2025-04-25, 04:00
Medlem
Masingas avatar
Det är väl bara kolla på alla som jobbar på tele2 butiker, power mm. Sätter inte min fot där de jobbar.
Citera
2025-04-25, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggaj5
Min pojkvän säger att man aldri nånsin ska varken handla hos lr göra affärer me företag som ägs av araber.

han säger att dom e opålitliga, kmr försöka ljuga för dej varenda chans dom får, produkten du får e de säkert ngt fel på, de kmr nt hålla sitt ord, dom e fula o stinker.

t vikken grad stämmer detta? va e era personliga erfarenhet av o handla hos lr göra affärer med företag som ägs o/lr styrs av araber?

Som utgångsläge stämmer detta bra!

Däremot kan det gå bra om du känner till individerna väl sedan tidigare.

Mina personliga erfarenheter är följande , bil med massor av fel samt skulder som ej nämndes vid försäljning via bilhandlare som drevs av araber. Samt att jag skulle sälja en möbel på blocket med tydliga bilder samt beskrivning varpå han inte gillade den och insisterade på att jag skulle betala hans bensinpengar.

Detta är typiska problem att stöta på när man gör affärer med dem. Finner det lite märkligt att du kan vara 18+ och inte veta dessa saker. Men någon gång ska man lära sig
Citera
2025-04-25, 04:34
Medlem
Det är väl sådant som många tänker men inte vågar säga.

Personligen så skiter jag om personen i fråga är arab eller inte utan vilken typ av person det är. Jag tittar ex. istället på en kombination av knackig eller i övrigt bristfällig svenska, utstyrsel och bilar som jag associerar med lågbegåvade och kriminella, förmåga att hålla formell kontakt inkl. punktlighet och ett bemötande och persom som inte känns tillgjord.

Ex. jag skulle inte köpa bil av "Zebastian" 27 med särskrivningar i sin annons på blocket och som har bilder på sig själv på fejjan med fejk-gucci-becknarväska och fejk-rolex.
Citera
2025-04-25, 05:03
Medlem
Citat:
Min pojkvän säger att man aldri nånsin ska varken handla hos lr göra affärer me företag som ägs av araber.

han säger att dom e opålitliga, kmr försöka ljuga för dej varenda chans dom får, produkten du får e de säkert ngt fel på, de kmr nt hålla sitt ord, dom e fula o stinker.

t vikken grad stämmer detta? va e era personliga erfarenhet av o handla hos lr göra affärer med företag som ägs o/lr styrs av araber?
Behöver inte vara något fel på deras produkter. Det är fördomsfullt.

Men är de muslimer så har de en helig målsättning att mörda dig, eller att tvinga dig till underksatelse. Om nu det känns bättre.
Citera
2025-04-25, 05:39
Medlem
Skyggedanss avatar
Har personligen ganska positiv bild av araber i Amerika. De fuskar med deklaration och skatt, men som personer är de artiga, arbetssamma, och familjefokuserade. Kanske känner de sig mer inkluderade i USA där de tekniskt sett räknas in bland vita folk. Kanske hade de pengar redan innan de kom till USA. Vem vet.

Angående Sverige så verkar det vara något som krockar med kulturen för dem. Många av dem tror de förtjänar välstånd från svenskarna utan att jobba ärligt för det. De röstar V och S. De har en rövar-kultur som inte passar in i svenskens tidsanda. De är vandrande friktionsytor i motsatsernas ofredliga dynamik, som det egentligen ska vara.

Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Värst är dock indier. Tar inte i denna etnicitet med tång. Fyfan va äckliga de är utifrån alla aspekter. Ta avstånd. Alltid.

Samma samma. Har hellre att göra med araber än indier. En arab förstår koncept som heder och ära, även när de blåser dig. Indiska folk förstår inte ens begreppens betydelse...
Citera
2025-04-25, 05:48
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Din pojkvän verkar vid en första anblick ha ordning på sina prioriteringar, men sen läser man din text och inser att kanske inte har det ändå.
Citera
2025-04-25, 06:00
Medlem
Snusfris avatar
Albaner ska man inte göra affärer med heller. Passa er för dom.
Citera
2025-04-25, 06:14
Det är ändå ganska spännande att så många klagar på att araber lever på bidrag och å andra sidan menar att man aldrig ska göra affärer med dem (och således hjälpa dem integrera sig i samhället och ge dem en chans att försörja sig genom arbete).

Jag undrar på riktigt vad som finns i era tomma huvud, eftersom ni uppenbarligen saknar hjärna.
Citera
2025-04-25, 06:19
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:

Håller med din pojkvän till 100%! Araber ska aldrig gynnas och det är alla svenskarnas skyldighet att jävlas med dom så mycket som möjligt.
Citera
2025-04-25, 06:51
Medlem
HBTKuks avatar
Stämmer inte. Folk är folk, och alla olika. Men du lär få nycket medhåll bland rassarna här på Fb.

Bensin är en bra arabprodukt. Med det sagt föredrar jag att göra affärer med landsmän om jag behöver välja.
Citera
2025-04-25, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minstrel
Det är ändå ganska spännande att så många klagar på att araber lever på bidrag och å andra sidan menar att man aldrig ska göra affärer med dem (och således hjälpa dem integrera sig i samhället och ge dem en chans att försörja sig genom arbete).

Jag undrar på riktigt vad som finns i era tomma huvud, eftersom ni uppenbarligen saknar hjärna.

Så köpa stöldgods av araber är integrationsarbete?

Intressant synsätt.
Citera
2025-04-25, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Stämmer inte. Folk är folk, och alla olika. Men du lär få nycket medhåll bland rassarna här på Fb.

Om folk är folk och alla ändå är olika, varför var det så djävla viktigt att ta hit dom och fylla landet med svartskallar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in