2025-04-24, 21:09
Medlem
DrunkenZealots avatar
Japp, då kan man glömma SIA då.

Sttefan, som lever i sin vita värld där han bor skulle jag tro, För Habo väst Vättern är väl inte ett getto som Rinkeby.

Och man kan ju tycka att de kan släppa in lite integration i sin styrelse, om de nu är så öppna:
https://www.allabolag.se/befattnings.../2JYR2W9I63IIO
Citera
2025-04-24, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av surri
Kruxet är inte att det är en svart person med i en reklam utan att det ALLTID är en svart man och vit kvinna. När såg du en reklam med svensk vit man tillsammans med en underskön asiatisk eller svart kvinna? Händer inte.

Instämmer på din observation. Kanske är lite för kolonialt med en vit "herre" och en slav i dessa tider?
Citera
2025-04-24, 21:19
Medlem
VDn har missat att WOKE och sånt skit har gått ur tiden, nu har folk tröttnat och köper inte saker som försöker pracka på dem rasblandningspolitik.
Citera
2025-04-24, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Riktigt dumt av Sia.

Herr Carlsson verkar helt ha missat hur stor effekt en bojkott kan få.
Han borde fråga Gillettes VD...

Har Sia verkligen råd att hålla på så här?
https://sparosverige.blogspot.com/20...ssignaler.html Här är fler exempel på när det gick snett. Sko butiken gick i konkurs,, Vad säh´ger man Högmod går före fall.
Citera
2025-04-24, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrKrall
Jag ska köpa mig en rejäl laddning med glass från Sia imorgon: Vanilj, choklad och lakrits. Sen ska jag blanda och njuta och tänka på er stackars 4-5 rassesvin som bojkottar livets goda.
Fast det är ju det som är så trist med agendan.
Ifrån att vi har haft mångfald i Sverige; alla ögonfärger och alla hårfärger i olika kombinationer så blir det bara en brunsvart enfald.

Som när man målade med vattenfärger;
när vattnet blev förstört, svart, kunde man inte få de andra färgerna längre.
Citera
2025-04-24, 21:40
Medlem
Tjalle1s avatar
Tror inte er bojkott har så stor effekt så det ändå är era mammor som handlar åt er. De har inte tid att bry sig med en vuxenbebis i källaren.
Citera
2025-04-24, 21:41
Medlem
Synd att SIA Glass gör detta politsika uttalande då SIA gör den lätt bästa svenska massproducerade glassen.

Men det blir ingen mer SIA glass för min del.
Citera
2025-04-24, 21:45
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StojanVlatkovich
Antagligen granne med fiiiinare folk som Annie Lööf, freddan Reinfeldt och steffe Löfven.

Du vet att sia glass ligger i Slöinge, falkenberg, va?
Citera
2025-04-24, 21:50
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjalle1
Tror inte er bojkott har så stor effekt så det ändå är era mammor som handlar åt er. De har inte tid att bry sig med en vuxenbebis i källaren.

Då får du ju berätta om senaste tillfället min mamma handlade åt mig. Vilket århundrade? Eller så är du en värdelös looser. Justdetja, du är en värdelös looser.
Citera
2025-04-24, 21:50
Medlem
MrArturs avatar
Blir mycket siaglass för mig i sommar och resten av året. Älskar hur en sådan här skitsak blåses upp och triggar alla rasister.

Sedan kallar rasisterna alla andra för lättkränkta. Man undrar om ni är seriösa.
Citera
2025-04-24, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrKrall
Men orka bry sig vilken hudfärg folk har i reklamfilmer.
Köp en glass istället och slappna av lite.
Jag bryr mig inte om vilken hudfärg företaget använder i sina reklamfilmer.
Jag bryr mig om att företaget tar ställning mot personer som anser att denna typ av reklam är woke.
Och framförallt som anser att anti woke är extremism.

Hade VDn inte kommenterat woke anklagelserna så hade jag fortsatt köpa sia glass.
Citera
2025-04-24, 22:00
Medlem
Tervulls avatar
Den obligatoriska negergubben med en vit arisk kvinna och blandras barn. Så originellt…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in