Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2025-04-25, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grangerillan
Nja, man har ju hört vissa säga saker som "Audi är en diagnos inte ett bilmärke".
Enligt mig så är de värsta nästan alltid en vit skåpbil av typen Renault Trafic.

Citat:
Ursprungligen postat av slagghacka
Tror att många små män fortfarande sätter någon slags ”status” i vad dom kör för bil. Dom är nog väldigt osäkra inombords och har låg självkänsla. Dom har alltid lån eller leasing på sin bil, ofta ett lyxvrålåk som ska synas och höras, och det är de som får för sig att köra vårdslöst och hänsynslöst på vårt gemensamma vägnät. Dom har en inre stress helt enkelt som driver dom till irrationellt och korkat beteende.

Vi andra, normala människor, som är trygga i oss själva, som kör normala bilar som vi betalat för med pengar som vi har, förstår att visa hänsyn mot våra medmänniskor och medtrafikanter, vi vet att sänkt fart bara innebär fördelar och att vi ska planera vår körning.

Tycker ni båda säger det väl. Audi, BMW och liknande ser man ofta bland bilister som beter sig dåligt i trafiken.

För det första ska ju alla kriminella invandrare ha dessa bilar och de beter sig troligen inte bra då de är kriminella.

jag skulle kunna föra statistik om saken om att blinka vid sväng t.ex. och BMW och Audi skulle sticka ut som fan. Det har så klart inget med bilmärket att göra utan att kriminella och andra som skiter i lagar och regler gärna vill ha just dessa märken framför Volvo, Peugeot, Kia, Tesla, Hyundai med mera med mera.
Citera
2025-04-25, 22:43
Medlem
Jo, dom kör elfordon, framförallt Tesla och SUV. Men jag känner nog mer medlidande över deras lilla kuk än irritation över körningen.

Ett större problem är dom som:

Stannar vid övergångsställe när en gångtrafikant är 10m ifrån.
Stannar vid övergångsställe för gångtrafikanter, när en cyklist kommer.
Bromsar när det är grönt ljus.
Tvärbromsar när det blir gult ljus.
Sitter upptagen i tiktok när det blir grönt ljus.
Inte gasar på när det blir grönt ljus.
Stannar och låter gångtrafikanter gå mot rött.
Rakar sig i bilen.
Sminkar sig i bilen.
Stannar vid rondell, istället för att anpassa körningen och glida in mellan bilarna.
Kör 50 på påfartssträckan och försöker komma in på en 80-väg.
Ständigt byter fil och skapar inbromsningar och köer som annars inte hade funnits.
Kör betydligt långsammare än hastighetsbegränsningen.
Aldrig har lärt sig skillnaden på höger och vänster, och därför inte kan högerregeln.
Inte blinkar ut ur rondell.
Blinkar vänster i rondell, men inte ut ur rondell.
Stannar mitt i en bred fil i en korsning (stå till vänster om du ska vänster, höger om du ska höger).
Har husvagn!
Inte använder backspeglar.

Dvs 99% av alla bilförare…..
Citera
2025-04-25, 22:43
Medlem
Så är det.
Så fort vintern är över och barmarken är tillbaka så dyker idioterna upp igen.
Alltid lika komiskt att se någon stressa och trycka sig fram som en dåre för att ändå dyka upp lugnt bakom dom vid rödlyset
Citera
2025-04-25, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Rat
Jo, dom kör elfordon, framförallt Tesla och SUV. Men jag känner nog mer medlidande över deras lilla kuk än irritation över körningen.

Ett större problem är dom som:

Stannar vid övergångsställe när en gångtrafikant är 10m ifrån.
Stannar vid övergångsställe för gångtrafikanter, när en cyklist kommer.
Bromsar när det är grönt ljus.
Tvärbromsar när det blir gult ljus.
Sitter upptagen i tiktok när det blir grönt ljus.
Inte gasar på när det blir grönt ljus.
Stannar och låter gångtrafikanter gå mot rött.
Rakar sig i bilen.
Sminkar sig i bilen.
Stannar vid rondell, istället för att anpassa körningen och glida in mellan bilarna.
Kör 50 på påfartssträckan och försöker komma in på en 80-väg.
Ständigt byter fil och skapar inbromsningar och köer som annars inte hade funnits.
Kör betydligt långsammare än hastighetsbegränsningen.
Aldrig har lärt sig skillnaden på höger och vänster, och därför inte kan högerregeln.
Inte blinkar ut ur rondell.
Blinkar vänster i rondell, men inte ut ur rondell.
Stannar mitt i en bred fil i en korsning (stå till vänster om du ska vänster, höger om du ska höger).
Har husvagn!
Inte använder backspeglar.

Dvs 99% av alla bilförare…..

