2025-04-26, 12:13
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtjerry
Det är inte fullt så enkelt.

Varje gång en vit man utmålas som korkad looser medans de lyckliga männen alltid är invandrare, så skaver det lite.
En gång gör inget alls, inte heller två, tre eller fyra gånger.

Men år efter år, till slut blir man ledsen.

När utmålas en vid man som korkad loser? (annat än när denna uttrycker rasistiska åsikter, för då ÄR den en korkad loser).

En lycklig man kan vara antingen invandrad eller infödd, tänker jag. Spelar det någon roll?
Citera
2025-04-26, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonasliljenholm
Åk hem
Där skavde det till, va? När svennebananjävel vill släpa in asiatiskor då är det okej men när svennebananhora vill släpa in afrikaner då är det inte okej. All avkomma kommer att spegla främlingarna så det står lika. Era ursäkter är ingenting värda.
Citera
2025-04-26, 12:17
Medlem
VoldemortZelenskyjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasLund
Tänk att vara vuxen, ha internet, och använda den till att bli kränkt av en bild på en glad familj som äter glass.

Det är en bild på en familj som inte äter glass. Produkten står inte i centrum. Man vill förmedla ett politiskt budskap, associera sig med en viss livsstil, inte sälja glass.

Varför inte göra reklam för en bil med en bild av en halvklädd Maggie Q?
Citera
2025-04-26, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det som ligger bakom valet av kampanj är ju helt enkelt att sälja så mycket glass som möjligt. Och det lär de sannerligen göra, nu med all denna exponering och reklam de får. Sia blir ju ett ställningstagande mot inskränkthet/bakåtsträvande och mossighet helt enkelt.
Man kan hoppas att reklambyrån verkligen är så förslagen, då har de åtminstone dragit någon nytta av den idiotiska dygdsignaleringen.
Citera
2025-04-26, 12:39
Medlem
Jonasliljenholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJUVSVERIGE
Där skavde det till, va? När svennebananjävel vill släpa in asiatiskor då är det okej men när svennebananhora vill släpa in afrikaner då är det inte okej. All avkomma kommer att spegla främlingarna så det står lika. Era ursäkter är ingenting värda.
Hur känns det att parasitera på ett välfungerande välfärdssamhälle till den grad att det börjar brytas ner?
Ingen vill ha er här, no hard feelings.
Citera
2025-04-26, 12:42
Medlem
Jag är absolut rasist. Dock mer Nazist än rasist eftersom jag hatar muslimer över allt annat.

Men jag hade inte slutat köpa sia glass bara för att dem använder en neger i sin reklam.
Utan det är VDns uttalande som gör att kag inte kommer köpa SIA glass mer. Och då har hag tidigare vatt än ganska stor konsument av deras glass.
Citera
2025-04-26, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonasliljenholm
Hur känns det att parasitera på ett välfungerande välfärdssamhälle till den grad att det börjar brytas ner?
Ingen vill ha er här, no hard feelings.
Ha, det är du som parasiterar på mig. Ut ur Europa, din välfärdsparasit! Ta med dig alla dina shlomos på samma gång. Ni kan dra varandra i halsarna på den kontinent ni hör hemma i.

Noterar att en av ledamöterna har en granne, vit gubbe på 74 år (j?), som rider en asiatiska på 50. Kanske kan de ställa upp på att vara "fina svenska familjen" nästa gång SIA ska köra sin indoktrinering av svenska folket? 🤮
Citera
2025-04-26, 12:58
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Man kan hoppas att reklambyrån verkligen är så förslagen, då har de åtminstone dragit någon nytta av den idiotiska dygdsignaleringen.

Tror bara att det är ett genidrag. De "signalerar" ingenting, de vill bara nå så breda och köpstarka grupper som möjligt givetvis.

Kanske är Sia positivt överraskade hur bra det gick. Kraftigt ökad uppmärksamhet och försäljning och man blir lite av en symbol för det moderna, somriga, framåtsträvande.
Citera
2025-04-26, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tror bara att det är ett genidrag. De "signalerar" ingenting, de vill bara nå så breda och köpstarka grupper som möjligt givetvis.

Kanske är Sia positivt överraskade hur bra det gick. Kraftigt ökad uppmärksamhet och försäljning och man blir lite av en symbol för det moderna, somriga, framåtsträvande.

Du är en läbbig typ har jag märkt genom att läsa sina inlägg genom åren.
Citera
2025-04-26, 13:14
Medlem
Orm Ondes avatar
Synd att man inte längre kan äta SIA-glass, kommer att sakna dem. Deras glass var mycket godare än GB eller Triumf. Men med en sådan fitta till VD så måste de ju bojkottas.
Citera
2025-04-26, 13:15
Medlem
Själva reklamen hade aldrig nått mig, om nu inte sia glass korkade vd hade yttrat sig i tidningen.

Där står han och menar att han tror ni som ogillar reklamen är fulla av skit.
Att edrat snack om bojkott är trams från fega människor som inte står vid sitt ord.

Vi får se om han hade rätt..

1 konsument mindre har dom nu i alla fall.
Citera
2025-04-26, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Ok Jag tittar inte så mycket på TV ,men personer som läser här kan ju rapportera in händelser där denna woka reklam sker och som jämförelse hur många vita män som har en parsituation med en kvinna av en annan ras eller kultur,

DN kom rfam till slutsatsen att alla som stör sig på detta är rasister, Det är fel ,det är snarare de som inte tycker det är fel är rasister.
Jag håller med DN i detta fallet. Ser mycket på TV och ser absolut inget mönster. Finns mängder av reklamfilmer med bara vita. Men vissa här inne verkar skrika woke så fort de ser en invandrare i en reklam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in