pyssla med hemmet är ett hus att föredra, vill du hellre gå på gym, restauranger etc. är det bättre med lägenhet.