Det hade kunnat varit jag som skrev det där. Du tog upp massa saker som jag själv kunde ha skrivit.
Håller med om allt.
Citera
2025-04-25, 23:51
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Det är nog som det alltid varit. Bara att det finns mycket fler bilar nu.
Citera
2025-04-26, 00:39
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Medelåldersmän kör runt med mycket uppdämd frustration: inrutade liv, skrikiga ungar, chef som styr och ställer, fru som styr och ställer. Ingen frihet eller spänning i livet. Kanske medelålderskris ovanpå alltihopa. Då lever man ut bakom ratten istället och det yttrar sig aggressivt risktagande beteende. Samtidigt tycker man att man har så pass lång erfarenhet bakom ratten vid där här laget att man minsann kan och får köra rally emellanåt, och ser andra trafikanter som hinder.
Citera
2025-04-26, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Kan ju ha att göra med att de senaste 10-15 åren har i princip samtliga hastighetsbegränsningar sänkts från 50 till 40, 90 till 80, 110 till 100 osv - samtidigt som medelbilisten verkar blivit en kastrerad bögkärring som får panik så fort den sätter sig bakom ratten, och knappt vågar hålla styrfart.

Och elbilarna som enligt reklamen skall göra 0-100 på någon sekund men likt förbannat kör så satans sakta så de blir omkörda av lastbilar och traktorer gör inte direkt saken bättre.
Går överhuvudtaget en Tesla Model S snabbare än 80km/h? Jag har då fan aldrig sett en endaste elbilsjävel hålla tresiffrig hastighet..

Man orkar helt enkelt inte lägga två timmar på att åka till affären någon kilometer bort på grund av att trafiken kryper långsammare än inavlade sniglar - därför gasar man på när man väl får chansen.

Att hastighetsgränserna har sänkts borde väl minska risken för olyckor, det är bättre att komma fram till affären lite senare än inte alls.
Senast redigerad av tnutchax 2025-04-26 kl. 03:04.
Citera
2025-04-26, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Är det bara jag som upplever att vägtrafiken har blivit väldigt aggressiv senaste tre åren, framför allt på huvudleder?

Har lagt märke till att folk kastar sig ut framför en på huvudled så att man själv måste bromsa abrupt. Det är även vanligt att de ligger och hetsar en i röven med typ en meters avstånd, även om man själv ligger i 55 på 50-väg. Det chansas hit och dit och dessa förare verkar helt höga på sig själva och skiter i allt och alla. Det är nästan alltid en leasad lite halvsportig bilmodell. Skulle säga att AUDI och Tesla är de mest vanligt förekommande bilmärkena bland dessa förare.

Har lagt märke till att de som kör såhär aggresivt verkar vara akademiker/företagare/säljare i 40-55 årsåldern.
Någon som känner igen sig?

Japp, jag har också märkt detta.. De är kränkta över sitt minskade inflytande i andras liv och detta enda sättet att vara relevanta. Patetiskt men sant.
Citera
2025-04-26, 08:01
Medlem
calamatos avatar
Ni borde bli lastbilschaufförer, ni skulle baxna om ni var det och se hur trafikanter beter sig mot oss. Klssikern är ju att snedda i precis framför lastbilen 50m före ett rödljus, man får bromsa ganska kraftigt då. En annan klassiker är på motorvägen, stresskuken ska ta nästa avfart men istället för att sänka hastigheten och ligga bakom dom sista 200m går tydligen inte utan han ska ska om till vilket pris som helst och svänga av precis framför lastbilen. Vad har hänt med bilister och påfart till motorvägen? Tydligen går inte bilarna fortare än 60-70km/h på just påfarten, väl ute på motorvägen går bilen helt plötsligt som den ska. Ligga i döda vinkeln är en annan poppis grej, ska du köra om på hö sida så gör det ligg inte kvar i samma hastighet som mig utan gasa på och kör om. Och till sist, påbörja omkörning 200m innan vägen går ihop från 2 körfält till 1. Tydligen går det inte att ligga bakom en lastbil i 2km till nästa 2 filiga börjar igen. Kan fortsätta i all oändlighet hur bilister uppför sig mot oss. Vi vet att vi är i vägen men min arbetsplats råkar vara på vägarna och skulle vi stå dumt till så gör man inte det för att jävlas utan det finns en orsak till det. Är som tur var varken stressad eller blir speciellt upprörd när det blir tokigt men när man räddat den 5:e bilisten från en olycka så kan man bli lite upprörd. Har valt att köra lastbil och då får man föregå med gott exempel och vara beredd på såna här saker. Är också medveten om att det finns rötägg som kör lastbil så det är inte bara Svensson som beter sig illa.
Senast redigerad av calamato 2025-04-26 kl. 08:03.
Citera
2025-04-26, 09:01
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Tycker ni båda säger det väl. Audi, BMW och liknande ser man ofta bland bilister som beter sig dåligt i trafiken.

För det första ska ju alla kriminella invandrare ha dessa bilar och de beter sig troligen inte bra då de är kriminella.

jag skulle kunna föra statistik om saken om att blinka vid sväng t.ex. och BMW och Audi skulle sticka ut som fan. Det har så klart inget med bilmärket att göra utan att kriminella och andra som skiter i lagar och regler gärna vill ha just dessa märken framför Volvo, Peugeot, Kia, Tesla, Hyundai med mera med mera.
Det är bara att inse att BMW och Audi är bilvärldens pitbulls. Felet ligger i ägaren men kapaciteten till idioti ligger i vad man äger.
Citera
2025-04-26, 09:24
Medlem
Jag brukar tänka att de vill visa hur starka högerfötter de har.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in