2025-04-26, 02:48
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemligearne85
Hur går dina tankebanor?
Du drar en folkgrupp över en kam, för vadå?

Det är 2025, och såvitt jag vet är vi alla människor.

Bättre att gynna de som verkligen bidrar - genom arbete. Det finns idioter inom alla folkgrupper.

Vad är araber för dig, hur är din definition?
Det finns inga bra araber. Eller MENA.
Jag menar de flesta varelser som går på två ben i mellanöstern och Afrika, Israel undantaget.
När de alla har lämnat Sverige så blir jag nöjd, de har inget mänskligt värde och har inget att göra i vårat land. De borde antingen sparkas ut med huvudet före eller låsas in i läger.
Senast redigerad av llundberg57 2025-04-26 kl. 03:40.
Citera
2025-04-26, 05:11
Medlem
Känner en Arabisk bilmek. Han säger värsta kunderna är Araber, ljuger om allt vill inte betala.
Citera
2025-04-26, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Känner du några araber?

Nej. Varje gång jag har dem i min närvaro blir det en kulturkrock.
Citera
2025-04-26, 15:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Det är väl bara kolla på alla som jobbar på tele2 butiker, power mm. Sätter inte min fot där de jobbar.

Ja jag undviker dessa "människor" så mycket som det bara går!
Citera
2025-04-26, 15:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DrGiggles
Alla svenskar är blåsta!

https://www.sverigesradio.se/artikel...ill-kriminella

Våra skattepengar tickar in hela tiden.

Ja detta är vad våra skattepengar går till, just därför är man en idiot som fortsätter att jobba för systemet!
Citera
2025-04-26, 16:14
Medlem
rex144s avatar
Araber är jobbiga med sitt prutande, de säger alltid. Vad är ditt sista pris?
Och när man är ärlig och säger sitt lägsta pris då kommer de med motbud med ett ännu lägre pris

Därför gillar jag att få araber att smaka på sin egen medicin och använder samma ord som "kompispris" och "sista pris".
Först ställer jag frågor och får de att tro att de fått mig på kroken.
Citera
2025-04-26, 16:52
Medlem
Jag jobbade på ett företag där chefen, en äldre svensk kvinna, blev sjuk, och in kom en femtiofemårig arab först som ersättare och tyvärr kom han att stanna. Fyfan säger jag. Han hade dålig koll på arbetet men trodde att han visste allt. På mötena höll han långa brandtal om hur viktiga vi var för företaget och hur han såg på ledarskap. Avdelningen växte efter att ha varit underbemannad i flera år och araben anställde bara arabiska män och juggemän från förorten i åldern 25-30 som var lika jobbiga som han. På ett år blev det ett integrationsprojekt med en jävla massa fel att rätta från invandrarna. Utöver inkompetensen i deras arbete förekom dagligen höga skrik, skvaller, snuskprat och nästan fysiska bråk mellan invandrarna, vilket fick mig att byta jobb. Arabchefen hyllade och favoriserade de unga omdömeslösa hetsiga invandrarna som han kallade för "sina barn" medan han låg på de ordentliga svenskarna som en hök och var allmänt arrogant. Det fanns även andra orsaker till mitt jobbyte men den sociala miljön på en tidigare seriös arbetsplats blev skit. När jag kollade platsannonser valde jag aktivt bort att söka tjänster där kontaktpersonen eller chefen var invandrare.

Araber kan man köpa pizza och grönsaker av, annars ska man inte beblanda sig med dem när man handlar eller i sitt arbetsliv.
Citera
2025-04-26, 16:55
Medlem
Fangfaces avatar
En tumregel är väl att undvika araber så mycket man kan oavsett vad det gäller.
Citera
2025-04-26, 17:39
Medlem
Stämmer oftast, tyvärr.

Men tro heller inte att alla svenskar är ärliga och har hög moral. Den tiden är långt förbi. De som bedrar mest i Sverige är just svenskar.

Tänker främst på friskolekoncerner och privata äldreboende som slussar ur skattepengar utomlands, men som samtidigt bedriver undermålig utbildning eller låter äldre dementa ligga kvar i sängen i sin egen avföring.

Eller varför inte snabblånebolag vars ända syfte är att skuldsätta andra svenskar.

Glöm heller aldrig svenska politiker som envisas med att importera icke-funktionella invandrare och försörja dessa med svenskars skattepengar.

Dessutom kommer du och din pojkvän så småningom arbeta och betala skatt, vilken till viss del kommer gå till att försörja bidragsberoende araber. Så indirekt tvingas du ändå göra affärer med dem.
Citera
2025-04-26, 18:00
Medlem
psaks avatar
Det är inte främsta skälet till att inte handla av araber, utan det främsta skälet är för att inte etablera dem här ekonomiskt, dvs inte göra Sverige lockande.
Det är en enkel sak svenskar kan göra på den vägen.

Om vi vill hejda multikultin, inte bara från politiskt håll utan även som medborgare bör man göra insatser. Återvandringsbidrag, som tagits upp igen på sistone, är det några av våra (skatte)pengar som ska till invandrarmassor så är det sådana. Så bör den framtidstänkande svensken tänka.
Möjligtvis kan några rikemän sponsra genom att skicka mer pengar att bygga upp hemländerna också, om man nu vill idka välgörenhet.
Citera
2025-04-26, 18:13
Avstängd
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Jag skrev ju bokstavligen att även tyskar har det, hur är det med läsförståelsen?
Alldeles utmärkt, du har aldrig varit i Tyskland märker jag.
Citera
2025-04-26, 22:14
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Alldeles utmärkt, du har aldrig varit i Tyskland märker jag.

Jo massvis med gånger. Vad vill du ha sagt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in